rozdział 65

13 1 0
                                    

Adam bez słowa od razu odszedł.  Mama próbowała go zatrzymać. 
Gustaw poprosił go żeby został. 
Jędrzej  ruszył za nim .

Jędrzej- Adam czekaj, zatrzymaj się. 

Adam - zostawcie mnie w spokoju.

Jędrzej- nie wiem co myślisz, ale chyba źle to wszystko zrozumiałeś. 
Pojedźmy coś zjeść razem,  porozmawiać.
Uspokoj się proszę,  nerwy nie są zbyt dobrym doradcą.

Za każdym razem Adam cofal się w takich sytuacjach do wypadku i od razu się uspokajał. 

Adam- No dobra chodźmy. 

Adam poczekał,  przy samochodzie a Jędrzej poszedł powiedzieć Lidi, że zostawia jej auto i ma wrócić sama .
Gustaw z Lidią jeszcze rozmawiali .

Jędrzej z Adamem zatrzymali się w małej restauracji.  Zamówili sobie po herbacie. 

Jędrzej- nie wiem co myślisz,  nie wiem czemu nic nie powiedziałeś.  Nie musiałeś nas śledzić,  wystarczyło zapytać. 

Adam - mogliście powiedzieć od razu,  mama często się z nim spotykała?
Myślałem, że nie żyje.  Prawie go nie poznałem..

Jędrzej- wczoraj zadzwonił,  twoja mama się bardzo zdziwiła. 

Adam - co sie stało,  że nagle sobie o nas przypomniał ? O ile wogole chodzi o nas .

Jędrzej- chodzi o Lenę. 
Przejął się też gdy dowiedział się o twoim wypadku . Nie oceniaj go zbyt pochopnie, wszystko co zrobił ,robił z myślą o was  , o mamie. 

Adam - jakoś chyba sam widzisz, że to co było robione dla nas niby,  na dobre nam nie wyszło.  Nie byłoby tej sytuacji gdybyśmy wiedzieli o wszystkim wcześniej. 
I czego on chce od Leny ..

Jędrzej- zna tego chłopaka przez którego tak cierpi . Ten jego partner , jest jego wujkiem.  Ten chłopak chce ją odnaleźć.

Adam - co ? Zdradził ją a teraz chce ją odnaleźć?  Chyba jest śmieszny. 
Nie pozwolę na to ,żeby się do niej zbliżył. 

Jędrzej- Adam , nie możemy mieszać się do tego.  Chcesz popełniać takie same błędy jak twoi rodzice ? Lena ma prawo sama zdecydować. 
Ona nie kocha Pawła. 

Adam - wiesz co mamy ogromne szczęście, że jesteś z nami . Naprawdę porządny z ciebie facet.  Tylko się uczyć od ciebie. 

Jędrzej- staram się podchodzić do tego neutralnie.  Wiem , że bardzo kochasz siostrę,  chcesz dla niej jak najlepiej.  Ale proszę niech czas pokaże.  Nie mieszajmy się w to , co będzie to będzie. 

Adam - masz racje .

Jędrzej- twoj ojciec będzie musiał wyjechać, pewnie niedługo.  Teraz zatrzymał się w hotelu , może chciałbyś się z nim zobaczyć? Pamiętaj, że mamie wybaczyłeś.  Może żeby zaznac spokoju powinieneś wybaczyć i ojcu. 

Adam - muszę porozmawiać z Leną .

Jędrzej- rob jak uważasz.  Ale nie wiem czy powinieneś mówić jej coś o tym chłopaku.  Może gdyby go zobaczyła zareagowałaby inaczej ?

Adam gdy wrócił do domu od razu poszedł do Leny .

Lena - coś się stało braciszku ?

Adam - nasz ojciec wrócił...

Lena od razu zaczęła sobie przypomnieć jak zawsze cieszyła się gdy wracał.  Tak bardzo go kochała i każdego dnia myślała i marzyła o tym żeby wrócił. 

Lena - nie żartujesz?  Gdzie on jest ? Chce go zobaczyć. 

Adam- nie masz mu za złe, że tak długo się nie odzywal?  Że nas opuścił?

Lena - czasu nie cofniemy,  nie zmienimy tego . Stało się.
Czyż to nie wspaniałe,  że wrócił?
Że zyje ? Jak on wygląda? Zmienił się?
Gdzie go widziałeś?

Adam- śledziłem mamę I Jędrzeja , zachowywwali się jakoś dziwnie. 
Myślałem, że chcą się spotkać z Pawłem, że będą chcieli żeby o ciebie walczył.. dlatego. 
Ale Jędrzej jest wspaniałym człowiekiem,  teraz wiem, że mnie nie zawiedzie.  Bardzo mi zależy na mamie i na nas .

Lena - dziękuję Ci kochany braciszku , że tak się o mnie martwisz . Ale nie chce żebyś aż tak się poświęcał dla mnie.  Ciesz się swoim życiem.  Ja sobie poradzę. 
I co z tatą?

Adam - spotkali się z nim.  Próbowałem coś podsłuchać,  jednak ciężko było co kolwiek zrozumieć.  Nie zrozumiałem nic .
Na początku go nie poznałem,  ale potem jak podszedłem bliżej,  zamarłem .

Lena - chce mnie zobaczyć?

Adam - myślę,  że na pewno. 

Lena - pójdziesz ze mną?  Proszę zawieź mnie do niego . Nie chcę dłużej czekać.  Zbyt długo na to czekałam. 

Adam - poproszę Monikę, żeby ciebie zawiozła.  Ja nie jestem jeszcze  na to gotowy .

W POGONI ZA MIŁOŚCIĄOpowieści tętniące życiem. Odkryj je teraz