SvarMeg er ethvert film som er kort nok i kjøretiden for ikke å bli betraktet som en spillefilm. Academy of Motion Picture Arts and Sciences definerer en kortfilm som "et originalt filmbilde som har en kjøretid på 40 minutter eller mindre, inkludert alle kreditter". [1] I USA ble korte filmer vanligvis kalt korte emner fra 1920-tallet til 1970-tallet når det er begrenset til to 35 mm hjul eller mindre, og featurettes for en film på tre eller fire hjul. "Kort" var en forkortelse for begge sikt.Den stadig sjeldne bransjens sikt "kortfag" bærer mer en antagelse om at filmen er vist som en del av en presentasjon sammen med en spillefilm. Kortfilmer blir ofte screenet på lokale, nasjonale eller internasjonale filmfestivaler og laget av uavhengige filmskapere med enten et lavt budsjett eller ingen budsjett i det hele tatt. De er vanligvis finansiert av filmstipendier, ideelle organisasjoner, sponsor eller personlige midler. Korte filmer brukes vanligvis til industriopplevelse og som en plattform for å vise talent for å sikre finansiering for fremtidige prosjekter fra private investorer, et produksjonsfirma eller filmstudioer. De kan også frigjøres med spillefilmer, og kan også inkluderes som bonusfunksjoner på noen hjemmevideoutgivelser.