"Peeeep-Peeeep"
Klockan ringer, det är en lördagsmorgon och idag ska Clara bada
med sin långa coola pojkvän Markus.
Clara försöker ta sig upp men det går lite grötigt.
Hon får tag på sin splitternya Iphone och checkar in Instagram.
Efter en stund hör hon Karins (Mammans) röst:
- Har inte väckarklockan ringt en eller!! Med en ironisk röst,
- Jo,men har rätt viktiga saker för mig så stör inte! Ropar Clara från sitt rum.
-Men du får faktiskt komma ner nu och äta lite!!Ropar Karin igen.
- JA JA!!! Ropar Clara ännu högre. Hon går ut i korridoren och släpar sig ner för den långa trappan. Hon önskar alltid att hennes pappa ska fixa en hiss åt henne men ni vet säkert svaret på den frågan...- Em., vi har en sak att bäretta för er..Eh både jag och pappa.. Stammade Karin när Clara kommit ner in i köket.
- Vadå??? Frågar Lillebror Kalle. som snart fyller 5år.
- Jo, vi har sett att det finns ett modernt hus uppe i Stockholm och vi tror att ni skulle älska det.
Vadå? Så vi kommer äntligen ha en sommarstuga eller, frågade Kalle förvånat.
Nejdå, ingen sommarstuga direkt utan....Utan.....Att....
Då gick Claras pappa bestämt och hårt rakt på sak.
- Vi ska flytta hör ni det och inga men nu! Jag kommer äntligen kunna trivas på mitt nya kontor uppe i Stockholm så förstör IMTE denna möjligheten för mig nu!!
- MEN ÄLSKLING!!! Så kan du la inte säga till våra barn!
Då blev Clara rädd och sprang upp på sitt rum gråtande.
Och Kalle följde efter henne lika ledsen.
- MEN FATTAR DU ALDRIG HUR HÅRT JAG FÅR SLITA IBLAND!!! Skrek Claras pappa Tobias....FATTAR DU INTE DET ELLER!
- Men, jag kan ju ej hjälpa.....
TYST!!! JAG MÅSTE GÅ NU TILL MIN HEMSKA AVSLUTNING PÅ MITT HEMSKA JOBB NU, IMORGON FLYTTAR VI FÖRSTÅTT!!!!
Claras pappa hade aldrig förr varit så hård mot Karin. Men det beror nog på att han är lite nervös på hur det ska gå på det nya jobbet imorgon.
Clara vill inte säga det till Markus...Hon vill bara inte veta det hemska som kommer och hända imorgon, men hon ringer iallafall..
Signalerna går och Markus svarar
Hej, vem är det?
Clara vågar knappt svara..
YOU ARE READING
Att flytta kan vara jobbigare än man tror...
Teen FictionNEEEJ!!!Det kan inte vara sant, Clara ska flytta från sin pojkvän Markus Som hon varit tillsammans med i flera år nu Som hon VERKLIGEN ÄLSKADE Han var ju faktiskt hennes allt Claras föräldrar var verkligen osmarta just nu Hur ska Den 13-åriga tj...