"Korang ni takde rencana untuk berbaikan ke?" -yaya"Tak!"
Boboiboy langsung menjawab nya dengan cepat, sementara fang terlihat seperti berfikir membuat Yaya berharap.
"Cepatlah jawab 'tak' landak" kesal Boboiboy sambil mendorong lengan fang dengan siku nya.
"Korang tak bosan ke hari-hari asyik begaduh je" kali ni Gopal yang berbicara dengan malas, tubuh nya pula sudah dari tadi di tidurkan ke meja.
"Aku tau fang masih memiliki simpati dan hati yang tulus, dia mesti nak juga berbaikan dengan Boboiboy" monolog Yaya Sangat berharap kepada fang. Fang pula masih berfikir keras.
"Jadi fang? Bagaimana??" -yaya
"Hmm mungkin boleh juga" jawab fang santai membuat Boboiboy amat terkejut
"Hah?! Taknak lah, Kot ye pun aku berbaikan dengan landak ni, tapi kita mana boleh akrab!" Balas Boboiboy sambil menjeling ke arah fang. Fang pula membalas Boboiboy dengan tatapan ramah.
"Kalau camtu kita jadi couple jelah, apa susah??" Ucap fang tanpa ada beban sedikit pun
"What?! Couple! Gila ke LANDAK! Kita ni lelaki?!" -boboiboy
"Apa masalahnya bila kita lelaki? Kalau kau cintakan aku, habistu sayang-sayang Kat aku, kan jadi akrab kita ni" balas fang membuat Boboiboy agak blushing tapi masih dia tutupi dengan wajah kesal nya.
"Aku cintakan kau??!! Hueek! Rasa nak muntah, dan siapa yang nak bersayang-sayang Kat kau hah?!" Teriak Boboiboy lalu langsung pergi dari situ meninggalkan kawan-kawan nya. Fang hanya tersenyum gemas melihat Boboiboy yang semakin jauh.
"Eegg fang? Kau serius ke apa kau cakap tadi? Kau...nak couple dengan Boboiboy??" Ucap Gopal agak ragu
"Hm? Mestinya tak, aku dah ada girlfriend pun. Hehe kasian betul lah budak pendek tu kehilangan kesempatan dengan orang super handsome macam aku ni. Dahlah aku nak date dengan girlfriendku dulu Babay!" -fang
___
*Esoknya
"Hmm.....tak best Nye, berangkat awal-awal" ucap seorang pemuda di pagi hari dengan malas, itu iyalah Boboiboy, ia berangkat pagi sekali karna Atuk nya ingin pergi ke rumah kawan lama nya, jadi kenapa tak berangkat bersama je kan??. Awal nya Boboiboy meminta Atuk nya untuk duluan saja, tapi siapa yang percaya pada Boboiboy, bisa saja dia malah terus tidur dan tidak pergi sekolah kan?
"Aku harap tak berjumpa dengan landak tu nanti" batin Boboiboy tiba-tiba kesal saat diri nya mulai ingin melalui rumah fang. Baru saja di bicarakan, fang tiba-tiba keluar dari gerbang rumah nya, berpapasan dengan Boboiboy yang baru ingin melalui rumah fang tu.
Mereka bertatapan sementara, lalu Boboiboy melirik ke arah halaman Rumah fang dan terdapat mamah fang sedang menyapu halaman, lalu Boboiboy kembali menatap fang.
"Ah! Selamat pagi fang!" Ucap Boboiboy dengan senyuman sambil mendekat ke pada fang.
"Pagi juga! Tak sangka kita berjumpa eh, jomlah berangkat sama-sama!" Balas fang dan mereka berdua pun berjalan bersama Menuju Sekolah. Mamah fang hanya menatap heran pada mereka, lalu seketika tersenyum.
Ketika mulai agak jauh dari rumah fang, Boboiboy langsung mendahului fang.
"Cih kalau takde Mak dia tadi, aku dah belasah dia tanpa ampun" monolog Boboiboy kesal, Karna dulu mereka berdua pernah di panggil pengetua dan wali mereka pun harus datang sebab mereka berdua dah buat keributan di sekolah, jadi mereka di suruh untuk berbaikan tapi yah....mereka mana bisa berbaikan kan??
KAMU SEDANG MEMBACA
just friend or rival? (Fangboy Fanfic) ✓
RandomBXB! ⚠️ GAY || Ini bukan oneshot, cerita ni iyalah cerita berkelanjutan || Sinopsis ↓↓ Boboiboy dan fang sudah menjadi rival sejak duduk di kelas VII lagi. Entah apa yang membuat mereka saling membenci, tapi sepertinya fang hanya menganggap itu hal...