Melissa berlari sepantas kilat mendekati Adryan bersama telefon di tangannya. Nama jejaka itu dipanggilnya kuat - sekuatnya.
"ADRYAN ELRIC!!!!!"
Adryan yang sedang berjalan terus memberhentikan langkah apabila satu suara memanggil nama penuhnya.
"Asal ni?" Soal Adryan penuh tanda tanya apabila kelihatan Melissa sedang mencari nafasnya dan termengah mengah. Dah kenapa?
Telefon di tangan dihulurkan kepada Adryan. Nafasnya cuba dicari. Kau ingat tak peant ke lari satu sekolah semata mata nak cari mamat ni je?
Well , dia memang berani show off phone kat sekolah sebab we are form 5 now. Pengetua bagi bawak datang sekolah sebab senang untuk belajar nanti. Nak buat style ala-ala highschool kat oversea la.
"Apa benda kau ni?" Soalan Adryan disambut jelingan daripada Melissa.
"Jangan blur sangat boleh tak? Kau ambik ni" Adryan terus menyambut huluran Melissa. Mulutnya terkumat - kumat membaca isi artikel pada telefon.
"Pencarian Penyanyi untuk mewakili sekolah di pertandingan Voice of the singer yang akan dianjurkan dalam masa beberapa bulan lagi" sebut Adryan dengan kening yang bercantum.
"Tarikh pemilihan , lusa" sambungnya lagi.
"Kau nak aku buat apa dengan pertandingan ni?" Soal Adryan kepada Melissa dengan wajah yang sudah dibuat pelik.
Melissa menhembus nafas geram. Ya Allah , harapkan muka je hensem, Ish,ish,ish.
"Kau masukla , Ryan. Kau kan pandai nyanyi. Kot menang" Cadang Melissa teruja. Adryan sudah menggeleng kepala.
"Eh , asal aku pulak yang kena masuk? Kau nampak tak kat sini dia cakap paling minimum dua orang satu kumpulan"
"Janganla kabur sangat mata , Adryan. Dekat sini dia tulis , paling maksimum satu kumpulan dua orang bukan paling minimum dua orang" kan aku dah cakap budak business sekolah aku spesies rabun. Ni dah kena virus dialah ni.
"Oh no way"
"Kau pun kena nyanyi jugak , kalau aku nyanyi" Melissa terus membantah.
"No! Aku tak pandaila nyanyi , kang bunyi katak panggil hujan je kau dengar kang" Melissa terus memberikan alasan. Kalau nak nyanyi dalam jamban aku tak kesah , ni nak nyanyi depan orang memang getar lututla weh.
"Melissa , kalau kau nak aku masuk kau pun kenala masuk"
"Alah kau ni , aku kan dah cakap suara aku tak sedap"
"Tak sedap? Ok petang ni nyanyi kat aku" Melissa sudah menarik-narik lengan baju Adryan. Tak nakla macam ni..
"Weh , apeni. Aku tak pandaila nyanyi" kata Melissa. Dia tak pandai , kang keluar guruh kilat bersambar jangan marah aku!
"Masuk or aku tak masuk" Ha , dia dah buat dah. Aku nak tengok dia nyanyi bukan nak dengar suara aku bergema kat mic. Aih.
"Seriously?" Soal Melissa untuk memastikan Adryan tidak main-main. Bukan boleh kira Adryan ni.
"Yelah , kita deal. Kalau kau masuk aku masuk"
"Ala , Adryan"
"Yes or No?" Adryan sudah tersenyum menang. Melissa sudah meraup wajah.
"Fine , okla aku join"
"Ok nyanyi cepat aku nak dengar" Lah , tadi suruh petang ni. Lepastu , tibe sekarang pulak apahal?
"Kau nak dengar aku nyanyi? Tak menyesal?"
"Tak , kau nyanyi jela" Melissa menganggukkan kepala lalu menarik Adryan ke arah kerusi batu berhampiran. Mereka melabuhkan punggung disitu.
YOU ARE READING
MELISSA CASSANDRA : HIS BADGIRL ( IN EDITING )
Novela Juvenil1 ☕︎ 𝒖𝒏𝒅𝒆𝒓 𝒔𝒂𝒘𝒊𝒕-𝒓𝒐𝒎𝒂𝒏𝒄𝒆 𝒔𝒆𝒓𝒊𝒆𝒔'𝒔 ☕︎ || 𝐌𝐄𝐋𝐈𝐒𝐒𝐀 𝐂𝐀𝐒𝐒𝐀𝐍𝐃𝐑𝐀 ♡︎ 𝐀𝐃𝐑𝐘𝐀𝐍 𝐄𝐋𝐑𝐈𝐂 || ' you are the most beautiful dreams I ever had when I fall asleep ' Melissa Cassandra - Gadis yang nakal dan sangat ter...