"Apabila 3 Alam dalam kekacauan muncul seorang gadis yang memiliki takdir untuk menyelamatkan 3 Alam dari bencana.Gadis tersebut akan ditemani oleh empat watak pelaki yang kacak.Hebat betul idea kita ini."
Kata Bai kepada rakan-rakan sepejabatnya dengan penuh dramatik dan bersemangat.
Setelah setahun mereka memikirkan watak didalam game yang ingin mereka ciptakan akhir nya game tersebut akan dilancarkan ke seluruh dunia.
"Saya ingin mengucapkan terima lasih kepada kamu semua yang yelah membantu saya menciptakan game ini."Kata Xiao Bai dengan gembira.
Xiao Bai memiliki empat orang kawan baik lelaki di syarikat tersebut. Mereka semua memiliki perasaan yang sama kepada Xiao Bai.Keesokan harinya~
Semasa acara pelancaran game tersebut Xiao Bai dan empat rakannya pergi tempat tersimpan nya data game tersebut untuk memeriksa game tersebut dalam keadaan yang baik.Semasa memeriksa pangkalan tersebut tiba-tiba berlaku nya litar pintas dan menyebabkan letusan berlaku disana.Letupan tersebut menyebabkan mereka semua meninggal ditempat kejadian.
"Ini dimana."
"Sesiapa tolong jawab."
"Dewi Bai!Dewi Bai!"jerit sebuah suara.
"Dewi Bai.Siapa Dewi Bai?"tanya Xiao Bai
"Dewi Bai!"jerit Xiao Bai sambil terbangun dan terkejut.
"Dewi Bai, maafkan saya kerana membawa awak ke dunia ini ."Jelas seorang wanita yang bersuara merdu .
"Kamu adalah...........Ketua Zhang dari Gunung Zhuo.Awak memanggil saya kesini dengan sihir penyeru?"Tanya Xiao Bai ke pada Ketua Zhang.
"Bukan ke sekarang saya sepatutnya ada di majlis pelancaran game buatan saya kenapa saya ada disini?"
"Tadi semasa saya sedang memeriksa data di pejabat berlaku letupan.Apa mungkin saya telah mati!?"ujar Xiao Bai dengan penuh rasa ingin tahu.Kemudian Ketua Zhang pun memberi tahu Xiao Bai cerita yang sebenarnya yang bahawa dia telah mati di dunianya dan telah diseru oleh Ketua Zhang ke dunia game buatan nya sendiri."Dewi Bai saya bukan sahaja telah meyeru roh awak tetapi telah meyeru empat lagi roh yang telah mati bersama dengan awak di sana."Jelas ketua Zhang tentang empat sahabat karib nya itu.
Xiao Bai pun bangun dan melihat roh-roh tersebut merupakan empat kawan baik nya.
YOU ARE READING
My next life as a godness
FantasyHai semu Ini adalh karya Erick yang pertama sekiranya terdapat perkataan yang salah penggunaannya mohon maaf 😁😁 *Cerita ini bergenre time travel,fantasy dan pengembaraan