BAB 8(cinta kali kedua)

489 23 0
                                    

Semasa xzhan sedang dalam bilik pemotretan,wyibo tiba tiba masuk dan mmbuatkan semua para pekerja dsnana terkejut.mereka terkejut lerana ini kali pertama tuan wang yibo masuk ke bilik pemotretan dan pertama kali dia melihat seorang pemodel.selalunya dia tidak kesah dan dia selalu berada di office peribadinya,tidak pernah kemana mana kecuali memantau para petugas.

"Kalian semua keluar.tinggalkan ruang ini dan urus pemodel yg lain."

Semua petugas yg mengurus xzhan mengangguk dan menunduk hormat lalu pergi.

Xzhan mengemas barangnya dan ingin pergi seperti pekerja yg lain kerana wyibo menyuruh mereka keluar,namun tangannya ditahan.

"Kau jangan pergi."

Xzhan dapat merasakan jantungnya berdegup kencang kembali sama seperti 5 tahun yg lalu semasa di waktu sekolah.

"Kenapa kau menghalau mereka??errr..maksud..ku...aku kenapa tidak dihalau??maaf...aku.."

Xzhan berhenti bercakap apabila telapak tangan wyibo sudah menutup mulutnya.dia menatap setiap sudut wajah xzhan,dari kepala hingga ke hujung kaki..

Xzhan takut dipandang seperti itu.dia pura pura melihat ke tempat lain..namun hatinya tidak dapat menyangkal setiap kata katanya yg sedang mengatakan bahawa orang yg di depannya ini adalah seseorang yg di cintai waktu dulu.namun xzhan ragu kerana dia telah lupa wajah dan diri wyibo sejak pindah ke korea.

Wyibo dapat merasakan detak jantungnya laju dan dapat didengar.dia mengamati setiap sudut wajah dan tubuh pria ramping di depannya ini.
Dia ragu ragu tentang pria ini sama ada xzhan yg dulu atau orang lain yg hanya mirip seperti xzhan yg dia benar benar cintai.

"Maaf tuan wang,kenapa menatap saya seperti itu?aku..tidak..selesa.maaf tuan.."

Wyibo trsentak.dia pun mnjauhkan dirinya dri xzhan.xzhan membungkuk badan hormat dan membetulkan rambutnya yg terjuntai cantik di dahi.

"Kau mirip seseorang..."

Xzhan terasa kakinya lemah setelah memdengar suara wyibo yg sedikit perlahan namun berat seperti sebuah kesedihan dan kekesalan.

Tanpa pemberitahuan,wyibo terus menarik tangan xzhan dan mmbawa pria manis itu menuju ke lift.

Semua mata para karyawan dan pekerja di sana menatap wyibo yg sedang menarik tangan xzhan.

Semua mereka diam kecuali suara xzhan.

"Yibo!!berhenti!!lepaskan!!"

Namun wyibo tetap menarik tangannya masuk ke lif dan memekan tombol lif ke tingkat paling atas.

"Yiboooooooo!!!!!!!!!"

Wyibo mendudukkan xzhan di sofa manakala dia dan dia duduk di depan xzhan.

Xzhan gementar.kakinya tidak terasa memijak lantai.tangannya sejuk..namun jantung nya lagi teruk kerana berdegup kesetanan sehingga bunyi detak jantungnya kedengaran.bukan kerana trlalu takyt atau penat..tapi ada sesuatu yg di namakan ♡cinta♡....

"Maaf soal tadi..aku minta maaf..tapi aku hanya ingin kepastian darimu.aku ingin kau mnjawab semua soalan ku tanpa membohongiku dan jangan tinggalkan satupun setiap jawapanmu..."

Xzhan mendongak menatap wyibo dengan perasaan yg susah di artikan.
Wyibo mengambil nafas panjang dan membetulkan duduknya.

"Apa aku punya salah sehingga harus mnjawab seperti saran mu??maaf..aku.."

"Ku mohon..sekali ini saja...please.!"

Xzhan memikirkan sejenak kemudian menatap wyibo.dia mengangguk dan berharap semua soalan itu dapat dijawab.

Bullying Love [YIZHAN][END]Where stories live. Discover now