Kapitel 6

319 8 1
                                    

>>> ANTONS PERSPEKTIV <<<

Jag kände hur avundsjuk jag blev. Under uppvärmingen hade dom fortfarande inte kommit tillbaka och jag kunde bara tänka på dom 2. Det hann gå en kvart innan dom kom tillbaka med blåa och gröna västar.
Olivar sa något till Viktora som fick henne att skratta. Istället för att kolla mot dom kollade jag mot Alice som log och vinkade mot mig. Jag vinkade tillbaka och fortsatte med passningsövningen.

Träningen gick långsamt och Viktoria och Oliver pratade hela tiden. Jag blev så otroligt avundsjuk. Jag hade försökte prata med henne men hon hade ignorerat mig. Det var så varmt. Och plötligt frågade Elias det jag hade tänkt på hela träningen.

- Kan vi få träna utan tröjor? Det är typ 100 grader.

Magnus kollade på Viktoria. Hon log och drog av sig tröjan. Några killar bussvislade när dom såg hennes mage. Men hon skämdes inte alls, hon bara stod där som om hon inte hört att dom bussvislat. Hennes mage var otroligt vältränade och hennes 6-pack syntes tydligt. Och den blåa sportbhån passade med hennes ljusbruna skin. Resten av killarna, inklusiv jag, drog av våra tröjor och tränigen fortsatte. Oliver sa tydligen något om Viktorias mage till hennes för hon blev generad och la hennes arman för hennes mage.

Efter träningen kom Alice fram till mig och kramade mig.

- Du var så bra idag, och jag hade inget emot att kolla på din snygga mage.

- eh tack men jag måste hem och duscha. Vi ses imon i skolan.

Jag och Oliver tog sellies hem då vi bara bor några hus ifrån varandra. Jag ville fråga honom vad han och Viktoria hade gjort men vågade inte.

>>> VIKTORIAS PERSPEKTIV <<<

Så fort jag kom hem ringde jag Josse och berättade allt som hade hänt på träning. Så bäst som hon var kom hon över med en massa godis och en bra film. Vi la oss i min säng och satte på filmen. "High School Musical". Det var min favorit film. När den var slut hade klockan hunnit bli halv 11. Så vi bestämde att jossan skulle sova över hos mig. Josse sov över hos mig så ofta att hon hade en egan tandborste hos mig och en pyjamas. När vi hade bytt om och låg i mig säng pratade vi ett tag om allt och inget. Om att Josse tyckte Oliver va snygg och om att jag hatade Alice. När vi äntligen somnade var klockan kvart i 1.

Jag vaknade av att min larm ringde. Jag stängde av väckarklockan och tog upp min mobil. Jag hade flera missade samtal från Anton och några sms

Förlåt för igår om jag gjorde ngåot men du slutade helt plötligt prata med mig.

Jag blev arg och besviken. Vet han inte vad som hände? Han stod och kramde tjejen som hatar mig mitt framför mina ögon. Men jag orkade inte svara eller ringa honom nu.
Det luktade pannkakor från köket. Jag öppnade sovrummsdörren och gick ut i köket. Där stod Josse vid spisen och gjorde pannkakor. Åh jag älskar henne!

- DU ÄR BÄST!! skrek jag och kramde henne bakifrån

FotbollstöntWhere stories live. Discover now