Sudah tiga hari xzhan dan wyibo di sekolah.namun mereka tidak begitu rapat.mereka juga hanya berkata dua patah kata saja.Subjek pagi ini adalah berkaitan dengan sukan.wyibo memang amat minat dengan hal ini..kecuali xzhan..
Dia duduk di bangku padang sambil memancungkan bibirnya.dia menyilangkan tangan dan menatap kawasan padang dengan kesal.sukan paling dibencinya.bukan kerana menjaga penampipan diri,namun dia tidak suka dengan sukan.Selesai berjonging dua pusingan,wyibo terus berlari ke arah bola yg terletak banyak fi pinghir padang lalu dia berlari sambil bermain bola.
Xzhan duduk di kerusi sambil menatap botol airnya yg kosong akibat habis diminum olehnya.
Wyibo yg asyik bermain bola terus berhenti apabila melihat xzhan yg duduk kesal dan keseorangan.
Eh,bukankah ini kesempatan ku?"Kenapa kau duduk seorang diri?apa kau ingin bermain bola?"
Xzhan tersentak dari lamunan dan terus menatap pria yg berdiri di depannya sambil melambung bola dengan wajah yg dihiasi senyuman manis.
"Tidak!kau main saja."
Wyibo kesal.dia pun duduk di sebelah xxhan.xzhan menjarakkan badannya dengan wyibo kerana takut jika pria itu akan melakukan hal pelik dan akan mmbulinya kembali.
"Kau suka sukan?"
"Tidak!"
"Oh.begitu.rupanya kita berbeda.kau benci sukan dan aku minat sukan."
"Memang berbeda."
"Oh ya.aku tahu.kai pasti menjaga kecantikan mu.kerana itu kau.."
"WANG YIBO!!!!!!!!"
semua pelajar menatap xiao zhan dan wang yibo yg sedang duduk bersama..mereka melihat xzhan yg mencubit wyibo tanpa belas kasihan,manakala wyibo pula bersusah payah menangkis cubitan manja itu.
"Berhenti mengatakan aku cantik!"
"Tapi memang benar kau cantik dimataku!"
"Apa kau buta?!mana kaca matamu?!"
"Mata ku normal 1000%"
"Aku pria bukan wanita!aku tampan!"
"Kau cantik dan comel!"
"Yibo...!!"
Wyibo berlari kecil kerana tidak tahan dengan cubitan manja xzhan yg menjadi ganas di badannya.xzhan mengejar wyibo dengan mulut yg masih berbicara tanpa henti.
Rakan sekelas mereka tersenyum melihat gelagat mereka yg terlalu romantis di mata mereka.
"Cikgu,mereka sangat romantis."
"Cikgu,apa tidak marah dengan mereka?"
"Cikgu,mereka sepertinya sedang berkencan."
Guru yg mengajar mereka tersenyum geli.dia hanya meneruskan tugasnya untuk mengajar para murid.
"Biarkan mereka.tapi kalian jangan ikut seperti itu.mereka mungkin hanya bergurau."
Semua murid mengangguk senyum dan kembali menatap kerenah xzhan dan wyibo yg saling ketawa dan kejar mengejar.
Xzhan duduk di rumput padang kerana keletihan.wyibo turut sama.nafas mereka sama sama naik turun kerana penat berlari.
"Kenapa dengan kalian?!"
Suar seorang wanita menggangu mereka.xzhan mengenal suara itu lantas tersenyum,namun wyibo memalingkan muka dan senyumannya kembali datar seperti biasa.
YOU ARE READING
Bullying Love [YIZHAN][END]
RomanceWANG YIBO♡XIAO ZHAN "kemana aku pergi,mesti dia ada!" xioa zhan adalah seorang pelajar yg pintar namun dia mmpunyai sosok seperti seorang wanita.dia pintar namun kehidupannya terasa menyakitkan akibat kehadiran seorang pria tampan yg selalu mengikut...