LD-4

277 22 0
                                    

𝓦𝓮 𝓬𝓪𝓷 𝓸𝓷𝓵𝔂 𝓵𝓮𝓪𝓻𝓷 𝓽𝓸 𝓵𝓸𝓿𝓮 𝓫𝔂 𝓵𝓸𝓿𝓲𝓷𝓰.

Adrian termenung memikirkan si gadis di mall tempoh hari. ehem bukan si Intan kepoh tu ye. taklain takbukan mestilah Mia Sofea hehehe.

"kenapa aku asyik ingatkan dia ni . apa kena dengan kau ni Adrian " gumam Adrian sendiri.

"okay Tengku Adrian Shah stop thinking about her  !! you never know her. " desis hati Adrian.

Dia mencapai iphonenya di atas meja dan mendail nombor Si Harith kepoh itu . "come to my office now  ! " . belum sempat mendengar balasan Harith dia terlebih dahulu menamatkan panggilan. Nanti ada la mulut kepoh dia nak tanya itu ini ish. kalau orang suruh tu datang jerla ni banyak tanya pulak  !

"eh jantan ni dah la call aku tiba-tiba lepastu nak mengarah aku pergi office dia. ingat aku takde kerja ke apa ish " marah Harith sendiri. dia bergerak keluar dari office dengan langkah yang malas . "karang takpergi mulalah nak ugut itu ini , Si Syafiq ni tak ingat nak balik Malaysia ke apa ishhh" bebel dia sendirian. Dia memandu laju tanda protes dengan Adrian  !

                                    ***

Mia berjalan ke arah kantin hotel setelah penat lelah mengemas bilik-bilik dihotel itu. Dia mencari si mulut kepoh itu tapi tiada. " eh mana pulak si Intan ni tadi suruh tunggu dekat kantin , takkan taksiap lagi kot kerja dia" Mia menongkat dagu di meja sambil menunggu Intan.

Waktu lunch masih berbaki 20 minit tapi kelibat Intan masih tiada. Tanpa membuang masa dia naik keatas bilik pekerja yang dikhaskan untuk pekerja di Hotel itu lalu kelibat Intan dicari namun masih tiada. " mana Intan ni , tetiba hilang pulak " belum sempat dia berjalan keluar dari bilik itu dia terdengar suara orang bergaduh. "eh tu macam suara Intan" tanpa membuang masa dia berjalan menuju ke arah suara itu.

"Encik jangan nak tuduh saya eh , dia yang jalan tak tengok kiri kanan lepastu nak tuduh orang langgar dia pulak " Intan bercekak pinggang sambil menjeling ke arah Adrian.

"eh perempuan kepoh kau dengar sini , hotel ni bapak aku punya so bila-bila masa aku boleh pecat kau  ! " kata Adrian dengan nada marah.

Harith yang baru keluar dari toilet terdengar suara  yang sedang bergaduh itu lantas berlari ke arah itu. "aduh baru tinggal sekejap dia dah cari masalah " .

"woo what happen guys? " eh awak perempuan yang dekat mall tu kan? buat apa kat sini? " tanya Harith bertalu-talu. Mia yang baru sampai itu terkejut apabila melihat dua jejaka itu tapi itu tak penting yang dia nak cari sekarang ni dah ada depan mata , Intan.

"eh encik Harith , saya kerja dekat sini" senyuman manis diberi kepada Harith si jejaka pujaan hatinya.

Tapi senyuman dia taklama bila terpandang muka Mia yang sedang marah itu. Tanpa menghiraukan jejaka berdua itu Intan lantas bersuara " sorry la Mia sebab taklunch dengan kau tadi,  ni ha mamat kerek ni tiba-tiba langgar aku lepastu nak salahkan aku pulak " belum sempat Mia menjawab Harith terlebih dahulu memantas percakapan Mia " rilex takperlu bergaduh benda kecil  je,  kau ni pun Ad sudah la tu" muka Adrian di pandang sekilas.

Harith memandang ke arah Intan yang sedang monyok itu "ehem nama awak siapa? " tanya Harith malu-malu. orang tengah gaduh dia menyempat lagi nak ajak borak  !

Wajah Intan yang sedang monyok itu terus senyum lebar sampai ke telinga " nama saya Intan " . mana tak senyumnya crush tanya nama kita kot , hilang terus rasa marah tadi .

Mia dan Adrian hanya jadi pemerhati drama yang tak berbayar disitu. tadi kemain marah Intan ni . Tanpa Mia sedar ada seseorang sedang memerhatinya dari tadi. siapa lagi kalau bukan TENGKU ADRIAN SHAH.  namun lamunannya terhenti apabila dengar suara sigadis itu berdehem.

"Ehem" . ish yang dia ni kenapa pandang aku macam nak makan. sekali lagi dia berdehem kali ni agak kuat " EHEM EHEM".

"asal kau ni sakit tekak ke? " tanya Adrian hairan. "saya bukan sakit tekak tapi encik tu ha kenapa tengok saya macam tu? " tanya Mia . "suka hati lah mata aku , now aku nak tanya kau baju ni dah basah sebab kena air yang kawan kau bawak tu so apa yang patut aku buat eh?  pecat dia or potong gaji dia" Adrian bertanya dengan selamba .

Intan yang sedang berborak dengan Harith terdiam seketika setelah mendengar ucapan
Adrian itu. kena buang kerja? potong gaji?  . eh ni takboleh jadi NO NO NO.

"okay saya minta maaf sebab terlanggar encik tadi tapi janganlah pecat kita " ujar Intan tidak ikhlas. sengaja perkataan ter itu ditekankan olehnya.

Mia dan Harith hanya diam tidak berkutik. malas mahu masuk campur. "kalini aku maafkan tapi lepasni kalau kau buat lagi , memang aku report dekat Tengku Jayden " Adrian tersenyum sinis. Tengku Jayden ialah owner  TJHOTEL dan ayah kepada TENGKU ADRIAN SHAH.

Harith yang diam berkutik tadi mula bersuara "dahlatu,  saya minta maaf bagi pihak Adrian ye Intan " ujar Harith sambil tersenyum manis.  Adrian membuat rolling eyes tanda menyampah. haih nasib ada buah hati depan mata kalau tidak Si kepoh tu memang kena kurung dengan aku  !  Matanya kembali tertancap ke arah si gadis idamannya itu "Mia soon you will be mine forever" senyuman sinis ditayangkan  . lalu dia menuju ke arah lif .

"okeylah nanti kalau ada jodoh kita bertemu lagi ye cik Intan hehe ,  " mata dikenyitkan ke arah Intan yang  sedang tersenyum malu itu. lalu dia berjalan laju ke arah lif . rawr

"gedik la kau ni Intan" Intan menjeling ke arah Mia.  "cakap jerlah yang kau ni jealous kan? " Intan tergelak kecil apabila muka  Mia yang sedang cemberut itu. "dahla kalau layan perangai gedik kau ni sampai bila pun kerja taksiap " ujar Mia lalu berjalan ke arah bilik pekerja. Macam biasa Intan  berlari mengejar langkahnya .

Mia menggeleng melihat Intan yang membebel macma orang gila " dahlatu kau ni pun satu yang pergi langgar dia tu kenapa" Intan mengerling kearah Mia yang sibuk mentertawakan dirinya itu . " aku tak puas hati dengan mamat tu masa dekat mall lagi tau,  haih malas aku nak fikir yang aku tau Harith handsome tu jodoh aku " ujar Intan dengan nada gedik . Intan dah jatuh cinta genk.

                              ***

"papa i miss you" ujar Adrian lalu memeluk tubuh daddynya itu.  "kalau rindu kenapa takbalik rumah ?" tanya Tengku Jayden sambil membalas pelukan anak tunggalnya itu. "hehehe Ad busy dekat office tu banyak kerja" Adrian menggaru kepalanya yang tidak gatal itu.  Tengku Jayden hanya mampu menggeleng kepala  . Harith yang memerhati jejak kasih dua beranak itu berdehem sedikit

"ehem sampai bila nak jejak kasih ni?  nak panggil bersamamu tak? " Tengku Jayden ketawa kecil " haih kamu ni Harith meh la sini" dia berlari anak lalu memeluk Tengku Jayden . semenjak ibu ayahnya meninggal Tengku Jayden lah tempat dia melepaskan rindu. Harith rindu ayah gumam dia didalam hati. Selepas beberapa jam berborak  dengan Tengku Jayden mereka bergerak pulang .


TBC...

don't forget to vote ❤

bye pretty and handsome ❤🌞

sorry this chapter terlalu hambar HAHAHAHAHAHA.

LOVE DESTINY [slow update]Where stories live. Discover now