🌒 RIGHT HAND PATH & LEFT HAND PATH 🌘

91 11 2
                                    

V češtině nazývané jako stezka pravé a levé ruky, jde o základní rozdělení přístupů k magii.

RIGHT HAND PATH ✨


Stezka pravé ruky se převážně spojuje s bílou magií.

K tomuhle nemám moc co napsat; většina mainstream practices je right hand path, např. Wicca je krásným příkladem, stejně tak třeba práce s andělskými kartami.

Jde hlavně o zlepšování sám sebe, pomoc ostatním, nesobeckost, spousta lidí na stezce pravé ruky odmítá i dělat hexes a jinxes.

Osoby na stezce právé ruky se také často řídí nějakými pravidly, které jim radí, čeho by se měli držet a čemu se vyhýbat. (Např. "13 Principles Of Wiccan Belief")

Lépe se charakterizuje právě to, co right hand path není...

LEFT HAND PATH

Stezka levé ruky je, nečekaně, opakem té pravé; je ztotožňována s černou magií a obecně věcmi, které jsou "temnější" nátury.

Do left hand path se příkladově řadí třeba Satanismus¹, Dragon Rouge² a Temple of Seth³.

Pracuje se hlavně s tím, že člověk akceptuje sebe a své horší stránky. Člověk se nemá odvracet od svých špatných vlastností, ale učí se je přijmout a pracovat s nimi.

Spousta temples, které se hlásí k této stezce, naznačuje, že člověk je svým vlastním bohem a nemá si věci odpírat; narozdíl od right hand path, která se řídí často striktními pravidly.

(To, že je člověk na left hand path neznamená, že nemůže uctívat žádné bohy. Můj partner i já jsme na left hand path; on pracuje s draconian tradition, jak jsem už zmiňovala, ale zároveň uctívá Anubise, kterým byl přímo přijat jako jeho následovník. Já jsem zase Satanistka, ale nemůžu se dočkat, kdy se posunu a budu si věřit natolik, abych se snažila zařadit mezi Lokeans.)

Co chci hlavně říct...
Stezka levé ruky ≠ zlo!!!

________________________________

1. Satanismus; nejvíce je Satanismus v dnešní době reprezentován Církví Satanovou, což je organizace, vyznávající LaVeyův Satanismus (o tom a o satanické bibli definitivně udělám zvlášť kapitolu, takže to nebudu teď tolik rozebírat).

2. Dragon Rouge; Švédský magický řád, zabývá se gothickým uměním a temnou stranou.


3. Temple of Seth; Magický řád a satanistická esoterická organizace, vznikla odštěpením se od Církve Satanovy. Cílem je apoteóza, tj. vyzvednutí člověka do nadlidské pozice, dosažení božství.

________________________________

Při hledání věcí pro tuhle kapitolu mě můj milovaný upozornil ještě na jednu věc! Existuje totiž ještě jedna stezka, o které se tolik oficiálně nemluví...

CROOKED PATH

Crooked path, volně přeložené taky jako křivá stezka, je stezka, která kombinuje tmu a světlo, nechce si vybrat stranu a odmítá se označovat nějakým labelem.

Údajně tuhle stezku Wiccané označují jako "grey", ale nejsem Wiccan, takže zde mě neberte za slovo.

TAKŽE

To je pro tuhle kapitolu asi všechno.

Byl docela pain se v tomhle zorientovat a sepsat to, potím tu ze sebe těch 450 slov asi hodinu, lol.

Kdybyste měli jakékoliv otázky, pokusím se je co nejlépe zodpovědět, ale nejsem vědma vševědoucí, takže-- yeah.

Pá-pá!

Zdroje;
RIGHT HAND VS LEFT HAND - https://cs.m.wikipedia.org/wiki/Stezka_prav%C3%A9_a_lev%C3%A9_ruky
CROOKED - https://www.google.com/amp/s/aminoapps.com/c/the-witches-united/amp/blog/left-hand-path-right-hand-path-and-the-crooked-path/YjjM_W2dIbu6MlL5aVg3YGGYgQ24EwW106V
SATANISMUS - https://www.churchofsatan.com/
DRAGON ROUGE - http://dragonrouge.se/
TEMPLE OF SETH - https://cs.m.wikipedia.org/wiki/S%C3%A9th%C5%AFv_chr%C3%A1m

Dostali jste se na konec publikovaných kapitol.

⏰ Poslední aktualizace: Sep 08, 2021 ⏰

Přidej si tento příběh do své knihovny, abys byl/a informován/a o nových kapitolách!

🌒 WITCHCRAFT 🌘 [ aneb: dost bylo kokotin ] Kde žijí příběhy. Začni objevovat