LD-7

242 20 0
                                    

Paginya disapa dengan perasaan bercampur baur , dia melihat sarapan pagi yang kelihatan menyelerakan itu terhidang di depan matanya . "ishh mana mamat ni lama betul dia mandi, aku dah la lapar" gumamnya sendiri.  perasaan lapar tadi sekelip mata bertukar menjadi  gelisah "macam mana kalau aku makan lepastu dia minta bayaran, breakfast dah macam dekat hotel ayah dia ni mesti mahal " katanya sambil memegang perut. "ish apa kau merepek ni Mia" kepala ditoleh sedikit apabila dia terdengar orang berdehem .

EHEM.

"sorry buat kau tertunggu-tunggu , dah jom makan " kata Adrian sambil mengambil pancake lalu disuap kedalam mulutnya . suapannya terhenti apabila melihat ke arah Mia "yang kau keras macam batu tu dah kenapa? taknak makan? takut aku letak racun?" tanya dia panjang lebar.

"kalau saya makan agak-agak berapa harganya?" tanya Mia polos . tersembur air yang diminum Adrian.  " stupid question , now you eat first then we discuss about the payment" Mia hanya mengangguk lalu mengambil nasi goreng .

selesai sarapan , mereka naik ke bilik kerja Adrian yang terletak di tingkat 3 . " have a sit my cookie" Mia menarik kerusi lalu duduk. "kenapa tengku panggil saya cookie? cookie tu kan biskut , saya manusia bukan biskut".

"kenapa la kau ni naive sangat , cookie tu panggilan manja kau faham tak? takfaham takpe . dah jangan tanya soalan mengarut aku taksuka" . padahal dalam hati tengah gelakkan si Mia. haih susah betul kalau mafia jatuh cinta dengan gadis polos macam Mia ni !

"sebelum aku cakap pasal bayaran tu aku nak minta maaf sebab tidur dengan kau semalam , but aku takbuat apa-apa pun. i can't control my self because i'm so sleepy" ujarnya sambil memandang ke arah Mia. "tengku tahukan lelaki dan perempuan yang bukan muhrim takboleh tidur sekali  atau buat apa-apa yang boleh mendatangkan fitnah? berdosa " dengan berani Mia berkata . kening Adrian terangkat sedikit selepas mendengar ucapan  gadis itu . dia bedehem perlahan

"aku tau sebab tu aku minta maaf , turn aku pulak nak tanya  bukan ke tutup aurat tu wajib disisi agama islam ? kenapa kau takpakai tudung? kenapa kau tayang rambut kau? walaupun kau tak pakai sexy macam pelacur sekalipun kau tetap berdosaa cik Mia sebab kau tak tutup aurat" sekali Adrian balas memang koyak mental Mia.

"ish dahla . teruskan je dengan bayaran tengku tu , lepastu saya nak balik malas nak berlama dekat rumah orang  " dia menjeling Adrian sekilas . "bayaran aku senang and simple kalau kau ikut apa yang aku nak orang yang kau sayang selamat tapi kalau kau tolak .. kau tau kot apa yang akan jadi" pen di meja diketuk-ketuk perlahan oleh Adrian . Mia yang sedang ketakutan itu menjawab "te..te...tengku berterus terang jerla jangan berkias macamni saya takfaham" hujung bajunya disimpul-simpul .

kahwin dengan aku" matanya terbeliak lalu menggeleng "no saya taknak ! tengku dah gila ke ?! saya takkenal tengku and tengku pun tak kenal saya. tengku hanya anak majikan saya dan saya hanya pekerja ayah tengku . kenapa kita perlu berkahwin?"  tiba-tiba dia jadi berani pulak.

"siapa cakap aku takkenal kau? kau dah buat aku jatuh cinta dekat kau Mia Sofea jadi kau kena bertanggungjawab ! kita kahwin fullstop !" Mia masih menggeleng tidak mahu.

"saya cakap taknak , TAKNAK!! tengku takde hak nak memaksa saya macamni, kalau tengku dah jatuh cinta dengan saya itu urusan tengku bukan urusan saya !"  dia menghentak meja kuat.

"aku taknak guna cara kasar Mia , aku cakap dengan elok so please jangan buat aku marah" tangan digengam bentuk penumbuk. bukan nak tumbuk Mia ye tapi geram dengan perangai degil gadis itu. "jangan menyesal kalau esok kau takdapat tengok Intan tu lagi"

mendengar nama Intan disebut oleh Adrian  dia menjadi lemah selemahnya. hanya Intan yang dia ada sekarang ini takkan disebabkan itu lelaki ini mahu membunuh sahabatnya  , dia menggeleng perlahan.  jatuh juga air mata yang ditahan tadi .  dia tidak sanggup hilang Intan sebagaimana dia hilang ibu dan ayahnya. air mata turun laju seperti air terjun  membasahi pipi mulusnya itu.

Adrian yang melihat Mia menggeleng sambil menangis itu langsung tidak ada rasa kesian. apa yang dia tahu  gadis itu akan bersetuju untuk kahwin dengannya setelah mendengar ugutan kasarnya itu  dan apa yang diagak sememangnya menjadi .

"saya akan kahwin dengan tengku tapi jangan sentuh kawan saya" terketar-ketar suara Mia  . dia tak sanggup untuk berkahwin dengan anak majikannya walaupun dia ada hati dengan Adrian. tapi hanya dengan cara ini dia dapat menyelamatkan nyawa Intan.

Adrian tersenyum puas . dia tak mampu untuk berkata apa-apa selain berasa puas . dia hanya mahu gadis itu menjadi miliknya seorang walaupun dia tahu   ini bukan cara  yang baik  tapi hanya ini jalan yang dia ada . sekali lagi dia tersenyum .

"finally you're mine Mia Sofea"

TBC...

macam lawak pulak HAHAHHAA.

ENJOYY !!! NAH BUNGA🌹🌹

LAST. DONT FORGET TO VOTE 🌞❤ KALAU SERONOK SHARE LAH DEKAT KENGKAWAN ANDA 👿❤

LOVE DESTINY [slow update]Where stories live. Discover now