8. fejezet

191 17 0
                                    

Dora idegesen ismételgette az animágiához szükséges bájital receptjét.

- Csak tudnám hol találok halálfejes lepke bábot -dünnyögte bosszúsan.- Akkor lássuk! Amato animo animato animagus -kiabálta a nyelvtörőnek tartott varázsigét.

- Fogd már be a szád, Black! -kiáltott rosszallóan Borgin, majd magára csukta a boltot és a hátsó üzlethelyiséget elválasztó ajtót.

- Műveletlen szamár!- morogta vissza félhangosan a boszorkány. Alig várta már, hogy mielőbb felmondhasson és mehessen pesztrálni a gyerekeket.

Megfogadta, hogy jó tanár lesz, olyan amilyen neki sose volt. Nade a gondolat, hogy vissza kell mennie a varázslóképzőbe, korántsem tűnt túl bíztatónak.

Mivel az állást már elvállalta, beletörődött a dolgok jelenébe és eltökélten a lehető legjobbat fogja kihozni önmagából és a helyzetből egyaránt.

Gyorsan megragadta a könyvét és ismét, immár lelkesen ismételte a varázslatot.

- Amato animo animato animagus! -harsogta ismét.- Sikerülnie kell! -a tökéletes elhatározást Borgin törte meg, aki dühösen nézett a lányra.

- Ez meg mi?- nyomta Dora kezébe a Reggeli Próféta egyik lapját.

A boszorkány összevont szemöldökkel kezdte olvasni az újságcikket.

,,Halálfaló a Roxfortban - Rita Vitrol cikke"- már az első sor rossz előérzetre adott okot.

,,A nemrégiben lezajlott események -a Sötét Nagyúr bukása- rengeteg boszorkány és varázsló életét követelte, így az sem csoda, hogy a Roxfort iskola, új, a Mágiaügyi Minisztérium kinevezett igazgatónője, a sokat megélt Minerva Mcgalagony professzor összehúzott talár szíjjal volt kénytelen dolgozni. Már ami a tanárokat érinti. Tudniillik a tanév indulásával számos kisdiák mellett egy volt halálfaló is helyet kapott, ha nem is az iskolapadban, de a professzorok sorában. Nyílt titok ugyanis, hogy ez évtől a sötét varázslatok kivédése posztot Theodora Black kapta.

A köztudottan sötét mágia szimpatizáns család egyik tagjának alkalmazása a közvélemény szerint nem csak veszélyes, de hatalmas felelőtlenség az igazgatónő részéről. Biztos forrásból értesültünk arról is, hogy nem ez az első alkalom, amikor gyanús előéletű professzor lép az iskolába.

A reményvesztett szülőknek, még mielőtt teljesen kétségbeesnének, van egy jó hírünk is. A Roxfort csupán egy, a varázslóiskolák közül, így bölcs döntés lehet megfontolni a diákok átírását egy másikba."

Dora a kezében tartott újság betűire meredt és remélte, hogy nem azt látja, amit lát.

- De...de főnök ugye nem gondolja komolyan, hogy halálfaló vagyok?! -a lány hangja hisztérikusan magasra csúszott. Borgint azonban látszólag teljesen más zaklatta fel.

- Szóval el akarsz menni -húzta el a száját Borgin.- Jókor jut eszedbe! -kissé kurtán fejezte be a mondatot, de nem próbálta korrigálni.

- Ez egy több napos cikk -állapította meg Dora, így világossá vált előtte Draco korábbi látogatása során bizonyított jól informáltságának oka.- Akkor mit ír a legújabb?

Borgin kelletlenül a pultra dobta a kért példányt.

,,Botrány: Brutális Börtön Bántalmazás!

Hermione Granger neve nem lehet újdonság az olvasóink körében, hiszen a botrány mugliszületésű hercegnője ismét figyelemre vágyott. Miután bezsebelte a Sötét Nagyúr pusztulása utáni dicsfényt, Granger a Mágiaügyi Minisztérium próbaidős beosztottja lett és a napokban látogatást tett az elítélt halálfaló, Lucius Malfoy azkabani zárkájában.

A Főnix BukásaDonde viven las historias. Descúbrelo ahora