Sudah sebulan mereka sekolah dan bergaul bersama walaupun terpaksa..namun,ada satu hal yg begitu berharga,mereka dapat merasainya namun takut untuk menyatakannya..
Ingin mengatakannya namun ragu dan takut..Xzhan duduk di taman sekolah sambil membaca buku nota kerana tidak lama lagi ujian akan datang.
Wyibo berjalan jalan di kawasan sekolah sambil membelek buku nota di tangannya dengan malas.ini paling dibencinya.ujian juga sudah dekat.namun matanya menangkap sosok yg dia kenali.
"Zhan,bisa aku duduk di sini bersama mu?"
Xzhan mendongak dan melirik sekilas wajah wyibo yg sedang menatapnya.
"Silah kan."
Wyibo duduk di hadapan xzhan yg terbatas dengan sebuah meja.mereka berdua duduk di sebuah pondok mini yg terdapat dua bangku dan sebuah meja yg sesuai untuk para pelajar mengulangkaji.
Xzhan berhenti mmbaca buku apabila melihat wyibo yg dari tadi tidak mmbaca buku tapi hanya membelek buku tanpa minat.
"Kau membelek belek buku dari tadi untuk apa?"
"Aku malas belajar."
Xzhan terkekeh apabila mndengar wyibo bersuara manja.xzhan mengambil buku yg dipegang wyibo lalu membelek disetiap muka surat.wyibo tersenyum mndapat hiburan.
"Aku bisa mengajari tentang subjek ini.aku sudah habis mmbaca buku nota ini di rumah."
Wyibo menatap xzhan tidak percaya.
"Kau mmbaca habis buku ini?!"
"Ya."
Wyibo tersenyum.dia semakin kagum dengan xzhan.
"Duduk di sisiku.aku akan mengajarimu subjek ini."
Yes!!!!!!!!!!!
Wyibo tersenyum lebar hingga giginya kelihatan.ini peluang terbaik kerana dia jarang dapat brsama dengan xzhan seperti ini.wyibo berdiri lalu mengangkat Kerusinya dan duduk di sebelah xzhan.wyibo sengaja merapatkannya kerusi di kerusi xzhan supaya mereka semakin rapat.Xzhan dan wyibo fokus pada satu buku saja.xzhan tekun mengajari setiap soalan yg tidak wyibo ketahui.mnakala wyibo pula hanya mendengar dan sesekali melirik wajah xzhan bila ada masa.
Di kejahuan,para wanita sedang berbisik sesama sendiri dan para lelaki juga ada yg kesal.
Para pelajar perempuan:
"Mereka rapat sekali hingga aku tidak berkesempatan untuk mndekati yibo."
"Aku sudah lama menyimpan perasaan kepada yibo.tapi seperti katamu,tiada kesempatan."
"Aku rasa seleranya bukan ke kita,tapi ke lelaki cantik itu!"
Para pelajar lelaki:
"Dia cantik sekali,dan aku inginkannya.tapi.."
"Dia sudah berpunya.kau lihat saja siapa yg selalu berada disisinya."
"Mereka sudah rapat semasa hari pertama.bahkan sekelas dan duduk bersama."
"Nampaknya kita tiada peluang.jika merebutnya juga apa gunanya.aku undur diri"
"Aku sangat cemburu!"
Skip
-peperiksaan telah tamat dan sekarang adalah waktu untuk pengambilan keputusan serta tamat sekolah akhir tahun-"Keputusan anak anda sangat baik bahkan mndapat kedudukan kedua dalam kelas."
"Terima kasih kerana membimbing anak saya."
"Sama sama!"
Tuan wang dan wyibo berdiri lalu keluar dari kelas.wyibo bergenti dan melihat kertas keputusannya.tuan wang turut berhenti dan berbalik untuk melihat anaknya yg berhenti berjalan secara tiba tiba.
YOU ARE READING
Bullying Love [YIZHAN][END]
RomanceWANG YIBO♡XIAO ZHAN "kemana aku pergi,mesti dia ada!" xioa zhan adalah seorang pelajar yg pintar namun dia mmpunyai sosok seperti seorang wanita.dia pintar namun kehidupannya terasa menyakitkan akibat kehadiran seorang pria tampan yg selalu mengikut...