draken

27 2 0
                                    

(Y/n pov)

Motor bergerak laju. Setelah beberapa minit, kami berada di hadapan hospital.

Aku dan mikey turun dari motor. Dia menarik tangan aku masuk ke dalam hospital.

Sampai sahaja di depan bilik pembedahan. Terlihat babarapa orang yang aku kenali.

"Abang" panggil aku. Abang aku atau namanya takemichi pun menoleh.

"Y/n?" Dia terkejut.

"Y/n ada luka Tak? Kenapa datang sini?" Tanya abang. Aku pun menjelaskannya.

"Ouh. Nasib baik y/n tidak apa apa" katanya. Disebabkan kepenatan aku pun duduk di kerusi.

Aku mengedipkan mata aku dua kali. Kelihatan doktor berkata 'pembedahan sukses'.

Apa yang terjadi sebenarnya? Siapa yang di rawat? Kenapa tangan abang aku dibalut? Kenapa yang lain sedih?
Otak aku dipenuhi soalan.

Aku mengedipkan mata sekali.

Kelihatan seorang perempuan berambut kuning hampir menangis. Dia bersebelah dengan kak hinata.

Mikey mendekati mereka. Dia menenangkan perempuan itu.

"Jangan risau. Ken chin mesti kuat." Katanya. Aku terkejut. Bukankah kenchin nama panggilan draken. Aku mengetahuinya dari abang aku, takemichi.

Draken rupanya yang di bedah. Patut ramai orang sedih.

Pintu bilik pembedahan dibuka. Terlihat seorang doktor.

"Pembedahan sukses" kata dokter itu. Aku menarik nafas lega. abang dan kawan kawannya terlihat gembira. Siap ada yang melompat lagi.

Beberapa Hari kemudian......

"Jom adik Kita lawat draken" ajak takemichi. Aku pun mengaguk sahaja.

Sebelum itu aku ada bawa buah. Aku letak buah it di beg plastik.

Masa diperjalanan ramai orang memerhatikan kami. Tak bukan kami tapi abang aku. Mungkin sebab dia selamatkan draken.

"Ada takemichi lah"

"Dia tu ka yang memperhentikan  pergaduhan 3 ogos tu?"

"Memang bergayalah"

"Dial lah. Memang aku Tak boleh balik Masa depan kalau macam ni." Kata takemichi. Aku terkejut.

Balik ke Masa depan. Takemichi sudah tahu ka pasal kuasanya? Macam mana ini? Perlukah aku tanya? Kalau dia bergurau sahaja macam Mana?

"Y/n" ada orang memegang bahu aku. Aku berhenti mengelamun. Itu akkun.

"Y/n okey Tak?" Tanya dia . Aku mengelengkan kepala.

"Kalau ada masalah boleh saja bagitau aku. Aku dah layan y/n macam adik sendiri." Katanya lagi.

"Okey" aku berlari ke arah takemichi.

Di hospital....

"Draken" takemichi memanggil draken.

"Aku datang nak melawat kau. Macam Mana keadaan kau?" Kata takemichi. Draken memberikan takemichi pandangan aneh.

"Kau takyahla berlagak sangat, woi". Kata draken.

"Eh. Kat Mana yang aku buat Tak betul." Takemichi terkejut.

"Satu badan kau dah Tak betul. Kalau orang dah bagi sedikit penghormatan, takyahla berlagak sangat." Marah draken.

"Bodoh. Tak bergaya langsung."

"Draken kau takkan paham punya. Hidup aku duduk dibawah bayang bayang." Kata takemichi sambil melepaskan kaca mata.

"Hah. Gelinya" kata draken. Takemichi berlari ke hadapan draken.

"Ini adalah pertama kali orang lain menghormati aku. Bagilah aku berseronok" Jerit takemichi.

"Tak sangka kau nak Jerit sampai macam tu untuk mengaku benda memalukan macam tu" kata draken.

"Tak seronok langsung. Kau yang cakap aku ni penyelamat kau. Tapi dah pulih sikit. Dah kembali macam ni dah"Takemichi tidak berpuas hati.

"Y/n" panggil draken. Aku pun pergi ke arahnya.

"Nah buah tangan." Aku meletakkan plastik it di atas meja kecil bersebelah katil draken.

"Oh ya.benda ni mikey suruh aku bagi kat kau" kata draken sambil menunjukkan ke arah beg kertas.

Takemichi mengeluarkan baju Toman dari beg kertas tadi.

"Pakaian Toman?"

"Mikey memakai pakaian Toman ketika dia menumbuhkan toman. Dalam Toman benda tu berharga seperti nyawanya sendiri" kata draken.

" Benda berharga macam ni dia beri kepada aku?"

"Dia cakap nak pakai atau Tak? Terletak kepada kau. Tapi dia nak kau memilikinya."

"Takemichi kau penyelamat Toman" kata Draken.

Skip...

"Jumpalah dia.Dia mungkin di atas sedang tidur" kata draken.

Kami pun pergi ke atas.

"Mikey" panggil takemichi.

"Aku Tak boleh rasa lega langsung."kata mikey lalu berdiri.

"Eh"

"Aku Tak boleh berhenti berfikir pasal benda ni"

"Kenapa hanma merancang pergaduhan dalam Toman "

"Kenapa dia cuba membuat kiyomasa membunuh kenchin?"

"Yang paling peliknya, macam Mana kau tahu ada pergaduhan dan sasarannya kenchin?" Mikey membalikkan badannya.

"Kau ni apa sebenarnya?" Tanya mikey. Takemichi terkejut.

"Aku...Aku.."

"Asal dengan baju Tak bergaya tu?"

"Eh"

"Walaupun kau selalu Tak bergaya"

"Eh. Yang ni."

"Tak kisahla."

"Err"

"Disebabkan kau kenchin terselamat." Kata mikey sambil menghulurkan tangan.

"Ohh"

"Terima kasih takemichi" mereka pun bersalaman.

"Y/n?" Mikey menoleh aku. Dia berlari ke arah aku lau memegang bahuku.

"Terima kasih sebab Tolong Toman Hari" Katanya. Aku mengaguk sahaja.








"Kau nak jadi ahli Toman?"














Masa (Adik Takemichi)Where stories live. Discover now