İçi Boş Gelinlik Ve Damatlık

253 4 1
                                    

Çocuklar akşam vakti sokakta saklambaç oynuyordu. Saat 19.00'ı geçmişti. Yaşları 12 ila15 arasında değişen 6 7 çocuktu hepsi. Başladılar sırayla saklanmaya, biri arabanın arkasına, birkaçı masaların sandalyelerin arkasına, sadece bir tanesi farklı yere gitmişti. Bomboş bir samanlığa girdi küçük kız. İlk baş sadece dışarısındaydı. Daha sonra beni görmesin diye içine girdi samanlığın. İçerisi zindan gibi karanlıktı. Korkmuyordu çünkü arkadaşının ailesine aitti. Zararlı bir şey olmadığını biliyordu. Dışarıyı gözetlerken gözüne yan taraftan içeri tavandan giren ışık çarptı. Nasıl desem durduğu yer komple saman dolu yan tarafı boş. O tarafa ışık vuruyordu sadece tavandaki yarıktan. Hala güneş batmamış fakat sanki tan vakti gibi olmuştu etraf görünüyor fakat güneş yok. Yeni yeni batmıştı. Kız o tarafa geçeyim ora daha aydınlık dedi. Ama dışardan duymasınlar diye parmak ucunda yürüyordu. O tarafa döndüğü anda içi boş bir gelinlik ve damatlık vardı. Ayakta asılı duruyordu sanki içinde biri var gibi hiç kırışmamış. Ve hiç birşeyden destek almadan ayakta duruyordı. Kız adeta şok olmuş kıpırdayamıyordu. Zaten köy bu çok fazla hane olmaz. Hepi topu 60 70 kişi var köyde tahminen. Saat hayli geç olmuş çocuklarda kızın oyunu bırakıp eve gittiğini sanmışlar onlarda çok fazla devam etmemişlerdi. Ama akşam kızın annesi babası telaşla komşularını dolaşıyordu. Kzıımız yok gelmedi acaba sizde mi diyerek kapı kapı dolanıyordu. Herkes çocuklara bakıyor ve soruyordu fakat çocuklar görmediklerini söylüyordu. Oyunu bitirip dağıldıklarını anlatıyordu herkes. Daha sonra bir kız çocuğu ben gördüm falancanın samanlığının arkasına saklandı dedi. Samanlığın orası ilginçtir kül yığınları ve çöp kovasının olduğu yer. Tam samanlığın arkasında çöp kovası koku yaymasın diye oraya konmuş. Millet hemen gaz lambasını eline almış samanlığa koşmuş içeri girmişler. Kız çocuğu orda fakat hiç hareket etmeden tek bir noktaya bakıyormuş. Çok sessizmiş. Soruyorlarmış neden gelmedin, burda ne işin var gibisinden hem kızıyorlar hemde bulduklarına şükrediyorlar fakat kızdan ses seda Yok!! Brlli ki çok korkmuş üzerine gitmeyelim yarın sorarız ne olduğunu deyip kucaklayıp evine götürmüş babası. Sabah kalktıklarında çocuk uyanıkmış. Yatağın içinde mırıldanıyor sürekli fakat ne dediklerini anlamamışlar. Babası soruyormuş ama cevap alamamış. Hatta bir ara kızıp bağırmış "Yavrum cevap verseneee". Fakat kız aynı mırıldanmaya devam etmiş. Cevap yok! Eğilip kulaklarını ağzına yaklaştırmışlar. Duydukları "gelinlik damatlık içi boş", "gelinlik damatlık içi boş" sürekli aynı sayıklıyormuş. Artık bir şeyler olduğunu anlamışlar. Hemen ilçede bulunan bi hocaya götürmüşler. Hoca kıza bakmış, okumuş. Hiç olumlu sonuç çıkaramamış hoca. Sonra olanları ailesinden dinlemiş. Gitmiş o yeri kendi gözüyle görmüş. Zaten çöpleri ve külleri görünce oranın cinlerin evi olabileceğini anlamış. İçeri girmiş dua etmeyi ihmal etmiyormuş. Burası onların onlara ait demiş. Burayı yıkın bir dahada yakınından bile geçmeyin demiş. Kız için ise yapacak hiç birşey yok Allah'a dua edin bol bol demiş. Kendisi de dua edeceğim sizin için demiş. Bu olay üzerine hemen orayı yıkmışlar. Fakat çocuğu hastanelere hocalara götürdükleri halde düzelmemiş.

Şuan köyde diye duydum. 40 yaşlarında aklı dengesi yerinde değil. Afedersiniz küçük abdestini bile ayakta yapıyor. Kafası tamamen durmuş durumda. Anne babası ölmüş. Kardeşleri sahip çıkmıyor. Köylü bakıyor.

Anlayamadığım şu neden o çocuğa hiçbirşey yapmadığı halde göründüler. Neden onuda alıp gitmediler. Acaba gömediler mi? Bundan çıkardığım tek sonuç şu;

Asla yanlış zamanda yanlış yerde olma. Uğraşmasan bile onlarla görünüyorlar.

Kısa Korku HikayeleriHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin