Bab 1: Kim Y/n

327 19 1
                                    

Satu pagi yang aman lagi damai, di Universiti Internasional Seoul, Jaehyuk yang tergesa gesa menuju ke perpustakaan tidak sengaja melanggar seorang murid perempuan yang ada di hadapannya.

"Eh, maafkan saya, ada yang luka?" tanya Jaehyuk dengan panik sambil membantu murid perempuan tersebut dan secara tidak sengaja mereka saling bertatap mata.

'Seingat aku, tiada muka seperti ini di sekolah. Mungkin dia murid baru' bisik hati kecil Jaehyuk.

"Saya tak apa apa. Maafkan saya juga, oh by the way kamu tahu di mana bilik guru?" tanya murid perempuan itu. Jaehyuk hanya mengangguk lalu berkata, "Ayuh saya bawa kamu ke bilik guru"

Setelah menghantar murid tersebut, Jaehyuk segera masuk ke kelas. Dia terlupa tentang perpustakaan kerana loceng sudah berdering.

Matapelajaran pagi ini ialah Geografi, Mr. Jung masuk ke dalam kelas dengan membawa seorang murid.

"Baik, selamat pagi semua," lalu seluruh murid di kelas menjawab dengan serentak.

"Pagi ini cikgu membawa seorang murid baru yang berasal dari Busan, sila perkenalkan nama anda," ucap Mr. Jung.

"Hai, salam perkenalan. Aku Kim y/n, lebih mesra dipanggil y/n," ucapnya dengan senyuman manis.

"Baik y/n, sila duduk di kerusi kosong yang ada," lalu y/n segera memilih kerusi yang berada tepat di sebelah tingkap. Dan di sebelahnya terdapat lelaki yang misteri dan pendiam.

'Jadi, dia y/n yang aku langgar tadi. Aku nak cuba berkenalan dengan dia, tapi nanti dimarahi oleh Mr. Jung, baik waktu rehat nanti je,' terdetik hati Jaehyuk.

Pelajaran pun diteruskan seperti biasa walaupun sesekali Jaehyuk curi pandang ke belakang kerana tempat duduk y/n tepat di belakangnya.

__________________________________

Nak part seterusnya?
Sebelum tu like dan comment dulu tau♡
Jangan lupa follow mai juga, nanti mai follow back korang.
Sabar ya kalau nak part seterusnya💎

CINTA INTROVERT || 아사히 [✓]Where stories live. Discover now