25. KOLAM

5.4K 147 11
                                    

KALAU ADA KEKURANGAN APA-APA JUST BAGITAHU JE...

•••••••••••

"SERIOUSLY bie? Tak nak la macam ni~ " Kaki dihentak-hentak. Protes. Tapi tangan masih melingkar di pinggang suaminya.

"Okey"

"Aahh" Ulya terjerit kecil apabila secara tiba-tiba Raiyan menolaknya hingga terbaring di atas katil.

"No dance no walking for tomorrow, baby." Suara garau Raiyan kedengaran begitu menggoda. Senyuman nakal terukir dibibir Raiyan. Lelaki itu merangkak perlahan-perlahan ke atas isterinya.

Hati Ulya mula berdebar-debar bila situasi yang tidak terjangka berlaku.

'what's going on'

"B-biy stop it. Ada tetamu dekat bawah la biy." Ulya cuba memberi alasan supaya Raiyan tidak meneruskan apa yang berada di dalam otak suaminya.

"Who's care baby."

Raiyan menyengetkan sedikit kepalanya untuk mencium bibir manis wanitanya.

Tok
Tok
Tok

Raiyan menampar katil apabila adegannya terhenti disebabkan ketukan di pintu. Lelaki itu bangun dari menindih isterinya dan berjalan ke arah pintu.

Wajah mummynya terpampang dihadapan pintu.

"Kenapa Mummy?"

"Kamu nak makan tak? Kalau tak nak mummy nak simpan dalam peti ais." Soal Puan sri Chessy.

"Razif dah balik ke mummy?"

"Dah balik dah. Kamu nak makan tak?" Puan Sri Chessy bertanya sekali lagi pada anaknya apabila soalannya tidak dijawab

"Iyan kenyang dah. Mummy simpan je."

Selesai berbual, Raiyan kembali menutup pintu bilik dan menguncinya.

Kaki yang baru sahaja mahu melangkah ke arah isterinya terbantut apabila telefonnya berbunyi. Kaki terus menuju ke balkoni bilik.

"Hmmm" Sahut Raiyan setelah mengangkat panggilan.

"Sorry saya ganggu Tuan, tapi saya dapat tahu ada orang cuba sabotaj private jet Tuan yang Tuan nak pakai minggu depan." Beritahu anak buahnya, Joy.

"Kau sediakan private jet aku lagi satu dan aku bagi masa sampai esok malam untuk dapatkan anjing yang cari pasal dengan aku." Tegas dan dingin Raiyan memberi arahan pada anak buahnya.

"Baik Tuan!"

Badan dipusingkan setelah menutup sliding door balkoni. Senyuman nipis terukir dibibirnya bila melihat isterinya sudah tertidur.

Badan dibaringkan disebelah wanitanya. Tangan kanan menongkat kepala manakala tangan kiri mengusap pipi gebu bidadarinya.

"Setelah sekian lama aku menanti saat-saat kita begini dan akhirnya kau milik aku juga babyboo. Aku akan pastikan kau takkan berubah hati dari aku. Aku takkan lepaskan kau dan aku takkan benarkan kau lari dari aku. Kalau patahkan kaki kau buatkan kau tak akan berjauh dengan aku, aku sanggup sayang. " Dia mencium pipi Ulya usai membisikkan kata-kata yang menunjukkan dia obses dengan Ulya.

Kepala Ulya diangkat dan diletakkan di atas lengan kirinya. Pinggang wanitanya dipeluk erat lalu matanya dipejam. Beberapa minit kemudian lenanya dijemput.

••••••••••••••••••••××××ו•••••••••••••••••

PAGI yang indah buat pasangan yang baru berkahwin yang sedang menghayati kehangatan kasih sayang antara satu sama lain sambil berpegangan tangan di dalam kereta. Tapi keindahan itu hanya sementara apabila...

Raiyan's Babyboo [C]Where stories live. Discover now