BAB 31

150 7 2
                                    

Sarah memandang tepat ke arah aliya yang sedang ralit dengan telefonnya. Dia hairan juga dengan aliya . Entah apa yang aliya tengok dia pun tak tahu. Dia tengok aliya sekejap tersenyum, sekejap menjerit kecil sekejap muka dia jadi merah.

Dalam hati dia ada sedikit kecurigaan. Sarah dapat satu idea, dia berjalan perlahan lahan-lahan tanpa aliya sedar.

" argh!. Sarah bagi balik phone aku!"

Aliya terkejut apabila phone yang berada di tangannya dirampas oleh sarah. Dia lantas bangun dari kerusi lantas mengejar sarah yang lari daripadanya.

" aku nak tengok benda apa yang kau duk ralit sangat tengok sampai nak tembus phone kau duk tenung"

Sarah yang berlari tadi terus berhenti bila dia memandang sekilas benda yang aliya tengok di phone tersebut.

" eh?" kata itu terkeluar dari mulut sarah. Dia terus menoleh ke wajah aliya dan phone itu bersilih ganti. Mata aliya sedikit terbeliak apabila sarah memandang phone dia. Dia lanatas menekup wajah dengan kedua tangan kecilnya itu

" kau tak payah nak tanya apa apa. Kau lupakan benda yang kau tengok tu.. no question!"

" aliya... my innocent little girl... kau"

" sarah... tak payah tanya aku apa apalah. Bak sini phone tu"

" kau google pasal bend ni.... Kau dengan haikal dah sebulan.. sebulan bukan sari buka dua hari bukan... kau haikal memang ...."

" baik kau diam kalau tak aku potong gaji"

" gaji tu bukan urusan penting sekarang benda ni yang penting..."

" tell me my dear are you serious?"

" kau google pasal first night?'

" sarah!" Aliya meninggikan sedikit suaranya sehingga membuatkan tubuh sarah terhinjut dek kerana jeritan aliya itu.

Begitu juga dengan adam yang tiba tiba muncul. Dia yang berada di stor kedai tadi bergegas keluar bila mendengar suara aliya. Dia ingatkan ada sesuatu yang terjadi

" apa yang jadi. Aku boleh dengar suara kau dengan aliya dari stor tau tak . gaduh ke apa ?"

" adam... our precious little boss.... Our innocent boss hump..hump.."
Aliya terus menekup mulut sarah sebelum sarah cakap benda yang mengarut.

" tak ada benda apa apa pun adam. kau jaga kedai ni kejap aku dan sarah ada hal sikit." Kata aliya dengan tersenyum dia masih lagi menekup mulut sarah.

Dia mengambil tas di meja kaunter lalu mengheret sarah keluar dari kedai.Sejurus berada di depan kedai, dia sempat melambai dekat adam. Adam hairan dengan sikap dua orang itu tapi entahlah malas nak fikir.

" kau tu single so tak payah nak sibuk hal orang yang dah kahwin" aliya merampas balik merampas kembali phone yang berada di tangan sarah.

"my innocent little boss. Kau betul betul belum" Kata sarah dengan speechless.Aliya menggeleng kepala lalu menarik tangan sarah meninggalkan kawasan Safina flower shop.

********

Kini mereka berdua berada di kawasan taman. Ini satu satunya tempat yang dia mampu fikir untuk bawa sarah. Sunyi kurang ada orang yang lalu lalang.

" so tell me my dear little friend..."

" tak ada benda yang aku nak cakap dekat kau. Ni hal suami isteri orang luar tak payah tahu. Diam je. Lupakan apa yang kau nak cakap." jawab Aliya

" okey"kat sarah sepatah setelah lima minit dia diam. Aliya menoleh ke arah Sarah. Tu je yang Sarah nak cakap tak ada soalan lain.

" jom pergi" sarah bangun dari kerusi bangku lalu berkata dengan bersemangat sehingga membuatkan aliya terkejut.

MISS FLOWER GIRLWhere stories live. Discover now