LD-6

236 20 1
                                    

𝓦𝓮 𝓬𝓪𝓷 𝓸𝓷𝓵𝔂 𝓵𝓮𝓪𝓻𝓷 𝓽𝓸 𝓵𝓸𝓿𝓮 𝓫𝔂 𝓵𝓸𝓿𝓲𝓷𝓰

" kau nak hantar dia dekat hospital ke? "

"no , rumah aku. " jawab Adrian tenang. "and onemore thing kau call  Tasya aku taknak Ziyad faham?  " Harith mengangguk . kang kalau tak ikut cakap dia mula lah drama nak mengugut orang bermula . dasar Adrian  !

Setelah satu jam memandu, mereka pun sampai dipenthouse milik Adrian . Pintu kereta yang dibuka oleh Harith memudahkan kerjanya untuk mengangkat Mia yang bertubuh kecil itu.  Anak buahnya menunduk tanda hormat kepadanya .

Dia  mengangguk lalu bergerak kearah lift. sampai dibilik , dia membaringkan Mia dengan berhati-hati. "how cute you are" Belum sempat dia menyentuh pipi mulus Mia , terdengar bunyi ketukan pintu . "ish siapa pulak yang ketuk ni, takkan harith kot tapi dia dah balik" dengan malas dia bangun membuka pintu.

TOK, TOK, TOK

"boleh I masuk?" tanya  Tasya.  Tasya dan Ziyad merupakan Doctor peribadinya . Selalunya Ziyad yang handle kalau dia sakit tapi disebabkan bukan dia yang sakit harini and dia taknak lelaki lain sentuh Mia , terpaksa la suruh si Tasya  menggeletis ni ! dia tak berapa suka dengan perangai gedik Tasya tu. Harith sorang je selalu melayan maklumlah playboy , Intan pun dia melayan juga  ! ish apa nak jadi dengan kau ni Harith


Terdengar petikan jari dari seseorang yang membuatkan dia berhenti dari mengelamun panjang . " yang you mengelamun ni kenapa?  teringatkan I eh?  hehehe ada-ada je you ni Ad. hmm btw siapa yang sakit ? I tengok you sihat je.  bukan selalu Ziyad ke yang datang " tanya Tasya panjang lebar. 

banyak cekadak pulak minah ni , menyesal betul call dia kalau tau baik bawa Mia pergi hospital je ergh!  " girlfriend aku yang sakit , masuklah" Tasya berjalan ke arah Mia yang terbaring lemah itu.  " I dah check girlfriend you " aikk tadi kemain menggeletis cakap dengan aku. sekarang jadi serius pulak , jealous letuw  !

"dia sakit apa? " tanya Adrian sambil membetulkan  duvet yang terselak itu. " dia senggugut and demam je , but takperlu risau demam dia tak serius sangat you just bagi ubat yang I bagi ni bila dia bangun nanti" dia mengangguk tanda faham.  "kalau tak ada apa I balik dulu" dia hanya melihat Tasya  yang berjalan longlai itu keluar dari biliknya. 

"Cookiee hmm kalau kau bangun nanti jangan terkejut tengok aku and jangan cuba untuk lari okay " kata dia sendiri sambil mengucup lembut dahi Mia .

matanya mula memberat  lalu terbuai dek mimpi yang indah , tanpa dia sedar tangannya memeluk tubuh kecil Mia.

                                   ***

Mia terjaga apabila terasa sesuatu yang berat di pinggangnya. dia cuba untuk melepaskan "benda" itu dari pinggangnya tapi tidak berdaya. "eh kejap tadi aku pengsan lepastu aku kat mana sekarang ni?  tah-tah aku kena culik tapi tak mungkin ishh apa benda yang aku merepak ni" gumamnya sendiri.  matanya membulat apabila terpandang ke arah "benda" tersebut. dek kerana terkejut dia pun menjerit sekuat hati .

ARGHHHHHHHHHHHHHHHH



Adrian yang mendengar jeritan di tepinya  itu , langsung beralih ke arah Mia yang sedang menangis. " aik tadi menjerit lepastu nangis . hm maybe sebab dia period kot" dia berkata didalam hati.

"kau kenapa jerit-jerit ni huh?  aku nak tidur pun taksenang. sekarang baru pukul 3pagi" tanya Adrian selamba

Mia menangis ketakutan . " kenapa saya dekat sini?  apa yang tengku buat dekat saya huh? " tanya Mia sambil tersesak-esak menangis . "tadi kau pengsan dekat lorong gelap tu, then aku bawaklah kau dekat rumah aku. kau takut aku buat benda tak elok dekat kau ke?" Mia hanya mampu mengangguk.
Adrian hampir tergelak tapi ditahan. takboleh gelak nanti hilang aura mafia pftttttttt.

"be.. be.. betul ke tengku tolong saya? " Adrian mengangguk. "tapi aku tolong kau ni bukan free, kau kena bayar " Mia yang mendengar perkataan bayar itu terus berhenti menangis "tengku memang jahat kan, saya ingat tengku ikhlas rupanya tak. hantar saya balik sekarang ! " Adrian hanya diam membisu.

"no kau takboleh balik selagi aku takdapat bayarannya" Mia cuba untuk mengawal perasaan marahnya itu. "saya tak ada duit nak bayar dekat tengku, lagipun tengku kan kaya apa salahnya kalau sekali sekala buat kebaikkan dekat orang macam saya ni? " Mia berkata dengan berani.

"ada aku suruh kau bayar guna duit ke Mia Sofea?  Harta aku 7 keturunan pun belum tentu habis so aku takperlukan duit kau" kata Adrian selamba . Mia jadi tak tentu arah "aduh dia nak aku bayar apa sebenarnya ni?" tanya dia sendiri.

"esok aku bagitahu kau kena bayar apa okey. now kau tidur sebab aku mengantuk sekarang ni, jangan bagi aku makan kau "

"saya taknak tidur. saya nak balik"

"Cookiee I said sleep now, jangan buat aku marah" Mia tidak berani berkata apa-apa lagi jadi dia mengambil keputusan untuk mengikut saja apa yang dikatakan oleh Adrian.

Adrian tersenyum melihat kelakuan Mia itu.

"you make me fall in love with you already. soon you will be mine forever okay babygirl"




TBC....

terimakasih sudi meluangkan masa anda disini. ❤

don't forget to vote. 🥰

LOVE DESTINY [slow update]Where stories live. Discover now