"Stand up class!Assalamualaikum and good morning teacher"kata azeem selaku ketua kelas 4 ibnu khaldun. Cikgu Z tersenyum kerana Teresa diri nya dihormat. "Walaikumsalam. Sit down" Cikgu Z bertutur dalam bahasa barat. Lagipun dia mengajar mata pelajaran English. Mestilah bercakap dalam bahasa English takkan lah nak cakap bahasa Tamil.
"Okay today class,I will teach you about bla bla bla"
Semua yang cikgu Z tuturkan tadi hanya masuk telinga kiri keluar telinga kanan.murid 2 ibnu khaldun sibuk dengan hal masing masing.ada baca novel,bergosip,tidur,mengacau kawan.
Namun tidak bagi sekumpulan pelajar yang terdiri daripada 8 orang.mata,telinga mereka fokus kepada apa yang cikgu ajar.tidak peduli langsung keadaan sekeliling.
Kalau ada kejadian gempa bumi sekalipun mereka lah yang terakhir akan mengambil kisah.maklum lah budak nak pandai.
-------------------------------------------------------------
Kringg...kringg..Bunyi loceng berbunyi menandakan waktu rehat telah bermula.semua murid berlarian macam ayam di lepaskan dari kandang ke kantin.Tapi tidak bagi alisya,dia sibuk merenung Mrs narcisst.gelaran tersebut di beri oleh kawan karib nya sendiri.
"Lisya!"kata Siti.suara siti yang tidak kuat tu mampu membuatkan lamunannya kepada azeem berhenti serta merta.alisya menoleh lalu tersenyum malu.dia tahu bahawa Siti memerhatikannya tadi.
"Ada orang nak jumpa."kata siti selamba."Argh!kacau daun betullah,cakap saja aku sibuk"kata lisya lalu menyambung kerja.
"Sibuk apa nya cik alisya amanda!"bentak salman."Eh a...bang sa..lman.b..uat apa kat.. kelas l..lisya."jawab lisya gugup.siapa lah tak takut dengan abang salman,abang form 5 yang terkenal dengan sikap nya yang tegas dan pendiam,harap muka saja handsome tapi perangai sombong.susah nak di ajak berbual,tapi yang peliknya hanya alisya saja mampu buat dia tersenyum dan bercakap.
Salman tersenyum melihat muka lisya yang putih cerah itu berona merah menahan malu.
"Saja.Opss lupa pulak yang lisya sedang buat assignment mengintai lelaki pengarang jantung.Haha"ketawa salman dengan gembira."Aba...."belum sempat lisya membela diri salman terlebih dahulu memotong katanya.
"Oh Mrs narcisst pujaan hati,terimalah cintaku ini,setelah lama Ku menanti kau menerima cinta Ku ini,"sambung salman,sengaja dia meniru suara perempuan untuk menaikkan marah lisya.suka sungguh dia mengusik lisya
Lisya yang tidak tahan dengan usikan salman terus menarik tangan siti yang ketawa terhekeh hekeh dengan kata usikan salman tadi.
"Lisya benci abang"kata lisya bengis.lisya pun berlalu pergi tanpa menoleh kebelakang.Buat pertama kalinya salman terkedu dengan kata bengis yang dilontarkan oleh lisya."kau takkan boleh benci dengan aku alisya Amanda"kata salman yakin.
Salman pun melangkah pergi,dengan wajah yang bersalah.
Bersambung...
Note untuk para pembaca
Sorry sebab saya buat cerita pendek pendek jerr..saya harap para pembaca puas dengan hasil kerja saya..saya harap lagi sorry saya tak lah di campak ke Lori..
Nantikan bab seterusnya,baca jangan tak baca..heks heks
YOU ARE READING
Hanya kamu aku mahu
Romance"jangan lah menangis,kalau awak menangis saya sakit sangat awak,senyum lah,senyuman indah awak lah yang mampu buat saya ceria".Alisya Amanda seorang gadis yang ceria,telah memikat hati dua jejaka yang merangkap sebagai abang angkatnya dan Mr narciss...