DÜNYANIN SIRRI ÇÖZÜLEMEYEN 7 GIZEMLİ ŞEYİ

1.6K 35 3
                                    

7=PİRİ REİS'İN HARİTASI
Osmanlı amirali Piri Reis'in 1513'de çizdiği ve Kanuni Sultan Süleyman'a armağan ettiği bu özel harita 1929 yılında Topkapı Sarayının tozlu raflarında bulununca büyük bir ilgi uyandırmıştı.Çünkü bu harita 1513 yılındaki diğer haritalardan farklı olarak Afrikanın batı , Güney Amerikanın doğu kıyılarını ,Kanadanın kuzey doğu ķoşesini ,Grönlandı ve güney kutbunu gösteriyordu . (GÜNEY KUTBU 1818 yılında keşfedilmiştir. )
Dahada ilginç olanı , Piri Reis,in haritası kıtanın buz altında kalmış sahil kesimlerini dahi gösteriyordu . Kıta üzerindeki buzlar haritanın çizilmesinden tam 6000 yıl önce erimişti ve bu bilgi 1513 yılında bilinmiyordu .

6=VOYNICH EL YAZMASI
240 sayfalık bu kitap günümüzde hiçbir insanın bilmedigı ve hiçbir tarihi kayıtta rastlanılmayan tuhaf bir dilde yazılmıstir. Kıtabın sayfaları ;astrolojik çizimlerle, sırdışı olayların betimlemeleriyle,anlam verilmeyen şemalarla ve Dünya üzerinde hiçbir bitkiye benzemeyen ve daha önce hiç görülmemış olan 100lerce bitki resmiyle doludur.
Bunca yıldır günümuzün en iyi dıl bilimcileri ,matematikçileri ve şifre kırıcilari kitabın sırrını çözmeye çalısalarda bu kitabın kimler tarafından yazıldigı ve ne anlam ifade ettigini çözememişlerdir .

5=KOSTA RİKA'DAKİ TAŞ KÜRELER
Kosta Riķanın bazı yerlerinde eski çağlara ait top şeklinde yontulmuş 300'ü aşkın taş keşfedildi .bu taşların bazılarıniñ çapları birkaç cm iken , birçogunun çapı 2.5 metreye kadar çıkmakta ve ağırlıkları 16 tonu bulmaktadır. Burdaki tuhaflık ; granitten yapılmış bu taş kürelerinin mükkemmel ve pürüssuz bir şekilde yontulmuş olmalarıdır ve çapı 2.5 metreyi agırliğı 16 tknu aşan bir kürenin yapımı için 30 tondan daha ağır bir yekpare bir kaya bloğunun gerekmesidir .

4=GİZEMLİ ÇOBAN ANITI
1748 yılında zamanın kontu olan Thomas Anson tarafından Staffordshire şehrine yaptırılmış "Çoban anıtı " Alt kısmında gizemli ve şifreli birtakım harfler içermektedir .Yaptırıldıgı tarihden bu güne kadar 250 yıldır aralarında Charles Dickens ve Josiah Wedgwood'un da bulunduğu Dünyanın en iyi tarihçileri , dil bilimcileri veya bilim adamları bu şifreyi çozememislerdir

3=ANTİKİTERA MEKANİZMASI
Ege denizinin derinliklerinde bir gemi batığinda bulunmuş olan Antikitera Mekanizması milattan önce 150 ile 100 yılları arasında bilim adamları tarafından yapılmıstır . Modern bi saatin dişli çarklarına benziyen dişlilerden olusan bu makina karmaşık bir yapıya sahiptir .Birçok profösor yaptıklari araştırmalar sonrasında bu cihazın Güneşin ,ayın veya Gezegenlerin konumlarıni ve harekelerini gösteren astronik bir pusula olduğunu ďüşünmuştür.

2=AİUD'UN ALİMİNYUM ÇEKİCİ
Yerin 10 metre altında ,nesilleri 11.000 yıl önce tükenmis olan mamut hayvanlarının kalıntılarıyla beraber halde bulunmuştur . Arkeoloji ensitutusu tarafında yapiĺan araştırmalarda günümüzden en az 400 yıl önce yapıldıgı ve aliminyum kaplamalı olduğu saptanmıstır .İşin tuha tarafı en az 1000°C de kimyasal işlemler uygulanarak yapılan aliminyum 1808 yılında keşfedilmiştir.

1=MISIR'IN ESRARENGIZ MUMYALARI
Mısırdaki yapılan tahlillerde mumyaların üzerinde saç diplerinde , kemiklerinde ve derilerinde kokain ve nikotin izlerine rastlanması bilim insanlarını şaşkına uğrattı .çünkü kokain ve nikotin yalnızca Amerika Kıtasına özgü olan koka ve tutun bitkilerinden elde edilir . 1400'lü yıllarda keşfedildikten sonra varlıklarından anca haberdar olduğumuz bu bitkilerin 2000 yıl önce kullanılmış olması insanlık tarihi hakkında öğrenmemiz gerekn şeylerın oldugunu bize hatirlatti .

Bir sonraki konum =AŞK HAKKINDA 10 İLGINÇ BİLGİ.

Efsanevi BilgilerHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin