- Novas perspektiv -
Jag vände mig om och kände att jag låg i en säng. Det kändes även som att någon låg bredvid mig men orkade inte bry mig. Jag vred mig om igen och lyfte försiktigt på ögonlocken. Det snurrade och huvudet dunkade.
Efter ett tag fick jag kontroll över mina ögon och jag såg att jag låg i ett ganska normal stort rum och det var mörkt. Jag kände igen det en aning men kunde inte komma på från vart. Jag tittade bort mot rummets slut och ut genom fönstret. Det var mörkt ute och man såg bara gatlyktornas ljus. Jag la mig ner igen men satte mig hastigt upp. Det låg verkligen någon bredvid mig. En människa, det var inte bara något jag trott. Jag tittade försiktigt ner i sängen och såg Oscar ligga där. Jag stängde ögonen och öppnade dom igen. Jo, det var Oscar som låg där. Eller drömde jag? Jag höll upp händerna och räknade mina fingrar som jag läst i en tidning att man skulle göra om man trodde att man drömde. Men alla tio fingrar satt där de skulle.
Oscar stönade till och vred på sig. Han kände efter något och när han inte verkade hitta det han letade efter öppnade han ögonen och satte sig upp.
"Wow!" Skrek han med skrovlig röst.
"Nova, du skräms!"
"Skräms?? Jag?!" Sa jag och drog åt mig täcket över mina bara ben. "Jag tycker det är lite läskigt att jag ligger här i ett rum utan byxor med dig bredvid!" Sa jag och hörde själv att jag lät ganska arg. "Du tror inte... Tror du att...?" Sa Oscar förskräckt och satte sig en bit ifrån mig. Jag ryckte på axlarna och fnös. "Nova, snälla du! Så är det absolut inte!" Sa Oscar och tog min hand. Hans hand var mjuk och stor jämfört med min. Jag tittade upp på honom och bet mig i läppen. "Du låg avsvimmad utanför en klubb så vi tog hem dig hit" sa Oscar och tittade mig rakt in i ögonen. Jag vände bort huvudet igen, drog ur min hand ur Oscars och började pilla med täckets kant."Jag måste.. Vart är toan??" Sa jag och skakade på huvudet. "Jag måste tänka lite ifred" mumlade jag.
"Snälla Nova!" Sa Oscar och försökte möta min blick.
"Inget 'snälla Nova'!!" Sa jag högt. Oscar ryckte till och tittade ner i sängen. "Den ligger runt hörnet" mumlade Oscar.
"Tack!" Sa jag stelt och reste mig upp, drog ner tröjan så långt jag kunde(vilket inte va så lång eftersom den bara gick till naveln)och började gå mot mot dörren. Jag såg i ögonvrån att Oscar blick fastnade på min rumpa så jag snabbade på stegen.Som Oscar sagt låg toan runt hörnet men när jag tryckte ner handtaget gick det inte att öppna. Jag tryckte ner handtaget en gång till men dörren gick inte att öppna.
Handtaget trycktes plötsligt ner inifrån och jag hoppade till.Ut kom Felix och hoppade till lite han med.
"Åå.. Nova. Utan byxor." Sa Felix och hans blick gick från mina fötter till mitt ansikte. Jag fnissade lite tyst, Felix var inte direkt den blyga typen.
"Förvånad??" Sa jag och mötte hans blick.
"Tja.." Sa han o klia sig i nacken. "Lite, eller asså jag visste ju att du var här men jag hade inte direkt tippat på att du skulle vara uppe o gå kl. 3 på natten" jag skrattade till och han log.
"Kan jag få gå på toa nu eller?" Sa jag o flinade mot honom.
"Ää jo!" Sa han o flytta på sig.
Jag gick förbi honom, och självklart fastnade hans blick på min rumpa också.
"Mitt ass" sa jag och vände mig om. Felix skakade på huvudet och flinade.Han började gå närmre mig och ställde sig nära mig. Våra pannor nuddade varandra och helt plötsligt var våra munnar tryckta mot varandra.
Det konstiga var att jag inte drog ifrån utan fortsatte.
Han tryckte upp mig mot väggen medan våra tungor brottades.Det här var inte direkt första gången nåt sånt här hänt. Jag har hamnat med ganska många killar upptryckt mot väggar.
Däremot hade det aldrig kommit längre. De killar jag "varit" med hade jag bara hånglat med och kanske sovit med men inget mer.Felix hand letade sig ner till min rumpa och han tryckte till lite löst. Jag stönade lite lätt.
"Vafan håller ni på med!!??" Skrek någon och drog bort Felix ifrån mig.
Jag öppnade ögonen och fick se Oscar. Han var arg. Typ väldigt arg.
YOU ARE READING
Gotta thing about you
Short Story"Nova" ropade Alexandra och viftade mad handen framför mitt ansikte. Jag skakade på huvudet och vända blicken mot Alexandra och Frida som flinade åt mig. "Och vem tittade du på??" Sa Alexandra och flinade ännu mer. "Nä ingen" sa jag och gav Alexandr...