Lähdemme Joonaksen luo, pois mökiltä. Ajomatka kestää kauan. Puolessa välissä matkaa Joonas laittaa kätensä käteni päälle, ja silittää kättäni, joka on reiteni päällä. Katson Joonasta ja hän vilkaisee minua ja hymähdän.
"Herätys" Joonas naurahtaa kun olemme tämän kodin pihassa. "Ollaanko jo sun luona?" Hänmästyn ja kysyn haukotellen. "Ollaan" Joonas toteaa. Nousen autosta ja sitten huomaan jotain. "Joonas..." sanon ja osoitan talon nurkalle, jossa on mies, Justus. "Mitä vittua?" Joonas kysyy ja lähtee Justuksen luo. "Mitä sä täällä teet? Miks et jätä meitä rauhaan? Y/n ei halua sua, tajua jo! Se tarvii paljon parempaa ku sut" Joonas sanoo ja ottaa Justuksen paidan kaulasta kiinnii. "Sä jätät y/n:än rauhaan, NYT" Joonas uhkailee vihaisesti. "...okei..." Justus puolustautuu, toteaa hiljaisesti ja pelkää. Joonas nostaa äkillisesti Justusta paidastaan ja tönäisee Justuksen jatkamaan matkaansa.
Joonas tulee hakemaan autosta tavaroita ja minä katson Joonasta peloissani. Joonas halaa minua. "Kiitos kaikesta" sanon ja suutelen tätä. Joonas hymähtää. Hetken hiljaisuuden jälkeen uskaudun avata suuni. "En uskonu et oot noin kovis ja osaat uhkailla, oon susta saanu vaan kiltin kuvan" sanon ja katson Joonasta kiittäen ja halaan tätä uudelleen. "Y/n rakas, sun takii tekisin mitä vaan!" Joonas sanoo ja rutistaa minua kovaa. Pörrötän Joonaksen hiuksia pikaisesti ja menen hakemaan tavaroita autosta.
Pian huomaankin poliisiauton tulevan meidän luo. Toinen poliisi tulee puhuttelemaan Joonasta. Arvaan heti, että Justus on tämänkin asian takana. Pian poliisit lähtevät viemään Joonasta autolle päin. "Mitä tää on? Miks?" Kysyn hädissäni. Joonas kääntyy katsomaan minuun päin. Poliisit vievät Joonaksen autoon.
"Tämä poikaystävänne on uhkaillut yhtä miestä" toinen poliiseista tulee luokseni. "Tiiän hyvinki ketä" sanon katsoen vihaisesti ja katkerasti poliiseja. "Justus, mun eksä. Se tuli yhtenä pimeenä iltana mun luokse ja noh alko pussaa mua ja yritti... tiiätte kyllä. Justus tuli meijän mökillekki ja teki taas samanlailla. Joonas pelasti mut. Ja nyt tääl me vaa nähtiin se tuol kattomas mua epäilyttävästi ja sit Joonas meni sanoo sille et jättää meijät rauhaan" selitän shokissa. "Valitan" poliisi sanoo. "Mitä vittua?! Miks Justus ei oo vankilassa ja nyt Joonas menee sinne?!!!!" Kysyn shokissa ja alan itkeä.Vain hetki tämän jälkeen Joonas tulee väkisin pois autosta. "Mene takasin!" Poliisi huutaa. "Se ei oo tehny mitään!" Sanon ja puren hampaat yhteen. "Jos te viette ihan tosissaan Joonaksen pois täält nii voin luvata et pian Justusta ei oo täl maal hengis" sanon ajattelematta mitä edes sanon. Katson poliiseja vihaisesti ja lähestyn heitä. "Rauhotu!" Joonas huutaa ja juoksee luokseni. "Oo varovainen mitä sanot" Joonas kuiskaa korvaani. En kuuntele Joonasta ja jatkan vain poliisien lähestymistä. "TE ETTE VIE JOONASTA POIS! SE ON MUN AINOO IHMINEN JONKA KAA OON TURVASSA!" karjun tosi kovaa. Poliisit katsovat minua hämmästyneen näköisinä. "Eli siis Joonas ei oo uhkaillu puukolla?" Toinen poliisesita kysyy. "Puukolla? Mistä vitusta se sellasen ois vetäny esiin? Ei todellakaan. Justus on aina tollane huijari" sanon vähän rauhottuneempana.
Poliisit uskovat tämän onneksi ja lähtevät Justuksen luo. Saamme rauhassa viedä tavarat sisälle. Tämän jälkeen en ole nähnyt Justusta, eikä poliisit ole tulleet meidän luo. Joten uskon, että Justus on nyt vankilassa.
______________________________________
Tää oli vähän pitempi osa, mutta toivottavasti tykkäsitte<3
ВЫ ЧИТАЕТЕ
Life with Joonas [ Joonas x reader ]
Фанфикsaattaa sisältää: väkivaltaa kiroilua 🔞(Varotan jos tulee tollasta) 14. #joonasporko 13.9.2022