"Ni är sånna idioter!" Stod det i chatten med mina "bästa vänner" och jag visste att det var Emelie som skrev det. Jag hade aldrig gillat henne egentligen men hon följer efter en som ett klistermärke. Men Alicia gillar jag, vi har varit bästisar sedan vi var runt fyra år. Emelie började kalla oss idioter och sånt i vår iMessage chatt. Hon kan lika gärna vara det själv.
"Vad är du då?" Hade Alicia skrivit. "Ni är så himla omogna och elaka, och Meja, om du tror att det går bra i skolan för dig har du fel! Du är sämst i klassen!" Skrev Emelie och jag kände ilskan bubbla över. Jag hade inte berättat för mina föräldrar än, inte för någon alls egentligen.
-2 dagar senare-
"Meja, kom här" viskade min lärare Meg och jag såg att hon gick och viskade, antagligen samma sak, till Alicia och Emelie. Vi fick gå ut i grupprummet och där fick vi sitta och prata med Meg. Hon hade på något sätt fått reda på vårt bråk och jag kände redan då att det började vattnas i ögonen. "Jag har hört att ni bråkar över sms" sa hon med en bestämd röst. "Vad har hänt mellan er?" Fortsatte hon sedan. "Jo, det började med att Alicia skrev en text om vänskap och sen började Emelie typ säga "Men det är ju inte du som har skrivit den" och sånt sen när Alicia skrev att hon visst hade skrivit den och en ledsen emoji efter så skrev Emelie "Smeylis förklarar ingenting, dom borde inte ens finnas" och sen att vi bara sökte uppmärksamhet och sånt. Sedan kallade hon oss också idioter" berättade jag. "Det är inte sant!!" Sa Emelie med en gnällig röst och titta surt på mig.
Efter en halvtimmes prat bestämmer sig Meg för att ringa våra föräldrar och det är inte något jag uppskattar precis.
• Hejsan! Det gör är då min nya berättelse som jag börja skriva på. Jag hoppas att ni kommer att tycka om den! Den är som sagt baserad på en verklig händelse som har hänt mellan mig och några andra fast det mesta kom jag på själv. Vad tycker ni om den än så länge? XoXo Hailie •
YOU ARE READING
Hur blev det såhär? O.M
Short StoryBerättelsen om dem 3 tjejerna som hamnade i trubbel. Den tredje gången något händer slår en av tjejerna till en annan, Meja slogs för första gången. Socialen blev inblandad och Meja fick flytta till en fosterfamilj. Men inte vilken familj som helst...