Herkes odasına uyumaya çıkmıştı. Azra'yı bir türlü uyku tutmadığı için bahçeye çıkmıştı. Uykusu tutmadığı zaman bahçede Mardin manzarasına karşı kitabını okurdu. Sonunda uykusu gelirdi. Bugünde aynısını yaptı. Sütünü yanına alıp sedire uzanıp kitabını okuyordu.
"Azra hanım tek başına ne yapıyorsun?"
Korhan'nın sesini duyduğunda irkilmişti. Ona doğru dönüp alelacele ayağa kalktı.
"Korhan abi bir şey mi istemiştin?"
"Bir şey istemedim. Sadece ne yaptığını sordum." Korhan, Azra'nın ona abi demesini hiçbir zaman sevmemişti. En azından yıllar sonra ismini söylediği düşündü.
"Şey uyku tutmadı. Ben de kitap okursam gelir diye düşündüm. Rahatsız ettim galiba. Ben odama geçeyim" diyerek gitmeye kalkan genç kızı Korhan kolundan tuttu.
"Azra, senden rahatsız olmadım. Sadece basit bir soru sordum. Oturur musun şuraya?" dedi. Sesinin bu kadar sakin çıkmasına Korhan'da inanamadı. O kadar heyecanlıydı ki konuşabildiğine şaşıyordu. Azra bir an duraksadı ve Korhan'nın söylediğini yaptı.
"Korhan abi şey sen de süt ister misin?" çekinerek sormuştu.
"İlla bir şey yapacaksın. Eğer süt içerken benimle sohbet edeceksen yapabilirsin." Korhan'nın bu söylediğine Azra şaşırmıştı. Neden onunla sohbet etmek istediğini anlamıyordu.
"Tamam abi" diyerek mutfağa koşar adım gitti. Arkasından gülümseyerek bakan adamı fark edemeyecek kadar şaşkındı. Elinde süt ile geldi.
"Teşekkürler Azra."
"Önemli değil Abi" dedi.
"Azra öncelikle aramızda 2 yaş var. Abi demesen olmaz mı? " dediğinde genç kız şaşırarak bakmıştı.
"Olur mu öyle. Ayıp"
"Azra ne için ayıp olacak. Ben söylüyorum."
"Ama hanımım ve ağam abi demediğimi duyarsa ayıplarlar"
"Tamam o zaman en azından yalnızken abi demesen. Kendimi yaşlı hissediyorum" diyerek gülmüştü. Azra'da güldü.
"Bilmem."
"Azra!"
"Tamam abi ama öyle kolay olmaz. Alışkanlık sonuçta."
"Peki" Bir süre aralarında sessizlik oldu. İkisi de Mardin'nin eşsiz manzarasına bakıyordu. Korhan ilk sessizliği bozan oldu.
"Hangi kitabı okuyordun?"
"Debbie Macomber - Küçük Mucizeler Dükkanı kitabını okuyorum."
"Türü romantik olan kitaplardan hoşlanıyorsun anlaşılan."
"Biraz öyle. Bu yazarı çok seviyorum. Geleceğe umutla bakmamda yardımcı oluyor. Birçok kadının hikayesini anlatıyor. Her birinin hayatını incelikle işlemesi çok hoşuma gidiyor. Sanki her biri arkadaşım gibi hissediyorum. Her bir kitabında yeni bir arkadaş ediniyor gibi hissediyorum."
"Yazarın seni bu kadar etkilemiş olması çok güzel."
"Evet, bir solukta kitaplarını bitiriyorum. Siz hangi kitaplardan hoşlanırsınız."
"Doğruyu söylemek gerekirse romantik kitapları hiç okumadım. Genel olarak teknik şeylerle ilgili kitap okuyorum. Zaten istesem de pek edebi eserlere zamanım kalmıyor."
"Çok şey kaçırıyorsunuz" dediğinde Korhan şaşırarak kıza baktı.
"Nasıl yani?"
"Edebi eser okuyarak bir sürü hayat yaşama fırsatı bulabilirsiniz. Fakat siz bir tanesini yaşamayı tercih ediyorsunuz."
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Yüreğimde Umut
RomanceGençlik aşkına kavuşmaya çalışan bir adam ve onun aşkının anlayamayacak kadar aşkın acemisi bir kadının hikayesi. Korhan'nın memleketine geri dönmesiyle Azra'nın hayatının nasıl değişebilir. Azra yıllardır herkese karşı koruduğu kalbini Korhan için...