Balik je keluarga Syed dari pantai. Terus Syed Ryan ajak Nadzrin pergi ke perpustakaan.
"Rin tak nak belajar kat luar negara". Bentak Nadzrin bila Syed Ryan suruh anak sulungnya belajar bidang perniagaan di London.
"Jangan mula kan Syed Nadzrin. Kamu kena pergi. Siapa nak uruskan syarikat daddy nanti?". Soal Syed Ryan dengan geram.
"That your problem". Sinis Nadzrin. Syed Ryan tersenyum.
"Go to London and you get your girl. Tak pergi takdapat". Nadzrin tersentak. Dilihat ke arah daddynya dengan tajam.
"What do you mean?". SYED RYAN ketawa dengar soalan anaknya. Dikeluarkan sehelai kertas dari poketnya.
"Isabell Qarina binti Mohd isac. 14 years old. Sekolah SMK sakti". Nadzrin rampas kertas tersebut dari tangan daddynya.
"Don't you dare touch her". Amaran Nadzrin dengan keras.
"Siapa dia pada Rin?". Soal Syed Ryan. Nadzrin tenung mata daddynya.
"Siapa mommy dalam hidup daddy?". Soal nadzrin.Syed Ryan tersengih.
"My women. Satu-satunya perempuan yang boleh reda kan baran daddy. Why you ask that questions?". Nadzrin pandang rak buku dibelakangnya.
"Macam tu dia pada Rin. Tak kisah lah baru jumpa or dia kenal Rin ke tak. When i Said, i want some things. Then Rin akan usaha sampai dapat. She will be mine. That My promise". Syed Ryan terkedu dengar luahan anaknya.
"Kalau daddy cakap, i should go to London and then i will get her. Ok Rin terima".
"Rin akan lindung dia dari jauh. Hantar orang untuk kawal dia or anything. Rin sanggup".
"Kamu gila Rin". Ucap Syed Ryan. Nadzrin geleng tanda tidak.
"I'm not crazy but i'm obses with her daddy". Syed Ryan mengeluh.
"Just for 4 years you go to London". Nadzrin angguk. Lalu mintak diri. Bila anak sulungnya keluar dari perpustakaan, Syed Ryan tersenyum.
"Sama betul Nadzrin tu dengan kau yan". Gumam Syed Ryan.
Nadzrin pov
Dia duduk di atas kerusi belajarnya. Dilihat gambar seorang gadis didalam phonenya lalu tersenyum.
"Isabell Qarina? nice name honey. Be a good girl bila aku tak ada. Just for 4 years, then aku tengok kau macam dulu balik. tunggu aku ok?". ucap Nadzrin sambil tatap foto gadisnya. diusap foto tersebut dengan lembut. senyuman tipis terukir di bibir. Yup sebenarnya tadi bukanlah perjumpaan pertama mereka. Dari Isabell umur 10 tahun dia dah jaga gadis tu. Semua tidak tahu pasal tu kecuali daddynya. And daddy nya ingat dia baru tertarik dengan gadis tersebut. Dah hampir 4 tahun Nadzrin kawal Isabell. Nadzrin bagun lalu baring atas katil. Dilihat gambar tersebut.
"Jadi doctor?. Sesuai kerja tu dengan kau honey. Nanti aku sakit senang lah jadi nya". Di bayangkan Isabell jadi doctor. Mesti cantik..
"She will be mine".