" Alright, so now is the announcement for the winner" said Tan Sri Rahman Shaari, the organiser for this debate competition.
Ok. Time yang aku tunggu-tunggu. Sebab aku dah berjaya masuk semi final and berlawan dengan sekolah Petaling Perdana, Sri Assernal dan UITM. Debate nih stail British which mean debate nih ada 4 kumpulan and every group ada 2 members. And aku dapat tempat ke2 dengan markah sebanyak 3/4. So now aku nak tahu siapa juaranya. And markah terkumpul so far adalah 23 markah.
"Hey Sab, maybe after this we can meet each other again right..?" kata Zack dengan mata penuh harapan.
Aku hanya mampu tersenyum. Aku yang baru berumur 17 tahun ini ada hati nak berjumpa lagi dengan seorang lelaki yang pastinya berumur 20 an. Apalah yang akan difikirkan oleh ibu kalau diketahuinya nanti.
Keysha yang dari tadi memberi sepenuh perhatian kepada ucapan Tan Sri Rahman tiba-tiba menepuk tanganku.
" Eh Sab, apa yang kawan kau buat kat situ" tanya Keysha
"Huh..? Kawan?"
" Yes , kawan kau yang tolong replace tempat aku tadi tuh time aku sakit perut yang tengah duk dekat ngan pentas"
" Ouhh, budak tuh, manalah aku tahu. Biar jelah dia nak buat apa"
" Masalahnya dia tengah pegang pisau and i guess he is trying to do something"
" U what.?!?!"
" The winner is UITM SHAH ALAM! And the second runner up goes to Sekolah Lighters!"
Alright. Its done. Sekolah aku dapat naib johan. Hurm... so far so good rasanya. Its okay because dengan motion yang memang susah gila and then dengan banyak masalah lagi. So Alhamdulillah dapat jugak meraih kemenangan ini walaupun hanya bergelar naib johan.
Aku lihat Zack sedang berjalan ke arahku sambil iphonenya dihalakannya. Nak tangkap gambar aku lah tuh.?
"Urm, hey Sab, do u mind if i take a selfie with u..? " tanya Zack sambil kamera iphonenya sudah dibuka.
" Ouh ya sure, but please mind the limit kay"
Aku berdiri di sebelahnya dengan jarak kira-kira 1 meter lebih. Takpelah nampak pelik pun dalam gambar, as long as aku jaga limit aku sebagai seorang muslimah.
" K, thanks a lot Sab, see ya maybe yeah..? " sambil tangannya dihulurkan tanda mahu berjabat tangan.
" Err... i guess u know right that i cannot shake hands with u..? Ok bye"
Aku terus tunduk tanda hormat dan mengajak Keysha yang masih terpaku di tempat duduk dewan.
"Sab, aku rasa ada orang baru mati tadi" ujar Keysha dengan ketakutan yang jelas terpancar di matanya.
"And apa kita nak buat? Kau nak check ke..? "
YOU ARE READING
HINGGA KE AKHIRNYA
Mystery / ThrillerAku sendiri buntu dengan kehidupan aku. Hingga ke akhirnya kah akan begini? Terseksa minda dan fikiran. Tanpa arah dan tujuan yang kukuh aku teruskan perjuangan. Aku tahu aku akan jatuh akhirnya. Namun, jatuh aku itu tanda kebangkitan aku. - SABRIN...