𝐞𝐢𝐠𝐡𝐭𝐞𝐞𝐧

103 17 8
                                    

"Sampai bila tak nak bercakap dengan saya ha ?", aku menongkat dagu memandang Seonghwa yang menyibukkan diri dengan kerja pejabatnya

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Sampai bila tak nak bercakap dengan saya ha ?", aku menongkat dagu memandang Seonghwa yang menyibukkan diri dengan kerja pejabatnya .

Bukannya aku tak ambil tahu langsung apa yang boleh apa yang tak boleh makan . Dia saja yang overprotective sangat .

"Makan nanas setakat 5 potong itu tak apa - apalah awak . Dia jadi berisiko kalau saya makan masa awal pregnant hari itu .", sedaya upaya aku menjelaskan kepadanya mengenai buah nanas.

Semua salah kau lah ini , nanas ! Tengok laki aku dah merajuk tak mahu bercakap dengan aku .

"Ada saja alasan awak kan ? From now on sampai habis pantang , no pineapple or anything that harm both of you and baby . Faham ?",  marah Seonghwa mengerling Aurora daripada ekor mata sahaja .

"Ish awa-"

"Saya tambah tak bagi keluar rumah . Nak ?", dia menambah lagi ugutannya .

"Habis itu macam mana nak check up kalau saya tak boleh kel-"

"Hwa bawa doktor datang rumah . Angkut sekali mesin - mesin kat hospital bawa balik ."

Terus aku mengunci mulut daripada berkata apa - apa . Walaupun ada sikit rasa nak maki .

"Tahu takut kena ugut . Kalau Hwa tahu sayang ada cubaan nak buat apa yang Hwa baru pesan tadi , siaplah awak yaa." 

Mulalah emosi aku terganggu . Tak boleh ditegur langsung .

Aku alihkan pandangan ke luar . Tak mahu Seonghwa nampak muka gembeng aku , rambut yang aku selit di telinga itu aku lepaskan untuk menutup sisi tepi wajah .

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

"Wah bau apa yang sedap sangat ini ?", kata Yunho sebaik sahaja memasuki rumah .

Hidungnya menangkap dan mengikuti jejak bau itu sampai masuk ke ruang dapur .

"Eo Jina ?", terkejut lelaki itu melihat ibu mengandung itu sedang memasak di dapur .

Meskipun memakai apron yang agak besar namun perut wanita itu masih jelas kelihatan .

"Saya masak lauk untuk makan malam nantilah .Tapi sedap ataupun tidak , saya tak dapat nak jamin hehe .", sengih Jina . Comel sahaja wanita itu dimata Yunho .

"Ah panas ! Aduh aduh !", jerit Jina selepas tersentuh periuk  panas tanpa ada sebarang lapik di tangan .

Yunho melangkah mendekati Jina . Tangan wanita itu ditarik laju . 1 pek tepung gandum di peti sejuk di ambil lalu dibuka .

Tangan Jina dibenamkan kedalam pek tepung itu .

"Tunggu dalam 10 minit .", jawab Yunho ringkas . Wajahnya tampak tenang sekali .

Jina akur sahaja dengan arahan lelaki itu . Dia memandang ke arah tangan Yunho yang tidak lepas daripada memegang lengannya .

Kedudukan mereka juga terlalu dekat menyebabkan wanita itu berdebar .

"Rasanya awak boleh lepaskan tangan saya dah . Lama nak tunggu 10 mi-", Jina berhenti berkata - kata . 

Muka Yunho kembali cuak .

"Wae wae ? Jangan buat saya takut . Kalau takat tangan melecur saya boleh tolong tapi kalau nak terberanak ke apa , saya tak tahu buat apa - apa . ", lelaki itu jadi cemas .

"Nahh I'm okay . My babies just kicked .", jelas Jina sambil tersenyum memandang wajah cuak lelaki itu .

"Tak bagi awak buat kerja lah itu . Kan anak - anak appa ?", badan lelaki itu dibongkokkan separas dengan perut Jina .

Jina seakan tergamam ketika Yunho menggelar dirinya appa .

"Tak apa ke panggil awak appa ? ", soalnya .

Yunho menegakkan tubuhnya semula .

"Mestilah saya okay . Kan saya dah janji nak jaga awak dengan anak-anak . Lupa ke ?", balas lelaki itu membuatkan Jina sedikit terkesan dengannya .

"Only if Woo can be like Yunho. Anak - anak aku tak perlu nak meraih kasih sayang daripada orang luar.", bisik hati kecil Jina . Fikirannya melayang memikirkan bekas teman lelakinya itu .

"Ha berangan ! Dahlah tak payah masak . Kita makan luar malam ini .", lelaki itu berjalan keluar dari ruang dapur .

"Heh ! Saya dah nak siap masaklah !", jerit Jina .

"Itu bagi Jongho lah makan . Tak pun simpan buat sarapan esok pagi ."

"Senangnya bercakap eh ? Orang masak nak bagi dia makan .", bebel Jina seorang diri di dapur .

"Dah cepat naik tukar baju . Membebel pula dia ."

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

"This is for you and our twins.", Wooyoung berkata seorang diri .

Cacahan tatu kekal yang dibuat sendiri itu dipandang dengan senyuman .

Cacahan nama Jina tertulis di dada sebelah kiri manakala corak bulan dan matahari di setiap pergelangan tangannya untuk bakal anak kembar mereka .

"And this is for you , Jeong Yunho.", pisau lipat dibaling tepat ke arah gambar Yunho .

"Tak ada siapa yang boleh sayang Jina lebih daripada aku . Never ."

"Kan sayang ?", Wooyoung menyentuh dada kirinya . Lelaki itu merasakan degupan jantungnya .

"It's keep on beating because of you , my love."

"Kita bina syurga kita semula ya sayang ? Dengan anak - anak kita . "

"Jina tunggu Woo datang ."

To Be Continue

To Be Continue

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.
[C] AURORAWhere stories live. Discover now