,,Na program? Aký program? O čom to hovoríš?" pozriem sa naňho nevedomo.
Neznášala som to.
Nevedomosť bola pre mňa formou utrpenia, ktorú som nedokázala odohnať inak, než s pomocou od druhých.
Alebo tým, že mi niečo doplo alebo naučila som sa to sama, ale to mi nejaký čas trvalo.
A aby mi doplo to, na čo práve myslel Wyatt, tak by mi to trvalo poriadne dlhú dobu.
Jeho myseľ bola bláznivá a nepredvídateľná.
Prirovnávala som ju k mysli šialenca.
,,Myslím na program týkajúci sa robotov. Nikto o tom nevie. Ale tuším, že bude jedno, ak sa o tom dozvieš ty, koniec koncov, si mŕtva. Ale pri tvorení robotov som prišiel na to, že roboti sú vlastne lepší, než my ľudia. V mnohom. Oni si zaslúžia viac, než byť len podriadení ľuďom."
,,Myslíš...Akože byť im NADRIADENÍ?"
,,Akože...Byť čosi ako lepší ľudia. Menej falošní, neúprimní, agresívni, pesimistickí, povýšeneckí, sebaľútostiví, konzervatívni, chudobní na hodnoty, obmedzení, nesamostatní a podobne. Lepší, než všetci tí "energetickí upíri" okolo nás. A zaslúžia si, aby ich na tomto svete bolo viac, než ľudí, popravde."
Nedokážem uveriť tomu, čo mi vraví.
,,Chodíš okolo horúcej kaše. Čo si spravil s tými robotmi?" vyhŕknem.
,,Nič. Iba som ako tvorca zariadil, že roboti, ktorých som vytvoril, dokážu svet ovplyvňovať a meniť slovami či činmi k lepšiemu. Všetko, čo chcú, je, aby žil svet v dokonalej harmónii. A preto som zariadil, že sa z každého robota dokáže stať skvelý umelec."
,,Prečo by si z robotov chcel spraviť skvelých umelcov?" nedá mi to.
,,Mysli, Clara. Umenie má dokonalú schopnosť ovplyvňovať ľudí a kvalitu ich života. Je súčasťou módy. Štýlu. Má vplyv na zmýšľanie ľudí. Náladu. Cítenie. Komunikáciu. Zábavu. Psychiku. A v neposlednom rade, dokáže spôsobiť politické a sociálne zmeny. Chcem vytvoriť nový štýl. Chcem vytvoriť lepší a krajší svet. Vždy som bol vizionár, Clara. A práve stojím v zrode sveta budúcnosti. Oni to zariadia. Roboti. Prebudia ľudí svojím umením."
Neveriaco zalapám po vzduchu. ,,Ľudia nepotrebujú, aby roboti tvorili umenie. Ľudia si dokážu tvoriť umenie sami. Umelcov je na tomto svete veľa."
,,Ty to nechápeš. Svet potrebuje zmenu. Niečo nové. Originálne. Kde je originalita? Kam vymizla? A tú oni prinesú. Originalitu skrz to, čo sa od ľudí naučia. Prinesú do sveta inšpiráciu. Vytvoria kultúru a štýl, aké tento svet potrebuje."
,,Nie, Wyatt. Svet to nepotrebuje. Svet si to stáročia vytvára sám. A všetko to futuristické, na čo myslíš a čo chceš vytvoriť...To je všetko pekné, no umelé. Najlepšie umenie si vyžaduje city. Srdce. Preto umelá inteligencia nikdy nebude vytvárať dokonalé umenie.
Možno bude dobrá v spolupráci s umelcami, no nikdy nebude na takej úrovni, akú by dokázal vytvoriť ľudský umelec. Spôsob, akým ľudia tvoria umenie, bude vždy rešpektovaný a bude na tomto svete čímsi viac. Ale to je niečo, čo ty ako niekto, kto sa veľmi často umeniu v živote nevenoval, nerozumieš."
,,Podceňuješ ich, Clara. Oni dokážu viac, než si myslíš."
,,A možno ich len ty nadceňuješ. Pretože si pomáhal ich vytvárať. No nevytvoril si niečo lepšie, než sú ľudia."
,,Ale vytvoril," háda sa so mnou stále Wyatt. ,,Vytvoril som čosi ďaleko lepšie. A ľudia to čoskoro uvidia. A potom...Potom to naše ľudstvo zobudí."
VOUS LISEZ
And the humanity sleeps ✅
FantasyClara Toresová si takto svoj posmrtný život nepredstavovala. Vôbec netúžila po tom, aby ju po jej smrti nahradila trápna napodobenina v podobe robota - humanoidného androida menom Harmony. A už vôbec toto celé netúžila sledovať zo záhrobia. Dokáž...