CHAPTER 13

12 1 0
                                    

   " Masih disituasi yang sama dimana omma ( Jin ) pengsan !!

   " Macam mane jhope hyung dah telefon appa ? " Tanya Jungkook .

  " Masih lagi berdering Jungkook " jawab Jhope .

   Beberapa minit .....

  " Telefon jhope bersambung panggilan dengan appa mereka .

   " Hello yeobuseyo appa jhope ini " jawab jhope .

   " Nee jhope ada apa call appa ? Tanya Park seokjon

  " Appa omma pengsan ! " Jawab jhope dengan nada renda kerana takut ayah nya terkejut kerana soal itu .

  " Apa !! Macam mane omma boleh sampai pengsan jhope ? " Tanya Park seokjon ( ayah mereka )

   " Hurm tadi ada pergaduhan di rumah appa ! " Jawab jhope

  " Pergaduhan ? Pergaduhan tentang apa jhope sampai omma boleh pengsan " tanya Park seojon .

  " Noona irene appa , dia kata jin hyung jantan mental lepastu omma bangun dan tampar irene dan omma nangis sehingga pengsan . " Jawab jhope .

  " Noona kamu ada disitu ? " Tanya Park seojon yang lagi mengapai kunci kereta nya dan lalu keluar dari office nya .

   " Noona irene dah pergi bersama noona seulgi selepas kejadian tadi " Sahut jhope

   " Takpe jhope kamu tunggu sampai appa sampai dan pastikan semua duduk dirumah dan kamu telefon noona irene sampai dapat ." Kata park seojon sampai drive kereta nya

  " Baiklah appa , hati hati bawa kereta , jhope akan cuba telefon noona irene " Jawab jhope .

   Panggilan pon tamat .....

  " Macam jhope appa kata apa " tanya RM yang risau ayah nya akan bertindak keras bile dapat berita begini .

   " Appa kata mintak kita semua jangan keluar rumah selagi appa belum sampai , dan appa suruh jhope hyung buat call noona irene sampai dapat " Sahut Jhope

   " Ya sudah kita tinggalkan omma , dan mari kita ke bawah untuk bagitahu yang lain untuk stay dulu , dan kawan kawan jisok sekali " jawab Suga .

   " Baiklah jum kita turun " jawab RM yang mengajak Jin hyung , Suga hyung yang masih tidak beranjak sedangkan jhope sudah keluar menuju ke bawah .

   " Korang tunggu jangan balik dulu , stay sini sekejap appa aku kejap lagi sampai dia mintak kita semua stay rumah " Kata Jhope kepada mereka yang duduk dia ruang tamu tersebut .

   " Kenapa kitaorang kena stay sini " tanya Tzuyu kepada Jhope tapi diabaikan oleh jhope kerana Jhope lagi sebok try call irene atas perintah ayahnya tadi .

  Beberapa minit kemudian ...

   " Appa aku suruh korang stay jelah dulu jangan dipertanya kan boleh kan ! " Sahut Suga yang dengan tzuyu yang bertanya Jhope tadi .

   " Ha baiklah encik kutub utara " jawab IU sambil menjeling Suga yang lagi duduk di sofa .

   " Jisoo kau okay tak " tanya V yang tiba tiba duduk sebelah jisoo .

   " Jisoo hanya menggangguk kan kepala sahaja .

   " Sejak bile kau duduk sini V " Tanya Jin yang baru turun ke bawah dan ingin duduk berdamoing jisoo .

   " Owh saja nak tanya Jisoo baik je ke " Jawab V yang lagi pura pura berdalih .

    " Jennie hanya melihat sahaja nak tegor takut datang gaduh lagi ...

My Husband Is PYSCHOWhere stories live. Discover now