Heeseung dan Jun Yung:Apa!?Kahwin!?
Mereka berdua sangatlah terkejut di saat kedua dua ibu bapa mereka bertindak untuk mengahwinkan mereka berdua.
Puan Yun:Iya.Kamu berdua akan berkahwin.
Ternganga Jun Yung dibuatnya.Kahwin dengan orang yang dia baru kenali?Belum sempat dia mengenali lelaki itu lebih dalam,sudah diberi keputusan untuk berkahwin dengan dia.
Heeseung juga amat terkejut.Kenapa ibu bapanya melakukan hal ini?
Heeseung:Tapi kenapa?
Tuan Yun:Keluarga kami dah bankrap heeseung.Kami tak tahu macam mana nak buat lagi then tiba tiba saya dapat satu idea untuk mengahwinkan anak saya dengan kamu.Supaya ayah kamu boleh bantu kami,lagipun ayah kamu dengan saya kawan baik.
Heeseung mengangguk tanda faham.Dia tidak percaya bahawa dia akan berkahwin dengan gadis yang dia baharu kenali.
Mahu buat bagaimana lagi?Terpaksalah dia bersetuju akan perkahwinan ini,begitu juga dengan Jun Yung.
-
Hari perkahwinan pun telah tiba.Betapa ramainya orang orang yang datang ke majlis perkahwinannya.
Hiasan pelamin itu sungguh cantik.Sempat beberapa orang bergambar di sana.
Di situasi Heeseung.Dia telah bersiap untuk majlis perkahwinan ini.Pakaiannya sungguh segak.
Tuxedo yang berwarna hitam.Rambut yang disikat rapi ke belakang.Sungguh kacak bukan?
Sempat Heeseung melihat cermin untuk melihat penampilannya.Tiba tiba seseorang mengetuk pintu bilik Heeseung.
Heeseung menoleh.
Rupanya kawan Heeseung,Taemin.
Taemin:Dah siap dah?
Heeseung hanya angguk dan bersedia untuk keluar.
Di situasi Jun Yung pula,dia juga sudah bersiap.
Rambut coklat ikar mayang bersama dengan gaun putih mengembang.Sungguh cantik gadis itu.
Puan Yun:Dah?
Jun Yung hanya mengangguk dan bersiap sedia untuk keluar juga.
-
Kedengaran orang orang berbisik bisik.Bila juga pengantin akan keluar.
Tiba tiba lampu ditutup.
Semua orang tidak sabar kerana sebentar lagi pengantin akan keluar.
"Tiba masanya pengantin lelaki untuk keluar."
Semua orang berpaling ke belakang yang ada pintu itu.Di situlah pengantin akan keluar dan akan melintasi karpet warna merah sehingga ke pelamin.
Bunyi pintu kedengaran,berdebar debar hati ingin melihat pengantin lelaki.
Akhirnya kelibat Heeseung muncul jua.Semua orang bersinar sinar mata melihat kekacakan Heeseung.
Heeseung juga agak berdebar namun dia cuba untuk seperti biasa.
Setiba dia di pelamin,dia terus duduk di atas kerusi empuk itu.
YOU ARE READING
GOODBYE - LEE HEESEUNG
RomanceDipaksa kahwin oleh kedua ibu bapa mereka?Apa yang akan terjadi di antara mereka berdua? START:1.11.2021 END:17.12.2021