12 ♡ M E L I S S A

568 48 16
                                    

Melissa mendekati Adryan dengan bahunya yang tersangkut sebuah beg berwarna hitam. Dia tersenyum ke arah Adryan apabila pandangan mereka bersatu.

"Kenapa kau lambat ?" soal adryan sambil memandang Melissa dengan wajah tidak puas hati.

Melissa yang memang sengaja datang lambat itu hanya menggaru lehernya.

"Aku ade hal tadi" Melissa memberi alasan. Adryan memandangnya penuh curiga.

"Ape tu ?" Tanya Adryan lagi apabila terpandangkan sebuah beg yang besar dibelakangnya,

"Ape tu kau tanya ? Kau tanya aku benda alah ni apa ?"  Soal Melissa kembali kepada Adryan sambil menunjukkan beg hitam besar itu ke arah Adryan.

"Yela aku tanya ni , benda apa tu ? Besar semacam"

"Jangan buat buat bodoh la , Adryan. Nah ambik ni main cepat" Melissa menghulurkan beg itu kepada Adryan kasar.

  Adryan terus memegang beg itu kuat dengan wajah yang terkejut. Sakit weh kena hentak dengan beg besar , Adryan mengaduh dalma hatinya.

"Kau nak aku main ? Gitar ?" Adryan menyoal lagi. Melissa membuat eye rolling sambil menghembus nafasnya geram.

"Tak , takpayah main. Biar aku je main" Melissa terus mengambil kasar beg hitam itu. Macamla dia tak tau Adryan pandai main , kalau tak dia tak bawakla benda alah tu.

"Ehhh meh la aku main" Adryan menarik lembut beg gitar ditangan Melissa.

"Tadi cakap tak pandai main" Ujar Melissa dengan suara yang kedengaran marah.

"Ala janganla marah Melissa" pujuk Adryan.

"Tak marah tapi geram!"

"Okla meh aku main" Adryan terus mengeluarkan gitar berwarna coklat daripada beg hitam tadi.

Melissa menongkat dagunya pada lutut sambil memandang ke arah Adryan penuh teruja. Adryan tersenyum ke arah Melissa.

"Kalau kau nyanyi , kau offically jadi boyfriend aku untuk 3 hari. Aku suka boyfriend yang suara sedap" kata Melissa tiba tiba. Adryan mula menganggukkan kepalanya.

"Ok , kalau aku nyanyi kau offically jadi girlfriend aku untuk 3 hari" kata Adryan pula.

Melissa mengangkat keningnya sambil mengangguk setuju. Keadaan mula menjadi sunyi.

Ehem! Adryan membetulkan anak suaranya.

"Hi everyone , today i want to sing a song for my dearest and sweetest lady , Melissa Cassandra." Ujar Adryan ala ala berada di atas pentas sambil memandang tepat ke arah Melissa.

"This song , i sing speacial for you. I wish you'll enjoy this , my girl." Sambung Adryan lagi. Melissa tersenyum gembira lalu menganggukkan kepalanya.

Gitarnya ditangannya mula dipetik.

When the visions around you,
bring tears to your eyes
And all that surrounds you,
are secrets and lies

I'll be your strength,
I'll give you hope
Keeping your faith when it's gone
The one you should call,
was standing here all along

Adryan memandang ke arah Melissa yang bagai terpukau mendengar suaranya.

And I will take,
you in my arms,
and hold you right where you belong
Till the day my life is through,
this I promise you
This I promise you

Pandangan mereka bersatu. Adryan tersenyum lalu menyambung nyanyiannya.

I've loved you forever,
in lifetimes before
And I promise you never,
will you hurt anymore

MELISSA CASSANDRA : HIS BADGIRL ( IN EDITING )Where stories live. Discover now