Gårdagen hade varit grymt bra! Killarna hade följt oss hem och Oscar och jag hade gått bredvid varandra hela vägen hem. Innan Felix, Omar, Ogge och Oscar lämnat oss utanför huset hade han kramat mig länge.
Frida och Felix hade också blivit väldigt nära. De hade kramat varandra och Frida fick till och med en puss på kinden av Felix.
Eftersom att vi skulle ta studenten dagen efter, vilket ingen av oss riktigt fattat, la vi oss ganska tidigt. Vi alla hade lagt fram våra vita, knälånga, klänningar och ställt klockan 9.00 då urspringet skulle vara vid 3.00 och vi skulle samlas vid 1.00 med klassen.
Mamma, hennes kompisar, mina syskon och deras pappor med familjer skulle komma, mormor, farmor, farfar också.
-"student dagen"-
Vi vaknade, åt frukost, sminkade oss, satte på oss mössor, klänningar, våra vita låga convers och började gå mot skolan. Den låg väldigt nära, kanske 1,5 km bort.När vi kom fram stod det redan massa klasser där i vitt och svart med student mössor på. Vi letade upp våran klass och efter ett tag fick vi gå in i klassrummet. Alla "ooo"-ade och våran mentor sa några ord och helt plötsligt stod vi och skulle springa ut.
"Fan nu händer det!!" Sa Alle högt och höll upp händerna i luften. "Jaaaa!!" Ropade Frida för att höras genom allt ljud.
Tillslut var det vår tur och vi sprang ut på torget där vi var och skrek och var allmänt glada.
Jag såg mamma och alla de andra typ i mitten av alla människor. Jag trängde mig fram till dom och alla kramade mig och gav mig massa medaljer, gosedjur och hängde runt min hals. Jag tittade på skylten av mig själv som fem-åring när vi var på grekland. Jag skrattade lite åt mig själv på bilden där jag satt på stranden med bara badbyxor och med något klet i ansiktet.
"Vad har jag i ansiktet mamma??" Frågade jag och pekade på bilden och hon skrattade till.
"Det är köttfärssås!" Sa mamma och alla skrattade. "Du älskade det när du var liten" sa mamma "åt jag det på stranden i Grekland?! Sa jag och skrattade ännu mer. "Ja! Vart vi än var så ville du ha det" sa mamma."Nova! Kom nu!" Hörde jag någon ropa och vände mig om och fick se Frida och Alle stå och vinka åt mig. Jag sa hejdå till mamma och de andra o gick bort till Frida och Alle som drog bort mig till ett lastbilsflak. Musiken började dunka och jag sjöng med i "best day of My life" likaså alla andra.
På kvällen hade vi gjort i ordning oss för "efterfest" på nån klubb.
Man hörde den dunkande musiken på långt håll och när vi kom in bara fuckade vi ur. Jag drack mer än jag nånsin gjort i hela mitt 19-åriga liv.
*
Jag vinglade fram till baren och satte mig på en barstol.
"Tja bruden" skrek någon bakom mig och jag snurrade fort runt. En kille i mörkbrunt ganska lång hår stod bakom mig och flinade. "Tjena" skrek jag för att överrösta musiken och flinade tillbaka. "Får jag bjuda på nåt??" Skrek ha tillbaka till mig. "Visst kör på!"
Han sa något till killen bakom baren som jag inte hörde och sen satte han sig bredvid mig.
Efter ett tag kom killen bakom baren tillbaka med två svin stora shots glas och jag spärrade upp ögonen.
"Är du okej?" Sa killen som satt bredvid mig. "Jo allt är bra!!" Sa jag
Hur tänkte han nu! Skulle jag få i mig det där??
"Jag heter Freddie föresten" sa han och smilade. "Nova" sa jag och tog mitt glas. Han signalerade "kör" och jag svepte glaset. Det var surt och beskt och fruktansvärt äckligt.
"Har du lust att hänga med ut" sa Freddie helt plötsligt och nickade mot dörren.
Jag reste mig upp och kollade efter Frida och Alle men såg dom inte och hade heller inte sett dom på ett tag så jag tänkte att de hade gått."Visst" sa jag och började gå mot dörren. Han följde efter och innan jag gick ut tittade jag en sista gång efter dom men såg fortfarande ingen av dom så jag gick ut.
Det stod en del folk utanför så vi vinglade runt hörnet och ställde oss lutade mot väggen. Jag märkte att han tittade på mig så jag flinade mot honom och han ställde sig framför mig. Jag såg på honom men såg inga detaljer för allt var helt suddigt. Han böjde sig långsamt fram mot mig och några centimeter framför mig stannade han. "Du är fett sexig" sa han och kysste mig. Slafsigt. Sen blev allt svart.
YOU ARE READING
Gotta thing about you
Short Story"Nova" ropade Alexandra och viftade mad handen framför mitt ansikte. Jag skakade på huvudet och vända blicken mot Alexandra och Frida som flinade åt mig. "Och vem tittade du på??" Sa Alexandra och flinade ännu mer. "Nä ingen" sa jag och gav Alexandr...