bab 1'

2.5K 186 11
                                    

Selamanya Milik Hayden Dennis

"BAHH !" Sergah Dia kuat di belakang abangnya yang nampak terleka dengan minuman di tangan

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"BAHH !" Sergah Dia kuat di belakang abangnya yang nampak terleka dengan minuman di tangan . Dia mula terkekek ketawa saat abang nya tersembur air di dalam mulut . Mata si abang laju saja memandang ke belakang .

"Ya Allah , Orkid ! Terkejut abang tahu tak ?" Kata Owen geram . Bahu Orkid dipukul lembut . Geram betul aku dengan budak kecik ni . Suka sangat buat orang sakit jantung !

Orkid Nadirah yang masih ketawa itu mula mengambil tempat di sebelah abangnya , Owen Nadhir .

"Hahaha abang ni , orang gurau - gurau je pun . Itu pun nak marah." Cebik Orkid sedikit . Matanya memandang wajah abang nya yang tidak puas hati itu .

"Gurau kepala otak dia lah ! Tak ke mati abang tadi kalau abang ada penyakit lemah jantung ?" Tanya Owen geram . Pipi adiknya dicubit geram . Mengadu sakit Orkid . Tangan nya di angkat dan dibawa mengusap pipi nya . Sakit tahu tak !

"Eeee suka hati je cubit pipi orang !" Semakin mencebik bibir Orkid . Wajah nya dipaling kan ke arah lain . Merajuk !

Terjongket kening Owen dengan perilaku Orkid . Dia yang buat kita sakit jantung tadi , dia juga yang merajuk akhirnya . Adik siapa lah ni ? Tolong kutip please .

"Orkid , i'm sorry okey . Meh nak ubat kan pipi adik tu . Siannn dia." Pujuk Owen lembut . Kerusi adik nya di rapat kan sedikit kepadanya . Tanpa berkata apa , Owen terus mencium pipi Orkid yang dia cubit tadi . Orkid tersenyum suka . Yeay , abang kiss kita !

Owen yang melihat senyuman adiknya tersenyum sama . Tangan naik mengusap lembut kepala Orkid yang berlapikkan tudung sarung itu . Bukan nak kemana pun , duduk dalam rumah je . Tak payah nak berhias sangat , tak ada siapa nak tengok .

"Suka nya dia dapat ciuman abang."

"Mesti lah ! Abang je yang Orkid ada sekarang ni tau . Kalau bukan abang dengan siapa lagi Orkid nak bermanja." Kata Orkid . Lengan abang nya dipeluk erat . Kepala pula disandarkan pada bahu Owen . Dia dah tak ada siapa - siapa dalam hidupnya saat ini . Hanya ada abang nya sahaja tempat dia bermanja , bermain kasih dan tempatnya bergantung .

Ibubapa nya sudah lama meninggal dunia masa dia kecil lagi . Setelah itu Owen yang menjaga nya dan membesarkannya . Dia bersyukur terhadap Ilahi kerana kurnia kan dia seorang abang yang sangat penyayang walaupun kadang - kadang tu sedikit overprotective terhadapnya . Namun dia tak kesah , asalkan abang nya ada bersama .

Owen mencium tepi kepala Orkid . Nyawa dia . Jiwa dia . Hilang Orkid maka hilang lah separuh roh nya dari jasad . Dia terlalu sayang kan adik nya . Lihat adik dia terluka sedikit pun boleh buat dia naik hantu . Dia risau !

Mereka berdua mula berehat sambil melihat kolam ikan yang berada di depan mereka sekarang . Ikan yang berada di dalam kolam berenang dengan riang sambil bermain sesama sendiri . Walaupun tak bebas seperti ikan di luar sana namun ikan - ikan itu tampak bahagia je . Makan pun cukup , tempat tinggal pun luas jadi apa lagi yang dia nak ? Cukup lah tu kan ikan .

Cik Bunga Untuk Tuan Mafia Where stories live. Discover now