Känslorna

42 1 0
                                    

Jag och Sally har varit vänner i 5 månader nu, det går jätte bra, allt är precis som förut, vi hänger med varandra nästan varje dag efter skolan, vi har så himla roligt. Dock får hon fortfarande den där deppiga blicken när vissa säger saker som handlar om henne och mig. Jag har fortfarande inte fått något svar på varför. Ibland börjar jag fundera på om hon är kär i mig men det kan hon omöjligt vara, jag vet att hon är heterosexuell, hon sa till och med förut att hon aldrig någonsin skulle kunna tänka sig vara med en tjej för det hade känts fel. Dock har jag börjat känna något igen för henne, något jag absolut inte ska känna för det kommer inte sluta bra, jag tror jag börjar bli kär i henne, jag hade ett litet crush på henne när jag var 13 år men jag försökte ignorera det för jag ville inte förstöra våran vänskap och jag vill fortfarande inte förstöra våran vänskap, speciellt inte nu när vi har blivit vänner igen, men jag kan inte sluta tänka på henne. 

"Vad ska vi hitta på?" frågade Sally när vi precis hade kommit hem till mig

"Har du några förslag för jag har ingen aning?"

"Kan jag få sminka dig?"

"Ja gärna" sa jag

Vi slängde av oss våra saker och sprang in på mitt rum, jag satte mig i sängen medans Sally tog fram mitt smink och satte sig framför mig. Hon är så vacker, hennes bruna ögon är så fina, jag önskade jag var lika fin som henne. Medans jag satte där kom det upp tankar i mitt huvud, om hur det skulle vara om hon var min, hur det hade att vara att kyssa henne och veta att hon är kär i mig också, att få ligga på kvällarna för att mysa och ligga där och pussas. Jag kunde inte sluta tänka på det och när hon satte så nära mig och sinkade mig kunde jag inte sluta tänka på att jag bara vill kyssa henne men jag försökte skaka av mig det, men det var så himla svårt att skaka av mig det när hon satte så nära mig. Jag satte där länge och tänkte en massa på henne och hur det hade varit om det var vi enda tills hon sa

"Nu är jag klar, du får gå och titta hur det blev"

Jag reste mig upp och gick fram til min spegel och kollade länge på mitt ansikte.

"Wow det blev jätte fint, tack" sa jag och log stort

Jag satte mig ner i sängen igen och kollade på henne men jag kunde inte kolla länge på henne utan att få den där starka känslan så jag kollade snabbt bort.

"Juste jag hörde från några att Patrik S sa att du och han är på g, är det sant?" frågade jag

"Nej, nej, nej, vi är absolut inte på g" sa Sally

"Okej, men är du intresserad av någon då?, du har inte pratat om någon, förut när vi var vänner pratade du alltid om killar och om vilka du gillade och var intresserade av"

"Jag kanske är intresserad av någon, vem vet" sa hon och log mot mig

"Vad heter han?"

"Hemlis"

"Kom igen berätta"

"Nope" sa hon

"Du är så hemlighetsfull, förut berättade du allt för mig"

"Jag kanske berättar senare, men gillar du någon?" frågade hon

"Kanske" sa jag bara

"Vem?" frågade hon direkt

"Tänker inte du berätta så berättar inte jag" sa ag

"Är det en tjej eller kille då?"

"Hemlis" sa jag

Även fast om hon hade berättat vem killen var så hade inte jag inte sagt att jag gillar henne.

"Okej då" sa hon besviket 

Det blev en stel stämning ett långt tag, vi bara satte där helt tysta och jag hade ingen aning om vad jag skulle säga. Men sen efter några minuter sa Sally

"Jag tog med mig alkohol förresten så vi kan dricka, Ulrika har fest idag och alla ska dit men jag känner att vi kn ha våran egna lilla fest bara vi två"

"Okej" sa jag

Det blev tyst igen och jag kände panik för jag visste inte vad jag skulle säga, jag hatar verkligen när det blir tyst och det blir stelt. Jag såg efter en stund att hon la sig ner på kudden och tog upp mobilen, så jag gjorde lika eftersom jag hade ingen aning vad jag skulle säga och hon sa inget heller. Jag började snapa med dom få jag har på snpachat, Anna och Erik verkar hänga tillsammans. Enda gången jag är med dom nu för tiden är i skolan och jag tror dom är lite arga på mig eftersom jag hänger mest med Sally efter skolan och på helgerna, men enda gångerna dom vill vara med mig är antingen när dom har ett killproblem eller att dom ska på fest så det ä mycket roligare att vara med Sally eftersom hon tvingar inte med mig på fest och vill hellre att vi bara ska umgås oh prata om allt möjligt, inte bara killar som dom två alltid gör.

Jag eller ingen allsWhere stories live. Discover now