2. familiemiddag kræsj

3 0 0
                                    

Jeg reiste meg kjapt og var på vei til å gå, men krasjet fort inn i noen.
«Oisann. Der var du kjapp.» sa en mørk stemme. Jeg tittet opp på to karer. En med mørk hud, rufsete litt lenger mørkt hår, caps og skateboardet under armen og en annen med lange krøller, store grønne øyne og et stort smil om munnen. «Eh ja, sorry.» sa jeg bare og tok et skritt tilbake. «Nei, ikke tenk på det. Skulle du ikke rulle likevel eller?» sier han andre med krøllene. Jeg bare så skeptisk på de.
Begge to slang seg bare ned der vi sto og smilte pent til meg. Jeg flirte. «Joda.» sa jeg og slang meg ned sammen med dem. Jeg dro fram stasjet igjen og rullet en perfekt joint før jeg tente den på. «Jenta kan rulle jo.» sa han med skateboardet. «Ha ha.» sa jeg bare sarkastisk før jeg sendte jointen videre. Vi sendte den rundt i sirkel noen ganger før vi stumpa den. «Ey. Hva gjør du i kveld?» spurte fyren med krøllene. «Ikke så mye vil jeg tro.» sa jeg bare i det jeg reiste meg opp. «Blir du med oss til stedet vårt eller? Du hadde nok blitt likt av folka.»
Jeg bare flirte og så ned i bakken kjapt for jeg så opp mot den igjen. «Bør vel kanskje vite navnene deres først eller?» sa jeg og smilte. «Hah, ja. Kanskje lurt. Jeg er Diego og dette er Spike. Dua?» «Naomi.»
«Ja, så er du med Naomi?» spurte Spike med et smil. «Ja, sure jeg er med.» «Nice! Møtes i byen kl 20.»

15.04

Skoledagen var over og jeg rullet sakte bortover på vei hjem på skateboardet. Diego og Spike virka kule helt ærlig. Motsetning til resten av klassen. Som sagt, pappagutter og fisefine jenter. Æsj.

*ring ring*

Jeg dro telefonen opp fra lomma. Det var mamma. «Hallo.» «Hei, vennen. Jeg bare ringer fra butikken og lurte på om du hadde lyst på noe?» «Eh gidder du kjøpe en redbull så hadde det vært fint.» jeg hørte hun sukket lavt. «Greit vennen. Ikke noe til middagen i kveld?» «Nope.» «Nei, okei. Ses snart jenta mi.»

Jeg rullet videre hjem i stor fart før jeg hoppet av i svingen rett før huset mitt. På den andre siden av veien så jeg nabojenta som tittet kjapt mot meg. Hm. Lurer på om hun går på skolen min. Jeg tok frem nøkkelen og låste opp og kom hjem til et tomt hus. Digg. Jeg gikk til kjøkkenet, åpnet kjøleskapet og tok colaen og drakk rett fra flaska. Jeg løp og på rommet mitt og skrudde på Sex Pistols før jeg kastet meg hardt i senga og bare lå og så på taket. Øynene mine ble slappe og begynte sakte og lokkes. Rett før jeg gikk inn i dyp søvn smalt soveromsdøra mi opp og Sverre komme løpende inn. «Naomi!!!!! Bestemor og bestefar kommer i kveld!» skrek han så høyt at jeg hørte det over den høye musikken. «Din drittunge! Pell deg ut!» skrek jeg mens jeg tok hardt tak i armen hans og dyttet han ut i gangen. «MAMMA!!» ropte han før han løp ned til mamma.

I det jeg skulle legge meg tilbake i senga kom en passe sint mamma inn på rommet mitt med et stivt blikk. Jeg så dumt på henne. Hun strakk seg mot høyttaleren min og skrudde av musikken. «Nå orker jeg ikke mer av den stygge oppførselen din..» «Men!» avbrøt jeg henne. Hun pekte pekefingeren sin mot meg. «Epp! Jeg har fått nok! I kveld skal vi sitte som en familie rundt bordet sammen med bestemor og bestefar og spise middag!» sa hun sint. «Nei, men mamma! Jeg kan ikke. Jeg har planer.» sa jeg både irritert og oppgitt. «Du kan kaste de planene dine i søpla for du skal være med familien din i kveld og oppføre deg som ordentlig folk!» skrek hun før hun snudde seg og gikk ned igjen. Jeg kjente det boblet i hele kroppen og det var like før det ble helt svart. Jeg reiste meg fort opp av senga og smalt igjen døra så hardt at alt på hyllene mine på rommet falt ned mens jeg skrek på full hals.

Hun kan bare glemme at jeg skal bruke hele kvelden min på å sitte sammen med familien min og snakke bullshit. Fyfaen.

Ca 3 timer senere ringte det på døra og to kjente stemmer kom inn. Bestemor og bestefar. Klokka hadde allerede blitt nesten 19.00
og jeg skulle snart ut for å møte gutta. Jeg tusla ned etter at mamma hadde ropt navnet mitt et par ganger.
«Naomi jenta mi!» smilte bestemor fra øre til øre. Søte bestemor. «Hei bestemor.» smilte jeg og ga en stor klem før jeg også ga en diger klem til bestefar. «Hvordan går det med vår lille røver?» erta bestefar og små prikket meg på armen. «Det går.» sa jeg og pustet tungt ut.
«Bestemor! Bestefar!» ropte Sverre mens han kom løpende bak meg. Han kastet seg i armene på dem begge samtidig. «Lille tarzan.» sa bestefar mens han flirte. Jeg så meg litt rundt og merke til at pappa ikke var til å se. «Eh mamma? hvor er pappa?» spurte jeg mens jeg tittet rundt hjørnet inn på kjøkkenet. «Åh, han står i en mega kø på vei hjem fra jobb. Han kommer nok ikke i tide til middagen dessverre.» sukket hun. «Hm.» sa jeg bare før jeg gikk inn i stua og satt meg med resten.

I det jeg satt meg ned plinga det i telefonen min. Det var Diego.

«Ey Naomi. Jeg og Spike sitter på med en kompis i kveld. Han har jævlig fet bil. Kan plukke deg opp kl 20.»

Jeg merka det kribla i kroppen av å lese meldingen og spenningen i meg bygget seg opp.

«Høres bra ut! Ses da.»

___

håper dere liker historien så langt<3 blir mer spennende etter denne delen !!!

Usikkerhet.Where stories live. Discover now