🎨 03

96 14 0
                                    

"First group. Siapa yang nak jadi sukarela jadi first group?" soal lecturer diatas stage bawah.

Tanpa menunggu aku mengangkat tangan. Jadi orang first sudah tentunya berdebar. Tetapi jangan fikir itu. Fikir pasal kelegaan lepas kau selesai presentation. Rasa terlepas satu beban. Kau hanya perlu tengok presentation group lain.

Haechan dan Gowon hanya mampu menerima. Mereka sudah kenal dengan aku. Jadi mereka terpaksa ikut memandangkan mereka ahli kumpulan aku. Kalau bukan sekarang, entah turn ke berapa kami akan dapat present nanti. Dalam kelas ni ada lebih kurang 20 group.

"Okay you guys come here. Prepare apa yang patut" lecturer ku memberi arahan.

Kami bertiga turun kebawah. Haechan membuka laptop nya. Aku dengan Gowon pula tengah prepare diri untuk bercakap.

"Yang lain kalau tak nak tengok please behave" sambung lecturer lagi.

Lecturer betul. Kelas aku memang macam ni. Setiap kali presentation, tidak semua yang beri perhatian sebab mereka busy prepare diri masing masing. Jadi kami hanya perlu present pada lecturer.

Sepuluh minit berlalu, kami sudah selesai. Sememangnya setiap group hanya diberi 10 minit untuk bercakap. Lebih dari itu markah sudah tidak diambil.

"You guys may leave. Dan saya tertarik dengan hasil kerja kamu bertiga. Jadi saya nak salah seorang daripada kamu emailkan pada saya lepas ni"

Kami mengangguk. Tak sangka lecturer suka dengan hasil kerja kami. Dan kami juga boleh keluar awal dari kelasnya.

"Thanks madam"

Kami bertiga kemas kemas dan keluar dari dewan kuliah. Yang lain pasang muka menyesal sebab tak angkat tangan awal awal.

"Kelas seterusnya pukul 2 petang. Kau nak pergi mana?" soal Gowon.

"Aku balik rumah isi perut. Pukul 2 aku datang balik"

Gowon mengangguk. Dia sudah faham diriku seorang introvert. Aku dengan rumah tidak boleh berpisah. Lagi lagi bilikku. Memang jenis aku yang tidak suka bersosial. Dan itu juga membuatkan penyakit Social Anxiety Disorder muncul didalam diriku.

Disebabkan penyakit itu aku struggle untuk keluar dari rumah. Aku tidak boleh berada ditempat ramai ramai. Bila aku berada dalam kerumunan ramai, aku rasa macam nak pengsan. Jantungku berdebar hebat. Aku juga tidak boleh makan ditempat awam. Tangan automatik peluh dan bergetar. Family aku belum tahu pasal ni.

"Actually saya dah lama crush dekat awak. Saya selalu follow update awak di Instagram"

Aku nampak seorang perempuan tengah mengadap seorang lelaki. Haih! Naik berdarah telinga aku dengar. Rasanya aku perlu cepat cepat balik rumah.

Mataku tidak sengaja bertentangan dengan lelaki itu. Ingatan aku pada kejadian semalam terus muncul. Hmm not him right. Nah! tell me this is a damn joke.

"Hmm macam mana eh. Sebenarnya saya dah ada girlfriend" balas lelaki itu sambil pandang ke arahku. Dah kenapa lelaki ni.

Lelaki itu mula melangkah kearah ku. What the hell! No ni bukan drama lah sial. Kau tak yah melebih lebih boleh tak.

"She's my girlfriend actually" katanya selamba sambil merangkul bahuku.

Aku pejam mata menahan diri daripada mengutuk orang. Apa yang aku agak sangat tepat. Aku tolak tubuh lelaki itu dengan kasar.

"No! We are nothing. Saya tak pernah kenal pun dia. Awak boleh teruskan crush dekat dia. I mean confess dekat dia"

Perempuan itu menahan amarahnya. Dia berlalu dari situ. Shit! Aku dah lukakan hati perempuan yang tak bersalah. Dan ini semua sebab lelaki ini!

...

Heart Of Stone | HWANG HYUNJINWhere stories live. Discover now