She's dangerous,
cause when you see her you will get addicted to her.===================================================================
'' Mel! tunggulah I '' Panggil Medina sambil termengah- mengah mengejar langkah Melissa dengan dress singkatnya.
'' Mel, okay- okay stop kejap I letih ni'' Halang Medina setelah sampai di hadapan Melissa. Melissa menjeling partner in crimenya yang tertunduk mengambil nafas setelah mengejarnya sejauh 10km.
'' You nak apa lagi ni Dee??'' marah Melissa.
'' Okay2 I mintak maaf, I tak sengaja tinggal you sorang2 dekat club haritu, you know my mom kan. I dapat tahu dia pasang spy untuk intip I. I terpaksa, sorry'' Terang Medina bersungguh- sungguh. Melissa hanya menghmmkan.
''You ingat I tak tahu ke Dee? You pergi jumpa ex adik you kan? berapa kali I nak bagitahu jangan nak baik sangat boleh tak?'' marah Melissa.
''Okay sebagai tanda maaf I, jom I belanja you makan'' pujuk Medina. Melihatkan kedutan dimuka Melissa yang berkurangan, tahulah dia bahawa teknik memujuknya berjaya.
'' Okay. Tapi I belum maafkan you sepenuhnya, ingat tu.'' balas Melissa
'' tak kesah laa you maafkan I suku ke, separuh ke asalkan you tak merajuk dah. I boring tahu. Lagipun Liya and Bella dah ada dekat cafe '' balas Medina sambil menarik tangan Melissa ke restoran kegemaran mereka.
-----------------------------------------------
'' I'm home!'' jerit Medina setelah melangkah masuk ke dalam rumah dan membalas dan mendengar jeritan Medina hanyalah angin yang bertiupan.
Medina mengeluh berat sambil menghempakan badannya dia atas sofa mewah itu. Kenapa dia masih menjerit memberitahu yang dia sudah pulang sedangkan tiada yang pedulikan sekiranya dia pulang atau tak. Mamanya sudah tentu keluar bersama rakan-rakannya. Papa?? sudah tentu di office. Adik- beradik?? dia ada adik tetapi tidak pernah melekat di rumah.
Ting!
photo
-miss Dee, Lily ada dekat club- Iqbal''Lily buat hal lagi'' gumam Medina sambil bergegas mengambil kunci kereta untuk menjemput adik kesayangannya. Laju dia membawa kereta kesayangannya yang dihadiahkan oleh papa pada hari lahirnya yang ke-22.
----------------------------------
Sampai sahaja di club yang selalu dikunjungi oleh Lily, adik susuannya. Medina terus lock keretanya sambil bergegas masuk ke dalam club tersebut. Walaupun untuk masuk ke dalam club tersebut perlu melalui beberapa procedure tetapi disebabkan Medina pelanggan tetap club tersebut, dia boleh masuk tanpa sebarang procedure.
Kakinya melangkah laju ke tingkat atas club itu untuk mendapatkan adik susuannya. Beberapa, No! bukan beberapa malah hampir semua mata lelaki di dalam club terarah ke arahnya. Medina melangkah tanpa menghiraukan mata-mata yang memandang. Dia sudah terbiasa dengan pandangan sebegitu dari sekolah lagi. Tujuannya buat masa ini hanya mendapatkan Lily bukan untuk berhibur.
Sampai sahaja di tingkat atas, dia terus merempuh satu-satunya bilik yang berada di situ.
''Lily!'' jerit Medina memanggil adiknya.
''Akak Dee'' panggil Lily dengan suara yang lemah. Dia tidak menyangka kakak susuannya dapat mengetahui hal tersebut lebih cepat daripada yang disangkanya.
'' Chong, apa ni? kan aku dah cakap kalau ada apa-apa masalah cari aku, bukan cari Lily!'' Marah Medina kepada pengurus club tersebut. Chong hanya merengus bila dimarahi Medina.
'' Bukan salah aku laa Dee, adik kau yang buat masalah! kau tahu tak semalam berapa banyak yang aku rugi disebabkan adik kau ni ?'' marah Chong kembali kepada Medina.
Medina hanya menjeling adik susuannya sambil mengeluh. Dia tahu Lily pasti melakukan lebih daripada apa yang dia fikirkan.
'' Okay aku mintak maaf Chong. Jadi berapa yang aku perlu bayar untuk kerugian kau?'' tanya Medina setelah menyedari bahawa Lily yang memulakan masalah tersebut.
''Kalau keruugian biasa aku boleh bertolak ansur Dee, aku kenal kau tapi masalah semalam sangat berat sampai boss besar pun terlibat sekali. Sekarang aku nak buat macam mana?'' Chong menghembuskan nafas dan terus duduk di atas sofa mewah yang berada di dalam bilik tersebut.
Medina memalingkan wajah ke arah Lily dan merenungnya tajam'' Lily buat apa semalam?'' tanya Medina dengan geram.
''Lily......Lily cuma tersalah bawak boyfriend Lily masuk'' jawab Lily. Medina merenung Lily lama, dia tahu Lily hanya menyatakan separuh cerita daripada topic yang mereka bincangkan.
''Lagi?'' tanya Medina kembali. Dapat dilihat jelas dengan mata kasar yang Lily sedang berpeluh dan gelisah untuk menjawab soalan yang diajunya.
''Boyfriend Lily tu orang.....''Medina merengus, nampaknya Lily mencabar kesabarannya yang kian menipis. ''Orang apa Lily?'' tanya Medina sambil mengetap giginya.
''Orang Black Eagle'' sampuk Chong daripada belakang dengan suara yang menahan marah. Membulat mata Medina mendengarkan nama Black Eagle tersebut.
''Orang what?!!!!!'' terduduk Medina mendengarkan nama yang disebutkan oleh Chong.
----------------------------------------------
Medina masuk ke dalam keretanya sambil meraup muka. Dia melepaskan keluhan kasar dan terus menjeling Lily yang berada di tempat duduk penumpang.
''Why did you do that?'' tanya Medina dengan suara yang menahan marah. Lily hanya diam merenung jalan raya tanpa memalingkan wajah kepada kakak susuannya. Dia tahu dia agak melampau kali ini.
'' Why did you do that Lily?! Why did you tell your boyfriend that your name is Medina not Lily!'' marah Medina dengan suara yang agak tinggi.
'' Kak Dee, Lily betul-betul mintak maaf, Lily baru kenal dia tapi Lily tak berani nk bagitau nama sebenar Lily. Lily sayang dia, Lily tahu dia orang Black Eagle sebab Lily nampak tatoo dekat lengan dia. Lily takut nak bagitau nama Lily'' terang Lily dengan mata yang berair.
Medina mengeluh.'' But why Lily? Lily boleh aje bagitau nama orang lain, kenapa perlu bagitahu nama kak Dee?'' tanya Medina dengan lemah. Ini bukan kali pertama Lily menggunakan namanya untuk kepentingan sendiri.
''Lelaki tu mintak Id Lily... Lily terpaksa bagi Id Kak Dee'' Jawab Lily dengan wajah yang menunduk.
Medina tidak tahu untuk membalas apa. Dia hanya diam dan meneruskan pemanduan untuk pulang ke rumah. Dia tidak boleh memarahi Lily. Dia sudah banyak terhutang budi terhadap keluarga Lily. Walaupun Lily sudah melampau untuk kali ini, tapi dia terpaksa menelan segala kesalahan Lily. Untuk memberitahu kepada Mama dan Papa?? Medina tak pasti mereka akan percayakan Medina ataupun Lily.
-----------------------------------
-she says that she had everything, but inside she know that she has nothing-
YOU ARE READING
Puteri Medina
RomanceShe smile, She laugh, She a happy virus to everyone. but does everyone know that a people who smile a lot, has more pain than others. '' Harraz baby! I suka you'' - Medina '' Aku benci kau laa perempuan'' - Tengku Harraz '' One day, I hope you jum...