"Demam Cik Ayrose dah kebah. Nanti pergi ke kaunter untuk ambil ubat sebelum balik, ye ?"
Aku mengangguk.
"Baik, kalau tiada apa-apa lagi, saya minta diri dulu," pamit Doktor Razin.
"Terima kasih, doktor,"
Doktor Razin mengangguk dan beredar.
Aku membaringkan diri di atas katil. Tangan dilapik menjadi bantal.
"Finally, aku boleh keluar. Ya Allah, rasa macam dalam penjara weh !" aku menggeliat.
Phone berjenama Realme C3 disebelah di ambil. Hmm, takda apa yang menarik.
Berapa hari ek aku kat sini ?
Ting !
Timbul idea untuk mengenakan Amsyar. Kebetulan hari jadi dia lagi beberapa hari. So, apa kata kita buat surprise ?
Tapikan, Ayyan dengan Ayyen tipu apa kat Rifqi, Rizqi, Adham dengan Amsyar pasal aku ? Tak mungkin diorang bagitau hal sebenar.
Ahh, itu tak penting !
Yang paling penting, macam mana nak surprise kan Amsyar masa birthday dia nanti.
Kalau buat lasak sikit, okay dak ?
Tapi Amsyar ni cengeng sikit.
"Haih, pening lah. Nak buat lagu mana ni ? Awat lah otak takmau bagi kerjasama time gini ?" aku menggaru kepala yang tidak gatal.
"Lagu ? Lagu apa ?" soal seseorang.
Terkejut aku mendengar suara lain di dalam bilik wad aku. Dengan pantas aku menoleh.
Terlihat Ayyan, Ayyen, Adrian, Aakif, Adam, Syafi, Zayyan, Putra dan Acha.
Aku mengurut dada, ingat siapa tadi.
"Hampa memang tak gheti nak ketuk pintu dulu, ka ?" soalku menahan geram.
Nasib baik takde sakit jantung, kalau tak memang Innalillah aku kat sini.
"Alah, toksah dok cengey sangat la ni," kata Ayyen sambil melabuhkan punggung di sebelah kakaknya.
Aku menjeling Ayyen tajam. Sibuk jer !
"Nak apa datang sini ?" soalku selamba.
"Kan dah boleh balik ? Takkan kau tak nak balik ?" celah Ayyan.
"Entah. Ingat datang sini nak karaoke ke ?" tambah Ayyen pula.
Aku menepuk dahi. Lupa pula !
Eh, kejap !
One more thing pasal surprise tu.
Aku dah ada idea nak buat surprise apa.
Hehe-
"Kejap. Boleh tak korang tolong aku something ? I mean, all of you ?" jariku menunjuk kepada mereka semua.
Aku tersenyum penuh makna.
✨✨✨
"Woi ! Sini kau !"
"Bwelkk... tak kena !"
"Ishh, mana aci camtu !"
"Aci kat India !"
Ni lah masalah dia, bila aku suruh orang tolong aku. Sebab tu aku lebih suka buat sendiri. Dah lah semua lelaki.
Ada pun si Acha tu, dia tu pun Putra tak bagi buat kerja sangat. Orang mengandung kan, biasa lah (❍ᴥ❍ʋ)
YOU ARE READING
Jodohku Encik Tengku [C]
FantasiBOOK 04 [completed]✅ Start : 13 Oktober 2021 End : 25 Januari 2022 ✨ 𝖪𝗇𝗈𝗐𝗇 𝖺𝗌 Hey Awak ! Jodoh Saya ? ✨ ♡︎ Adrian × Ayrose ♡︎ " I'm strong , but I'm tired , " Mutiara Ayrose , gadis yang berasal dari kampung . Berpindah bersama keluarga ke Ku...