>The chapter<

2.4K 79 5
                                    

"Ochobot,tak apa ke kau duduk sini sorang- sorang.." kata Boboiboy risau. "Tak apa,korang pergilah dulu,nanti aku ikut" kata Ochobot.

Ochobot perlu menjaga kedai selama ketiadaan Tok Aba(pergi rumah kawan dia). Manakala Boboiboy dan kawan-kawan perlu ke Tapops untuk seminggu.

Ochobot kata dia taknak ikut nanti siapa yang nak jaga kedai. Boboiboy hanya boleh berpasrah.

Mereka pun pergi ke Tapops untuk seminggu..

Sewaktu Ochobot sedang mengemas kedai untuk ditutup. Adudu datang dan menangkapnya.

Seminggu kemudian.Boboiboy dan kawan-kawannya sampai ke bumi pada tengah hari. Mereka melihat ke kedai Tok Aba yang hanya ada Atoknya sahaja.

"Assalamualaikum atok!" Kata Boboiboy dan terus berlari memeluk Atoknya. "Waalaikumussalam,Ouh Boboiboy kamu dah balik. Mana Ochobot?" Tanya Tok Aba.

Boboiboy terkejut,bukan ke Ochobot dekat bumi? "Apa yang Atok cakap ni? Bukan ke Ochobot dekat bumi?" Tanya Boboiboy. Dia sudah mulai risau.

"Hah? Bukan ke Ochobot ikut kau?" Tanya Tok Aba sekali lagi untuk kepastian." Waktu Atok balik memang tak ada Ochobotlah"

Kata kata itu membuatkan mereka terkejut besar.

"K-kalau macam tu mana Ochobot pergi?" Tanya Gopal. Kalau orang dah tau..dah lama orang pergi cari.

"Ni mesti kerja Adudu" kata Ying. Dia menggengam penumbuknya.

"Ish! Adudu ni,tak habis habis cari pasal" ok. Abang landak pun marah.

"Jom kita cari Ochobot!?" Kata Boboiboy. Dia terus berlari menuju ke markas kotak adudu diikuti kawan kawannya.

Sesampainya di markas kotak..

"Jom kita masuk!" Boboiboy terus melompat masuk diikuti Fandak dan Yaya. "Jom Gopal!" Ying terus menarik Gopal masuk "Deyy,jangan tarik aku Ying!".

Mereka semua telah masuk ke dalam markas kotak...

"Adudu! Keluar kau sekarang!" Jerit Boboiboy dan Fang. "Ouh, tengok siapa yang datang.." kata Adudu sambil berpeluk tubuh.

"Ermm.. Boboiboy dengan kawan kawan dialah encik boss" kata Probe. Kemudian Probe dihadiahkan cawan besi diatas kepalanya tanpa diminta.

"Deyy Adudu! Mana Ochobot hah!" Jerit Gopal. "Ochobot?" Kata Adudu. Dia berpura pura tidak tahu.

"Ya lah apa kau ingat kita orang tak tahu ke!?" Marah Ying. "Ouh maaf maaf.. korang maksudkan ni?" Kata Adudu sambil mengeluarkan Ochobot dari satu tempat.

Macam buat magik QwQ

"Tolong aku Boboiboy!!?" Ochobot cuba meminta tolong. "Lepaskan dia!" Boboiboy pun sudah naik marah. Adudu ni memang saja enn.

"Boleh..tapi ada syarat" kata Adudu sambil tersenyum jahat. "Apa syaratnya?" Tanya Boboiboy.

"Kau kena ikut tuan baru aku." kata Adudu. Tiba tiba ada pemuda misteri yang muncul disebelah Adudu. Topinya kebawah dan memakai jaket menutup bajunya.

"S-siapa tu!?" Tanya Gopal. Dia ketakutan macam mana kalau dia tu kuat? Cabut dulu ah.

"Inilah- tak payah aku perkenalkan..sebab Boboiboy sudah tau siapa ini" kata Adudu lagi.

"Aku?" Tanya Boboiboy menunding jari ke arah dirinya sendiri.

"Macam mana Boboiboy nak kenal kau kalau kau tak bukak topi dan jaket tu?" Tanya Yaya. "Baiklah akanku buka tetapi..kau jangan terkejut eh Boboiboy" kata orang misteri itu tiba tiba.

Apabila dia membuka topi dan jaketnya. Membulat mata Boboiboy macam mana dia ada dekat sini lagi.

"R-REVERSE?" jerit Boboiboy. Manakala kawan-kawannya pelik kenapa wajah mereka lebih kurang sama?

"Siapa dia Boboiboy!?" Tanya Fang sedikit kuat. Boboiboy mengundur ke belakang "A-i-itu..-"percakapan Boboiboy terpotong.

"Kenapa muka dia sama macam kau Boboiboy!??" Tanya Gopal pula. Semuanya bertanya banyak soalan kepada Boboiboy. Lebih kurang membentaklah~

"DIAM!?" Reverse menjerit. Kemudian tiba tiba dia hilang. Kawan-kawannya termasuk Adudu pelik.

Dia kemudian muncul dibelakang Boboiboy dan memeluknya dari belakang. Semua ternganga. Kepelikan apakah ini!!

"Tak ada siapa yang boleh marah Boboy aku" kata Reverse sambil tersenyum.

"R-Rev lepaslah"kata Boboiboy. Dahlah jumpa lagi. "Taknak kecuali kau ikut aku" Reverse terus mengangkat Boboiboy.

"H-hei lepaslah!" Boboiboy hendak melarikan diri tetapi Reverse mengikat dia menggunakan ikatan akar. Boboiboy terikat elok di dalam pangkuannya.

"Boboiboy! Lari!" Kawan-kawannya memberi arahan. Apalah orang dah kena ikat macam pocong suruh lari pulak. Tolonglah! Yang duduk tegak macam patung tu pahal.

"Heh,Bye~"Reverse pergi teleport ke suatu tempat dan melepaskan ikatan boboiboy. Boboiboy hanya boleh pasrah.

.
.
.
.
.

Tempat itu gelap..walaupun di luar rumah kerana ditempat itu hanya ada bulan yang bercahaya.

Lebih kurang macam cerita..hah drakula.

Boboiboy hanya berkata "Haih.. tempat ni lagi.." Reverse memeluk Boboiboy dari belakang dan berkata

"Sekarang hanya kita sahaja disini~"

Boboiboy hanya boleh pasrah. Dia tidak boleh lari dari tempat itu. Ianya kerana tempat itu tiada jalan k e l u a r.

Kalau nak keluar kena ada kebenaran Reverse. Tapi kalau orang lain jangan haraplah boleh lepas.

Kalau Boboiboy nak keluar dia kena minta elok elok dengan Reverse dulu. Baru boleh dilepaskan. Kurang asam punya Reverse.

Manakala kawan-kawannya cuba untuk mencari Boboiboy..tetapi tidak dapat dijejak. Tulah tanpa dimention menjerit dekat dia tu pahal. Kan brother tu dah culik kawan kau.


~Tamat~

:3

Macam tak kena dohh..lantaklah. Author ni bukannya pandai sangat nak buat cerita macam ni..

~ JUST YOU & ME ~ //Oneshots(?)//Where stories live. Discover now