hei!!! håper jeg fortsatt har folk som vil lese historiene mine. Begynte akkurat på denne så håper dere liker den<3
____________________________________
«Naomi!» «Naomi! Nå må du stå opp!» hørte jeg så vidt gjennom søvnen. Jeg lå og vred meg i det nye sengetøyet mitt som jeg fikk lillebroren min, Sverre til å ta på i går kveld. «Naomi!» døra mi åpna med et smell. «Hva?» sa jeg med en slapp og raspete morrastemme under alle putene mine. Jeg likte egentlig ikke noe særlig å sove med puter.
«Klokka er snart halv 8. Du vil vel ikke komme forsent til første dag på ny skole.» sa mamma og satt seg ned på senga ved siden av meg. «Neida.» mumlet jeg uten å røre en finger. «Også har jeg laget eggerøre.» sa hun før hun reiste seg og gikk ut døra.Jeg sukket høyt og skrek smått inn i putene mine. «Aaarghh» sukket jeg høyt for meg selv før jeg reiste meg opp i senga og satt beina mine ned på det iskalde gulvet. Jeg rakte hånda mot høyttaleren min og skrudde «on a plain» av Nirvana på fullt. Jeg gjespet høylytt før jeg tok tak i en rutete flannel skjorte som hang over stolen min. Jeg subbet bort til speilet mitt og så meg selv i speilet. «For en babe.» sa jeg for meg selv før jeg dro på flannel skjorta over den svarte oversized t-skjorta jeg hadde sovet i. Jeg hadde tatt den fra skapet fra pappa for noen år siden.
Jeg subbet videre bort til klesskapet mitt og fant de gamle slitte levis 501 buksene til mamma jeg hadde tatt. Klokka hadde allerede klart å bikke halv 8 og jeg kunne ærlig ikke brydd meg mindre. «Naomi! Skal jeg rekke å kjøre deg må du være klar om 5 minutter!» ropte mamma nedenfra. Jeg bare sukket og gikk inn på badet for å pusse tenner og sånn.
Det rødoransje håret mitt som jeg hadde farga for en uke siden krøllet seg som en ball hver gang jeg hadde sovet. Jeg surret det opp i en slags dott og kasta vann i trynet.Nice.
Jeg gikk inn på rommet til mamma og pappa og tok noen lange hvite sokker av pappa før jeg tuslet ned. Mamma sto i gangen og dro på seg jakka. Jeg tittet kjapt inn på kjøkkenet og så lillebroren min på 9 sitte og spise frokostblanding. Jeg himlet med øynene. Han var en snørrklyse. «Nå drar jeg snart. Hvis du skal sitte på så må du bare dra med deg en brødskive elrno.»
Jeg ignorerte hva hun sa. Jeg tok ut en kopp og tok oppi noen skjeer med kaffe og lagde meg en kopp kaffe før jeg gikk ut i gangen og shippa på meg svarte converse. Jeg dro med meg skateboardet mitt som sto i gangen og gikk ut sammen med mamma.«Skal du ha med deg det?» «Jepp.» sa jeg sikkert.
På vei til skolen var det helt stille i bilen. Stillhet kan være en fin ting, men i slike situasjoner takler jeg det faktisk ikke. «Mamma. Kan du skru på radioen?» uten å si noe, rakk hun fram armen og skrudde på radio rock. «Takk.»
Jeg satt og digga litt til musikken og nøyt utsikten. Det var ikke lenge siden vi flyttet hit. Kun noen måneder, og det var veldig fint her for å være ærlig. Mange store, fine hus. Store parker og caféer på hvert hjørne. Ut av det blå trakk mamma seg mot radioen igjen og skrudde ned volumet. «Hey!» sa jeg irritert.«Sorry, jenta mi, men jeg må snakke med deg om et par ting.» Jeg himlet med øynene og la armene i kors. «Jeg bare håper ting går bedre på denne skolen enn den forrige, ok? Jeg og pappa har ikke penger elr kapasitet til å flytte nå igjen. Det håper jeg du skjønner. Jeg har troa på deg, vennen.»
«Jada, mamma. Jeg skal ikke gjøre noe.» sa jeg slapt.Når vi kom fram stoppet vi bare rett utenfor inngangsporten til skolen. Jeg dro med meg skateboardet og slang den slitte rød sekken min over skulderen. «Lykke til, jenta mi! Vær snill.» sa mamma med et stort smil før jeg nikket med et lite smil i munnviken og lukket bildøra.
Jeg stoppet et sekund og pustet dypt før jeg slang ned skateboardet og skatet inn mot alle elevene. Flere stirret, mens andre brydde seg ikke. Jeg dreit egentlig i alle som så på meg.Jeg stoppet skateboardet rett foran døra og slang det under armen. Jeg ruslet i gangene og bare så litt rundt for meg selv. Det var egentlig en ganske stygg skole. Ikke at det er viktig. I slutten av gangen ble jeg brått stoppet av en eldre dame. Definitivt lærer. «Naomi er det?» spurte hun og så meg opp og ned med et blikk av avskum. «Yep.» sa jeg og la på et typisk white guy smil. «Du kan bli med meg inn på kontoret.»
Vi gikk tilbake den samme gangen jeg akkurat hadde gått og inn en rød dør. Jeg rakk ikke lese navnet utenfor og brydde meg ikke noe særlig heller. Hun satt seg bak pulten sin og la fra seg noen papirer hun bærte på. Jeg slang meg ned i stolen foran og la skateboardet på fanget. Helt ærlig holdte jeg faktisk på å sovne. «Så...» hun tok en kort pause. «Hva synes du om skolen så langt?»Lol.
«Helt grei.» sa jeg bare og flirte litt innvendig. Hun kremtet og så ned på arket foran henne før hun slikket fort på fingertuppene og byttet side. «Jeg ser du har skifta skole 1, 2, 3, 4 ganger på et år..ja.. vel av diverse grunner.» Jeg bare nikket. «...hærverk, skulking, frekkhet....dop?...Vel, du er kanskje ikke stjerne eleven, men vi er alltid glade for nye elever.» sa hun med et ordentlig smil. «Ja, jeg skal prøve mitt beste.» sa jeg bare for at hun skulle bli litt glad.
«Det er godt å høre Naomi. Vel, om klassen din. Du går i A klassen med Mr. Thompson som lærer. De har faktisk gym nå så jeg kan egentlig bare følge deg dit hvis det er greit.»
Hun samlet papirene sine og reiste seg sakte opp av stolen sin igjen. «Ja, sure.» sa jeg og dro meg opp av stolen.Vi gikk gjennom skolegården og over gressbanen hvor jeg så en gjeng med folk som sto på linje for å gjøre noe. Vi gikk bort til gym læreren for å gi beskjed om at jeg var ny.
«Jammen så flott! Du kan vel slå noen baller i de klærne der elr?» spurte hun og ga meg et balltre. «Ja, sikkert.»
Jeg tittet bort på de andre elevene som sto og ventet. Jeg likte ingen av de allerede. Flere av dem så litt for ordentlig og jentene ut for meg. Og gutta så bare ut som pappa gutter og store klyser. Jeg tok balltreet fra hun og kastet en ball høyt opp i lufta før den sakte falt ned igjen og jeg smalt hardt og den fløy på andre siden av gressbanen. Mange gispa. «Bra! eh? unnslyld, hva het du igjen?» «Naomi.» «Kjempe bra, Naomi!»
Jeg snudde meg og flere stirra. Noen overraska og noen stirra bare stygt på meg. Jeg ignorerte dem og gikk bakerst i køen igjen.11.15
Etter gymtimen stakk jeg bak skolen, klatret over gjerder og opp stien til skogen. Man kunne si jeg var dritt lei denne skolen allerede. Jeg fant meg et fint sted og satt meg ned på huk bak et tre. Jeg dro fram stasjet mitt og begynte sakte og rulle en joint. Før jeg i det hele tatt fikk startet å rulle hørte jeg skritt i nærheten og et par stemmer komme nærmere.
gjerne kmt hva dere synes💕! lenge siden jeg har skrevet nå.
ESTÁS LEYENDO
Usikkerhet.
De Todony skole, nye mennesker. Handler om et "problembarn" som ikke kommer seg vekk fra tøbbel. har ikke helt funnet ordentlig plot på denne historien, men det kommer etterhvert! 🦋✌🏻 ⚠️handlingen inneholder alkohol, festing, narkotika og lignende. Les...