BAB 42 | TAHFIZ

307 25 4
                                    


Hati

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Hati.

Empat huruf, satu perkataan.

Ringkas tetapi berselirat. Ibarat sebuah cerita yang terlalu banyak konflik dan rahsianya. Kau dan aku tidak akan sesekali memahaminya.

Luaran kelihatan baik bak malaikat yang suci bersih tanpa dosa, tetapi siapa sangka... dia hakikatnya manusia munafik berhati Iblis. Penuh dengan muslihat dan tipu daya.

ఌ︎









"RUMAH kau ke? Asal kau bawa aku ke sini?" tanya Amirul sambil memerhatikan ruang tamu yang kelihatan agak besar itu. Dua buah komputer riba yang berada di atas meja kecil menjadi sasaran matanya.

"Kau tinggal seorang diri ke?" Kali ini, matanya beralih pula memandang Danial yang sedang berjalan menuju ke arah sebuah bilik.

"Tak." Danial hanya menjawab ringkas. Pintu yang berada di hadapan matanya itu diketuk perlahan. Amirul yang hanya berdiri tegak di hadapan pintu masuk tadi sekadar memerhatikan gerak geri Danial.

"Asal kau bawa aku ke sini? Kenapa tak singgah mana mana kafe or tempat-tempat lain?" Amirul bertanya lagi. Namun, Danial masih belum mahu menjawab persoalan yang berada dalam benak lelaki itu.

Setelah kali ketiga mengetuk pintu bilik itu, Danial lekas membuka pintu apabila memikirkan sebarang kemungkinan yang terjadi kepada rakannya. Tidak mungkin Tuan Razen telah mengetahui lokasi persembunyian mereka pula! Namun, pintu bilik tersebut terkunci!

Perasaan cemas dan risau mula membelenggu diri apabila memikirkan sebarang kemungkinan yang berlaku. Beberapa langkah ke belakang diambil lalu dipasang posisi kekuda, bersiap sedia untuk menghentam pintu yang terkunci rapat dari bahagian dalam itu. Amirul hanya memandang hairan dan tidak pula dia melontarkan apa apa persoalan.

Satu.

Dua.

Tiga!

Selesai saja kiraan ketiga, Danial terus berlari ke arah pintu dan menolaknya dengan menggunakan tubuh bahagian kanannya dengan sepenuh tenaga. Dengan sekali hentaman saja, pintu tersebut terus terbuka dan Danial berusaha menyeimbangkan badannya daripada terjatuh ke hadapan.

Amirul yang sekadar melihat terus terpegun dan kagum dengan kekuatan Danial. Memang tidak dinafikan lagi bahawa jejaka itu sememangnya seorang yang kuat dan gagah. Cuma ego lelakinya saja yang menghalangnya untuk memuji Danial secara berhadapan.

Saat Danial mengalihkan pandangan ke arah katil, perasaan cemasnya terus berubah serta- merta apabila melihat gerangan yang amat dikenalinya itu masih tidur di atas katil meskipun matahari sudah tegak di atas kepala. Geram! Pelipisnya dipicit perlahan. Amirul yang perasan akan perubahan reaksi Danial terus menjengukkan kepala ke dalam bilik. Kelihatan dua orang lelaki sedang tidur dalam keadaan posisi yang pelik. Amirul cuba menahan ketawa.

RAHSIA SEBUAH HATI Where stories live. Discover now