0.2

4.7K 119 12
                                    

Kapitel två

Jag satte mig sömndrucket upp i sängen och gnuggade handen över mitt trassliga hår. "God morgon" Muttrade jag hest och gled på ostadiga ben av sängen. Hanna satt i en av stolarna vid bordet med mobilen i handen och blickade uttråkat ner i den. "God morgon, äntligen någon mer som är vaken!" Jag skrattade lågt och sjönk ner på knä framför min låda i en av byråarna. Jag rotade frustrerat runt innan jag beslöt mig för ett par högmidjade shorts tillsammans med ett kort, svart linne och en mönstrad cardigan. "Jag dör snart av svält, snabba er!" Gnällde Hanna surt och sträckte sig efter Idas blåa täcke. Jag hasade mig in till det lilla badrummet, vred om låset och lutade händerna mot handfatets kalla yta. Mina gråblåa sömniga ögon var inramade av långa ögonfransar och stora lockar hängde tungt ner över mina axlar. Jag drog pyjamaströjan över huvudet och ålade mig besvärat i shortsen. När kläderna var på samlade jag håret i en slarvig tofs mitt på huvudet och ryckte nonchalant på axlarna innan jag knuffade upp dörren igen. "Voila!" Kvittrade jag muntert och sträckte mig efter solglasögonen på nattduksbordet. "Ja-jag möter er i kafeterian senare .. ska bara sova lite till" Muttrade Ida kvävt ner i dunkudden och ett lågt skratt bubblade ur mig. "Skyll dig själv sömntuta" Suckade Hanna, puttade upp dörren med båda händerna och fortsatte ut över det gröna gräset med mig och Josephine häck i häl. "Det enda den där tjejen älskar är sömn och killar" muttrade Hanna och skakade misstroget på huvudet när vi klev in i den folkfyllda matsalen. Höga skratt och muntra röster fyllde våra öron desto längre in i matsalen vi kom. "Oh våfflor!" Kuttrade jag drömmande och slet åt mig en tallrik.

"Ida förfan, lektionerna börjar när som helst .. skolkning är strikt förbjudet remember?" När vi kom tillbaka till stugan låg Ida fortfarande nerkrupen under täcket och vägrade öppna ögonen. "Oj shit, börjar lektionerna redan?!" Väste Ida chockat och satte sig upp i sängen med uppspärrade ögon. "Vi har redan ätit, och gått en rundvandring med din favorit Markus" Mumlade jag roat och sjönk ner på kanten av min bäddade säng. "helvete också" Jag vecklade upp schemat som jag vikt på mitten och skummade igenom för att se hur dagen såg ut. Endast två lektioner, dans och sång. "Idag kommer ledarna, jag hoppas på att dom är lite snygga i alla fall .." Muttrade Hanna lågt och lutade sig tillbaka mot den stängda dörren med korsade armar. Jag nickade. "Varför är det nödvändigt? Du får ändå inte dejta dom" muttrade Josephine låg och ett triumferande leende sprack ut över hennes glossiga läppar. "Men om jag blir uttråkad under lektionerna kan jag ju bara .. oh titta på dom?" Jag skakade skrattandes på huvudet och reste mig från sängen. "Men dom lär ju inte vilja titta på dig" Ida klev ut ur badrummet iklädd ett par vita shorts och en mönstrad t-shirt. Det märktes på långa vägar att hon var road. "Du ska bara veta .. killarna älskar det här" Hanna gestikulerade vilt med händerna mot sig själv och viftade flörtigt med ögonbrynen. Jag himlade med ögonen, rätade till shortsen innan jag nynnandes joggade efter Josephine som redan var påväg upp mot sin första lektion. Solens varma strålar brände intensivt mot mina bara ben och jag blickade nöjt upp på den brinnande bollen på den klarblåa himmeln. "Agnes!" Ett rop stoppade tvärt mina steg upp för byggnadens trappor och jag snurrade frågande runt. "Vi har lektion tillsammans ju, vänta på mig!" Gnällde Hanna frustrerat och sprintade över gräsmatten och fram till mig. När vi väl kom in i vad vi tidigare fått reda på var musiksalen, relativt stor till ytan och högt i tak. Ett flertals vinylskivor hängde över de vita väggarna och olika instrument såsom piano, gitarr och trummor stod runtom oss. Michelle stod framför den vita tavlan och skrev slarvigt ner något. "Välkomna tjejer, välkomna!" Jag avfyrade ett snett leende innan jag tungt sjönk ner på en röd trästol bredvid Hanna och lät blicken svepa över det halvfulla rummet. Ett gäng skrattande killar satt i en klunga och blickade nyfiket ner i mobilen som var framhållen mellan dom. Michelle harklade sig lågt och klappade muntert ihop med händerna. "Hej, vad kul att alla äntligen hitta hit! Som ni vet heter jag Michelle och kommer hålla i musikdelen under dom här veckorna" Hennes mörka, stora lockar dansade runt hennes leende ansikte och rynkorna kring hennes ögon djupnade. "Jag hade tänkt mig att det vore bra för er att lära känna varandra lite eftersom vi kommer spendera .. ganska mycket tid tillsammans här! Jag vill att var och en av er kommer fram hit och berättar ert namn, ålder och favorit artist" Hon gestikulerade vilt med armarna mot platsen bredvid tavlan och nickade frenetiskt med ett brett, strålande leende över läpparna. "Det här kommer bli fett awkward" Konstaterade Hanna generat och sneglade skeptiskt på mig. Jag ryckte nonchalant på axlarna och ruskade leendes på huvudet. "Eller så är det bara du som är feg?" Påpekade jag roat och knuffade henne retsamt i sidan.

Summer love ☼ f.sTempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang