Hoofdstuk 11 ~Concert~

350 15 11
                                    

Met zenuwen word ik wakker. Vandaag is de dag van het optreden. Ik heb er zin in, maar ben best zenuwachtig voor de hoeveelheid mensen in de zaal. 700. Ik gooi mijn benen uit bed en loop naar de badkamer toe. Na een douche doe ik een makkelijke outfit aan. Een roze jurk met ananassen en cocktailglazen. Ik doe oranje/roze ballerina's aan met ananassen waarop staat: aloha beaches. Het is heerlijk weer buiten, daarom kies ik voor deze outfit. Ik maak me op en maak een zijvlecht in mijn haar. Ik loop naar beneden en zie daar mijn ouders al ontbijten. Miranda slaapt vast nog. 'Goedemorgen' zegt mijn moeder terwijl ze een plaat met scotsch uit de oven haalt. 'Goedemorgen' zeg ik. Ik smeer een scotsch met jam en clotted cream. Na het ontbijt is het tijd om naar ..... te gaan. Mijn vader en ik stappen in de auto. Mijn moeder zwaait ons uit in de deuropening. Vanavond zie ik mijn ouders en zus weer. Als we zijn aangekomen stap ik de auto uit. Ik zwaai naar mijn vader en dan rijdt hij weg. Ik kijk naar het grote gebouw. Ik loop naar de artiesten ingang en daar zie ik Steve al op me wachten. 'oh daar ben je al. Kom snel mee, want we hebben een strakke planning.' Ik loop door de lange gangen en hoge trappen, terwijl ik met Steve de planning door neem. Eerst zangles, lunch, dan de generale repetitie, visagie, eten en dan het optreden. Als we helemaal boven zijn doet Steve een deur open. Ik volg hem en zo komen we in in een kamer met een piano en stereo's. Daar zie ik Stefanie al zitten. 'Goeiemorgen Katheryn, gaat alles goed?' 'Ja prima, ik heb zin in vanavond' zeg ik met een brede glimlach. 'Mooi zo, zullen we de liedjes nog een keer doornemen?' Als ik me omdraai zie ik dat Steve al lang weer verdwenen is. Samen nemen we de liedjes: Last Friday night en Put you're hearts up. We vinden dat dit te weinig liedjes zijn en daarom haalt Stefanie Steve erbij. 'We vinden dat 2 liedjes te weinig is. We moeten er minstens 3 of 4 hebben om het publiek goed te vermaken' zegt Stefanie met een serieus gezicht. 'Maar... Hoe komen we nog aan 2 liedjes?' zeg ik. Dat gaat toch nooit lukken. Steve fronst met zijn wenkbrauwen en gaat met zijn hand door zijn stoppeltjes baard. 'Misschien hebben we nog genoeg tijd om een liedje te schrijven?' zeg ik vragend. Stefanie's gezicht klaart meteen op. 'Ja natuurlijk! Het optreden is pas vanavond. Zouden we dat nog halen?' 'Ik weet het niet hoor. De tekst zal wel lukken, maar de muziek?' zeg Steve. Daar heeft hij gelijk in. 'Maar, wij zijn VoiceRecords. Wij hebben een top team. Het zou ze moeten lukken' zegt Steve met een lach. Ik zelf begin ook te lachen. 'Nou, waar wachten we nog op?' Vraagt Stefanie.

This is how we do yeah chilling laid back straight stunin'. Yeah we do it like that. This is how do do do do. This is how we do.This is how wo do yeah chilling laid back straight stunin'. Yeah we do it like that. This is how we do do do do This is how we do. Zo hebben ik en Stefanie het lied This is how we do in 8 minuten geschreven. Nog steeds onder de indruk loop ik met de songtekst naar Steve toe die in de gang in gesprek is. Als hij met ziet loopt hij snel naar me toe. 'We hebben de songtekst af' zeg ik. Hij pakt de songtekst van me aan en inspecteert het grondig. 'Goed lied! Hoe gaat de melodie?' 'Kom, dan laat ik het je horen.'

Als na de lunch ook de melodie af is, is het tijd voor de generale repetitie. Ik kijk naar de grote zaal. Eerst zing ik Put youre hearts up, daarna This is how we do en als laatst Last friday night. Na de generale repetitie is het tijd voor de visagie. Terwijl de visagie mevrouw mijn haar krult, kijk ik of ik nog een berichtje hebt gekregen. Ik en mijn ouders komen vanavond ook naar je kijken! xx succes!! Schrijft Ariana. Snel reageer ik terug en als ik weer in de spiegel kijk zie ik dat ze mijn haar in een losse knot doet. 2 losse plukjes haar bungelen voor mijn gezicht. Ik zou willen dat ik elke dag er zo uit kon zien. Ik heb smokey eyes en een naturel kleurige lipstick op. De visagist laat me mijn outfit zien. Het is een lichtroze jurk met een kraag van witte parels. Daarbij krijg ik een schoenendoos. Ik doe de doosopen en zie daar witte gympen met glitters in liggen.

Zenuwachtig sta ik achter het podium. Ik hoor geroezemoes uit de zaal, maar kan niks zien. Gelukkig staan er airco's om het podium heen die het publiek niet kan zien. Ik wil niet weer flauw vallen op het podium. Stefanie komt naar me toe gelopen om me succes te wensen en dan zie ik Steve ook naar me toe lopen. 'Er zitten veel mensen in de zaal. Allemaal voor jou. Je gaat het super doen, Katheryn. Ik ben nu al trots op je!' zegt Steve. 'Bedankt Steve, ik ga alles geven op het podium' zeg ik. De zenuwen lopen weer iets meer op door het geroezemoes dat harder wordt. De geluidsman geeft me een seintje dat we gaan beginnen en dan zie ik dat het donkerder wordt in de zaal en dat de spotlight op het podium aan staan. In een klap is het geroezemoes weg. Onopvallend zet ik onder mijn jurk de microfoon aan. Als de geluidsman mij nog een seintje geef loop ik het podium op. Als ik in het midden van het podium kijk ik de zaal in. Er zitten heel erg veel mensen, maar gelukkig kan ik door de duisternis hun gezichten niet zien. 'Goeienavond allemaal. Ik wil jullie bedanken dat jullie hier allemaal vanavond zijn. Dat betekend veel voor mij' zeg ik. Langzaam voel ik de zenuwen wegzakken. Als de muziek van Put youre hearts up begint en ik begin met zingen zie ik dat iedereen het een leuk lied vindt. Ik probeer de familie van Ariana en mijn eigen familie te zoeken. Al snel vind ik mijn ouders voorin het publiek. 3 Rijen verder zit de familie van Ariana. Ik zie Meghan trots meeswingen met de muziek. Al snel word ik losser en probeer ik er een echt optreden van te maken.

Aan het eind van het optreden komen mijn ouders, zus, Ariana, Meghan en haar ouders met vrolijke gezichten naar mij toe gelopen. 'Meid je was super!' zegt de moeder van Ariana. Mijn ouders geven me een knuffel en ik geef Miranda een high-five. 'Het was super om te doen!' zeg ik met een blij gezicht. In extase geef ik Ariana een knuffel. 'Ik wil je nog bedanken dat je mijn liedje meerdere malen hebt gezongen' zegt Meghan. 'Dat doe je met goede liedjes' zeg ik terwijl ik haar ook een knuffel geef. Als Steve ook naar me toe komt lopen geef ik hem geen tijd om iets te zeggen. 'Wanneer is mijn volgende optreden?' vraag ik juichend. Ik besef me wat een bofkont ik wel niet ben dat VoiceRecords mij een contract heeft aangeboden. Wie van mijn leeftijd kan dat nu zeggen?

Ik hoop dat jullie dit een leuk hoofdstuk vonden! Vergeet niet om de boeken van anamadestories te lezen. Ze heeft hele leuken Engels- en Nederlandstalige boeken!!

Volg me op Instagram: theglamourangel_x

Of bezoek mijn blog: theglamourangel.weebly.com

My Famous Life (ON HOLD)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu