10. → new step

3.3K 322 4
                                    

Bel pulang sudah berbunyi, semua murid mulai berlarian keluar kelas. Boboiboy yang baru selesai membereskan semua alat tulis nya dan berisiap untuk keluar, berhenti sejenak di meja fang. Tampak sekali fang menaruh kepala nya di meja dan tangan sebagai bantal nya, alat tulis nya sama sekali belum di kemas. Tidak biasa nya fang jadi malas seperti ini??

"Fang, kau taknak balik ke??" Tanya Boboiboy dengan ramah

"Hm..." Hanya itu saja jawaban dari fang. Tapi fang masih tidak mengubah posisi nya. Rasa nya fang masih tak puas hati sebab perubahan Boboiboy jadi macam ni Kot?, Rasa nya jadi tak seronok bila Boboiboy jadi macam ni, takde yang boleh fang jahili.

"Baiklah, kalau macam tu aku balik dulu" ucap Boboiboy lagi, fang tidak membalasnya. Suasana menjadi hening setelah itu.












"Satu kisshu sebelum balik" gumam Boboiboy tiba-tiba sambil mendekatkan wajah nya pada fang yang masih terbaring di atas meja. Saat bibir mereka hampir bersentuhan, fang langsung menutup bibir nya rapat-rapat. Boboiboy yang melihat itu hanya tersenyum dan kembali menjauhkan wajah nya.

"Aku gurau je....jangan sampai tertidur Kat kelas eh.." ucap Boboiboy sambil berjalan meninggalkan fang. Setelah di rasa Boboiboy dah takde Kat kelas. Fang langsung mengangkat kepala nya sambil menutup mulut nya. Wajah nya pula dah merah sikit

"Dah mulai berani Boboiboy ni....tak ku sangka cepat betul dia berubah.......huh?! Tengok je esok, seberapa lama kau boleh buat sikap macam tu" -fang

___

*Esoknya

Saat sampai di sekolah, Boboiboy membuka loker nya dan mendapati sebuah surat berwarna putih dengan hiasan cantik di sekitar nya. Gopal yang kebetulan ada di samping Boboiboy langsung terkejut dan mendekati Boboiboy.

"Wihh...surat cinta dari siapa tuww" ucap Gopal, Boboiboy masih diam melihat surat itu. Perlahan mulai membuka nya, Gopal pula dah antusias ingin melihat dari siapa surat itu.

"Dari siapa Boboiboy!" Tanya Gopal saat Boboiboy sedang membaca surat itu.

"Fang..." Jawab Boboiboy santai, Gopal pula langsung terkejut apabila mendengar nya

"T-tak mungkin?! Jadi fang tu serius nak jadikan Boboiboy boyfriend dia?! Hush! Kasian betul... Boboiboy yang polos sangat ni harus berpasangan dengan landak pervet macam dia" monolog Gopal tiba-tiba merasa simpati pada Boboiboy.

"Boboiboy aku rasa kau tolak je..." Cadang Gopal sambil menepuk bahu Boboiboy.

"Tolak? Kau ingat ni surat cinta ke?" Tanya Boboiboy membuat Gopal bingung.

"Eh?? Habistu surat apa?" -gopal

"Tengok ni! Dia minta aku tunggu dia Kat kelas hingga kelas dah senyap. Dia mesti nak berlawan dengan aku!!" Jelas Boboiboy sambil memperlihatkan isi surat nya.

"Berlawanan? Tak logik betul, dah jelas surat tu ada hiasan love nya, apa lagi jika bukan surat cinta ╥﹏╥
Tapi....apa fang nak buat pada Boboiboy Kat kelas berdua je?!" Monolog Gopal lagi panik. Baru Gopal ingin menegur Boboiboy, ternyata Boboiboy sudah tidak ada di hadapannya. Entah kemana budak tu pergi?

___

Seperti yang di katakan pada surat, Boboiboy sekarang sedang menunggu semua murid keluar kelas. Fang sedang bersandar pada meja guru, tatapan nya tampak sangat serius. Setelah semua murid sudah keluar, Boboiboy bangun dari kursi nya dan menghampiri fang.

Menunggu apa yang ingin di katakan fang meminta nya menunggu nya di kelas hingga sepi. Fang menghela nafas dan berkata...

"Tak ku sangka kau boleh pertahanan sikap pelik macam tu hingga sekarang..."ucap fang dengan pandangan mengarah ke pintu kelas. Boboiboy hanya tersenyum tak menjawab.

just friend or rival? (Fangboy Fanfic) ✓Tempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang