BAB 32

119 4 1
                                    


Dia memandang orang sekeliling yang lalu lalang depannya. Coffee yang dipesan disisipkan ke bibirnya. Dia bosan. Datang ke mall ingin hilangkan kebosanan dalam dirinya. Tapi masih bosan. Dia mendengus kecil. Ni semua salah abang dia, Jas yang tak nak temankan. Nak ajak haikal lagilah tak akan nak. Busy dengan kerja memanjang.

Dia mengambil spek hitam lalu memakainya setelah membayar coffee yang dipesan. Dia baru saja ingin mengatur langkah meninggalkan cafe tersebut. Langkahnya terhenti bila dia melihat kelibat sosok tubuh yang dia amat kenal. Dia tersenyum nipis. Tak sia sia juga dia datang ke mall. Dia mengorak langkah mengikuti Aliya.

Dia ingin tegur Aliya namun melihat Aliya ditemani oleh perempuan yang tak silap namanya sarah. Dia terus tak jadi. Dia menjaga jaraknya dengan aliya agar Aliya tidak perasaan akan kehadiran dia. Dia ikuti aliya dan Sarah sehingga mereka pergi ke ladies.

Jasmine tidak masuk sama sekali namun hanya tercengang di pintu masuk ladies. Dia membuka sedikit pintu tersebut supaya dapat dengar perbualan Sarah dan Aliya.

" Aliya good luck eh malam ni. Kau goda haikal tu kaw kaw pakai lingerie yang kau beli tu. nanti confrom bulan depan jadi mama papa. Betul tak hahah". Sakat Sarah.

" Diam boleh tak. Just shut up!. Kau ni tak habis habis nak sakat aku. Orang single tak payah nak fikir yang lebih lebih."

Jasmine yang terdengar perbualan mereka terus meninggalkan tempat itu. Dia terus menuju ke tempat parking kereta. Handbag diselongkar dengan kasar mencari kunci kereta.

Pintu kereta dibuka lalu dihempas dengan sedikit kuat. Jasmine menyandarkan tubuhnya. Dia merenung tajam ke arah hadapan dengan muka yang dingin.

Selang beberapa saat dia tergelak kecil. " Are you kidding me?."

" What the hell do. Kau pergi beli lingerie lepas aku tanya pasal first night kau dengan Haikal. It mean kau baru nak. "

" Aliya... Aliya aku tengok kau bukan main bahagiakan. Tempat yang kau duduk tu bukan tempat kau. Tu tempat Yasmin bukan kau. Yasmin my little sister even kau dah mati but look right now abang Haikal tak pedulikan pun pasal kau. What a waste Yasmine. "

" She look happy. Smile so bright. It kinda make me nausea. "

Dia pejamkan matanya sekejap. Selepas itu ada satu idea yang bermain dalam fikirannya.

" Yes I know it. It gonna be a good show."

Dia mengambil phone lalu mendial nombor seseorang. Selang beberapa saat panggilan tersebut dijawab.





*********





Kedai Safina flower shop kini agak sibuk dek kerana ramai pelanggan yang datang. Sarah sedang melayan para pelanggannya manakala Aliya menyiapkan bunga yang dipesan oleh pelanggan mereka.

Satu senyuman di hulurkan oleh Aliya sejurus pelanggan tersebut keluar dari kedai ini. Begitu juga dengan Sarah yang baru saja boleh berehat apabila sudahpun tiada pelanggan.

" Wei Aliya hari ni kan macam banyak betul customer datang beli bunga. Memang hari ni hari bunga sedunia ke apa hah?."

" Banyak lah kau hari bunga Sedunia. Patutnya kau happy tau ada dapat ramai customer baru sales naik. "

Perbualan mereka tergendala apabila bunyi loceng berbunyi dan pintu kedai dibuka.Sarah dengan cepat bangun bagi menyambut pelanggan tersebut.

" Welcome to Safina flower shop." ujar Sarah.

MISS FLOWER GIRLWhere stories live. Discover now