𝖧𝖠𝖩𝖲 2

2.4K 135 7
                                    

Aku memandu Axia menuju ke rumah. Amsyar di sebelah sedang sibuk memerhati pandangan luar manakala Adham pula sibuk menelaah buku.

Sesekali aku memandang side mirror dan cermin tengah. Kelihatan di belakang aku ada 5 buah motosikal berkuasa tinggi.

Jap, macam kenal-

Eh, ni bukan ke budak baru tu ? Asal ada kat sini ?

Bermacam persoalan bermain di fikiran aku tika ini. Apa diorang buat kat sini ? Dia kan keturunan Tengku, mesti lah tinggal rumah besar ? Mana parents diorang ?

Aku berteka-teki sendiri.

Masuk sahaja aku kawasan rumah aku, diorang masih ada. Eh, pelik ?

Bila sampai kat rumah, aku terus masuk dalam and park kereta. Dan aku tengok, budak baru tadi, masuk dekat rumah sebelah aku !

Wait, rumah sebelah ni dah lama kosong. Means... diorang tinggal sini ?

O.M.G !

Ah, lantak ah. Peduli apa aku ?

"Am, jom," pintu sebelah pemandu aku buka.

Aku pura-pura tak nampak jer lah.

"Kakak, Am lapar..." rengek Amsyar.

"Iye, kita masuk dulu. Am naik atas, mandi. Nanti kakak dah siap masak, kakak panggil Am, okay ?" pesanku lembut.

"Okay !"

Terus sahaja Amsyar berlari masuk ke dalam rumah dan naik ke bilik. Aku menggeleng kepala melihat telatah Amsyar.

Sebelum masuk, sempat lah aku jeling jiran sebelah tu. Kelihatan mereka sedang berbual di luar.

Aku terus sahaja masuk ke dalam dan menuju ke dapur. Masak dulu !

✨✨✨

"Weh, yang tu kan, bukan rumah Rose ke ?" soal Aakif.

"Mana ?"

Aakif menjuih bibir pada rumah sebelah mereka. Serentak keempatnya memandang rumah sebelah.

"Mana kau tahu ?" soal Adrian.

"Tadi, aku ada nampak Rose kat luar. Lepastu dia dengan ada 2 orang budak lelaki tu. Adik dia kot," terang Aakif.

"Adik ? Mana kau tau adik ?" soal Adam pula.

Adam memandang Aakif sambil kening sebelahnya diangkat.

"Yelah, budak tu nampak pendek jer. Lagipun, takkan dia nak bawa lelaki masuk rumah kot," sangkal Aakif.

Adam mengangguk. Masuk akal juga !

✨✨✨

"Kak, jom jalan-jalan ! Am bosan..." rungut Amsyar.

Aku memandang Amsyar yang sedang menonton televisyen. Jalan-jalan ?

"Boleh. Kita gi taman, nak ?" soalku.

Laju sahaja budak 13 tahun itu mengangguk. Yeay, taman !

"Dah, nanti Am pergi siap. Petang sikit kita pergi. Kalau Ad ke, adik ke, nak ikut, boleh lah," sambungku.

"Yes ! Ni yang saaaaaaaaayang kakak kita ni !" Amsyar memelukku erat.

Aku tersenyum.

Tidak lama kemudian, kelibat Amsyar terus hilang dibalik pintu biliknya.

Hmm, tak sabar nak gi taman ler tu !

Haih, ada-ada jer adik aku yang sorang ni-

✨✨✨

17:30 pm ; Taman Indah

Jodohku Encik Tengku [C]Where stories live. Discover now