Hidup di London bukan semudah yang syed nadzrin bayang kan. 3 tahun ditempuh akhirnya berakhir. Bandar Kuala Lumpur kini jadi tatapan. Balik sahaja dari London terus nadzrin diberi amanah jaga syarikat.
Bayangkan lelaki yang tidak mempunyai apa-apa pengalaman kena urus syarikat yang dilanda masalah. Ingat balik negara asal dapat jumpa perempuan kesayangan. Rupanya tidak.
Itu kisah 4 tahun dahulu dimana dia terkontang-kanting menyelesaikan masalah dan kali ini ada masalah lagi tapi lebih besar. Jejaka berumur 24 tahun sudah matang apabila menyelesaikan masalah.
"How can shareholder information be leaked? Are you doing your job or not?!!!!". Lantang Nadzrin bersuara pada PA and pekerja yang lain. File berwarna hitam dicampak ke lantai.
"Find out who leaked it". Semua anggukkan kepala and ingin bersurai apabila lihat jari nadzrin seperti menyuruh mereka keluar.
"if the person is among you..they will be punished". Semua kecut perut dengar ancaman dari nadzrin lalu bergegas keluar dari bilik mesyuarat.
Dari luar boleh dengar boss mereka mengamuk. Segala carutan dilontarkan oleh jejaka muda tersebut.
"Sha!". PA yang tadi ingin sambung membuat kerja kelangkabut lari masuk bilik mesyuarat balik.
"Yes sir?". Nadzrin pandang lelaki tersebut dengan dingin.
"Make a meeting with shareholders. I have something to discuss with them". Simple sahaja arahan lalu nadzrin keluar dari bilik mesyuarat tanpa tunggu balasan dari PA nya.
****
"Long time no see, nadz". Nadzrin hanya angguk.
"So how do you solve the problem now? All our personal information has been leaked". Dengan risau Dato martin menuturkan ayat. Nadzrin hanya beriak tenang. Di hadapan nya ada 4 pemegang saham terbesar di syarikatnya.
"No need to worry. I have been looking for a way to solve this problem and I know the people behind all this".
"Siapa?". Tanya Dato wong. Dato nish, Dato kamal and orang yang bertanya soalan tu sendiri pon tertanya-tanya.
"Robet".
*******
Seorang lelaki yang sedang berhibur di club malam itu ditatap dengan tajam. Menggeletik badan lelaki tersebut menari mengikut rentak lagu yang rancak bersama beberapa perempuan sewanya. Mata hijau nadzrin hanya melihat sambil tersenyum sinis.
"Bawak dia". Arah nadzrin kepada beberapa lelaki sebelum dia beredar. Lelaki tersebut mula mengepung.
"Robet". Lelaki menari tersebut menoleh sebelum dicekup dan diheret keluar dari club. Di luar,syed nadzrin sudah tunggu di lorong yang sepi. Tubuh nya disandar pada kereta BUGATTI LA VOITURE NOIRE miliknya. Terlihat robet diheret tanpa belas kasihan dari anak buah nya.
"Tuann.." perkataan tu keluar apabila dia melutut di hadapan nadzrin. tatapan mata robet dah tau menunjukkan dia takut.
"Happy?". Sinis nadzrin menyoal. Makin menunduk kepala robet.
"Hey hey..look at me, robet". Robet panggung kepalanya. Nadzrin menghembus asap rokoknya ke udara.
"You leaked information, robet". Syed nadzrin hisap rokoknya lagi then menyangkung depan robet. Asap rokok tersebut dihembus di hadapan muka lelaki tersebut.
"I can't accept when my own employees leak the information of shareholders to other companies". Rokok tersebut dicucuh pada pipi robet.
"Arghh that hurt, sir!". Nadzrin tersengih.
"Then there will be something worse than this". Robet tak faham. Nadzrin bangun.
"Bawak dia pergi markas". Arah nadzrin sebelum masuk kedalam keretanya.