Hoofdstuk 8

46 0 0
                                    

Jeroen en Noa hebben samen gekookt, ze hebben pasta gemaakt en iedereen heeft lekker gegeten. Na het eten, is de tafel afgeruimd en afgewassen, iedereen zit nu met een kopje thee aan de tafel, ze moesten blijven zitten van Victor want hij wilde wat bespreken, het wachten is op Nienke en Fabian die elk moment thuis kunnen komen. Niet veel later komt Victor binnen met Nienke en Fabian achter hem aan, ze gaan allemaal aan tafel zitten en Victor begint te praten. Jongens, meisjes ik wil jullie een compliment geven, Marijke is nu een paar dagen weg en ik vind dat jullie je taken goed oppakken en zo hoort het, ik vind het fijn dat jullie allemaal je steentje bijdragen aan het huis houden. 'Welk steentje' vraagt Amber verbaasd waardoor iedereen begint te zuchten, Victor gaat gewoon door met zijn verhaal. Nu Jeroen weer terug is en Sofie en Danny weg zijn wil ik graag de kamerindeling weer terugdraaien naar vroeger, Nienke en Amber gewoon bij elkaar, Noa op zolder, Jeroen en Appie samen en Mick en Fabian samen. Jeroen kijkt Victor geïrriteerd aan maar weet dat hij er niks tegen in kan brengen en zucht, Noa heeft het door en pakt zijn hand vast en geeft hem een knipoog waardoor Jeroen een kleine glimlacht krijgt.

Een uur later zijn alle kamers weer teruggedraaid en staan alle spullen in de juiste kamer, alle bewoners zitten nog even met elkaar op de bank om de avond af te sluiten, het is half 10 en over een half uurtje moeten ze naar bed. Victor wat gebeurt er eigenlijk met de kamer van Patricia en Joyce vraagt Nienke hem, de andere bewoners zijn eigenlijk ook benieuwd en kijken Victor aan, 'dat weet ik nog niet' zegt hij dan ik hou hem verlopig vrij voor eventuele nieuwe bewoners, de andere knikken en even later vertrekken ze allemaal naar hun kamer. Fabian en Nienke geven elkaar een lief kusje, dan loopt Nienke met Amber naar boven en gaat Fabian achter Mick aan zijn kamer in. Noa staat tegen de muur aan in de gang Jeroen staat voor haar en zoent haar, 'ik weet niet of ik wel kan slapen hoor' zegt Jeroen na een tijdje 'hoezo niet' vraagt Noa giechelend omdat Jeroen haar ondertussen kusjes is gaan geven in der nek. Je bent veel te ver weg zegt Jeroen sip, Noa lacht en zoent hem weer. Dan komt Appie met een glas drinken de gang op gelopen, zeg kan het wat minder zegt hij tegen Jeroen en Noa die nog steeds uitgebreid staan te zoenen. Jeroen zucht en kijkt hem aan 'prutser laat ons met rust'. Appie lacht hard en loopt zijn kamer in. 'Roep maar als er wat is hé' zegt Jeroen tegen Noa hij geeft Noa nog een paar kusjes en loopt dan ook zijn kamer in terwijl Noa naar boven loopt.

De volgende dag is iedereen al op tijd naar school vertrokken, Amber komt bij de kluisjes aan en ziet daar Nienke en Fabian elkaar kusjes geven. Amber zucht en pakt haar boeken uit haar kluisje en slaat die dan dicht, vervolgens loopt ze weg. Nienke kijkt verbaasd op en kijkt Amber na daarna kijkt ze Fabian aan, waar heeft zij last van vraagt hij dan. Geen idee antwoord Nienke, ik ga wel even naar haar toe, is goed schat zegt Fabian en geeft haar nog een kus. Nienke loopt achter Amber aan die inmiddels in het toilet staat. Is er wat vraagt Nienke meteen als ze Amber ziet staan voor de spiegel, 'nee hoor' zucht Amber. Ik zie het toch aan je gaat Nienke door, Amber zucht even en reageert verder niet, Nienke blijft haar doordringend aan kijken. Amber zucht weer 'ik voel me gewoon soms alleen' zegt ze dan uiteindelijk, 'waarom' vraagt Nienke bezorgd en voelt zich wat schuldig. Amber krijgt wat tranen in der ogen en begint dan te praten, jij bent hebt Fabian eindelijk weer terug en dat vindt ik super leuk natuurlijk maar jullie doen de laatste tijd alles samen, Noa zit constant vast geplakt aan Jeroen en ik heb helemaal niemand. Nienke moet er wel een beetje om lachen waardoor Amber haar verbaas aankijkt, het is niet grappig hoor. Sorry zegt Nienke en knuffelt Amber, ik zal er op letten Amber het spijt me, Amber glimlacht en knuffelt haar terug, samen besluiten ze na school wat leuks te doen.

Na school gaan Nienke en Amber naar de stad, Nienke voelt zich toch een beetje schuldig na wat Amber haar heeft gezegd en begrijpt haar ergens ook wel, ze zitten samen even bij een restaurantje met een drankje. 'Vindt jij niemand leuk' vraagt Nienke aan Amber, Amber kijkt haar aan 'nee niet echt Appie en Mick zijn gewoon mijn beste vrienden en ik denk niet dat het iets gaat worden met een van hun en op school lopen naast Jason geen leuke jongens rond'. Nienke begint te lachen om haar opmerking 'je weet dat het niks gaat worden met Jason hé' lacht Nienke ook Amber begint te lachen 'ja dat weet ik, maar hij is zo knap'. Ze drinken hun drankje op, betalen en gaan na een gezellige middag samen terug naar huis.

Anubis seizoen 5 'het verhaal na de traan'Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu